یورو و دلار با کاهش ترس بانک ها ثابت ماندند و تورم در کانون توجه رویترز قرار گرفت

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته جویس آلوز لندن (رویترز) – با کاهش نگرانی‌ها در مورد بخش بانکی، دلار و یورو در روز پنجشنبه ثابت ماند، در حالی که سرمایه‌گذاران برای اشاره به تغییرات بعدی

کد خبر : 340292
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
یورو و دلار با کاهش ترس بانک ها ثابت ماندند و تورم در کانون توجه رویترز قرار گرفت

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته جویس آلوز

لندن (رویترز) – با کاهش نگرانی‌ها در مورد بخش بانکی، دلار و یورو در روز پنجشنبه ثابت ماند، در حالی که سرمایه‌گذاران برای اشاره به تغییرات بعدی نرخ‌های بانک‌های مرکزی بر تورم تمرکز کردند.

داده‌های تورم از ایالت‌های آلمان که برای محاسبه یک رقم اولیه تورم برای بزرگترین اقتصاد منطقه یورو در ساعت 1200 GMT استفاده می‌شود، شروع به ارائه کرده است.

قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالت نوردراین وستفالن در ماه مارس 0.6 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت، در مقابل 1 درصد افزایش در فوریه، و 6.9 درصد نسبت به سال قبل از 8.5 درصد افزایش یافت.

به‌طور جداگانه، داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده اسپانیا در ماه مارس 3.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که کندترین سرعت از دوره 12 ماهه تا اوت 2021 و کمتر از انتظار تحلیل‌گران است.

“با بانک مرکزی اروپا که به طور صریح وابسته به داده ها است

فرانچسکو پسوله، استراتژیست FX در ING، گفت: ارقام تورم این هفته محرک مهمی برای انتظارات بازار خواهد بود.

بانک مرکزی اروپا از ماه ژوئیه نرخ سپرده اصلی خود را 350 واحد پایه افزایش داده و به 3 درصد رسانده است زیرا به دنبال مهار تورم فزاینده است. بر اساس گزارش Refinitiv، در حال حاضر دو افزایش ۲۵ واحدی نرخ توسط بانک مرکزی اروپا به طور کامل تا سپتامبر آغاز شده است.

ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، روز چهارشنبه گفت: تورم اساسی در منطقه یورو ثابت می‌شود و کاهش اخیر هزینه‌های انرژی ممکن است آن‌طور که برخی انتظار دارند آن را کاهش ندهد.

یورو با 0.07 درصد افزایش به 1.0851 دلار رسید، اما در مسیر پایان ماه با افزایش 2 درصدی قرار داشت.

با کاهش نگرانی‌های مربوط به بحران بانکی، ارزش این ارز که ارز را در برابر شش همتای اصلی اندازه‌گیری می‌کند، 0.1 درصد کاهش یافت و به 102.52 رسید. به دلیل آشفتگی بازار ناشی از فروپاشی بانک سیلیکون ولی وام دهنده ایالات متحده و به تصرف اضطراری Credit Suisse توسط رقیب UBS، در مسیر کاهش 2 درصدی برای ماه مارس قرار داشت.

دلار از این احتمال که فدرال رزرو مجبور به تسلیم شدن در مبارزه با تورم و توقف افزایش نرخ باشد، تحت فشار بود.

اما بدون هیچ نشانه دیگری از شکاف در بخش مالی و پس از اقدامات تنظیم کننده، اعصاب سرمایه گذاران در حال حاضر آرام شده است.

کریستوفر وانگ، یک استراتژیست ارزی در OCBC در سنگاپور، گفت: «به نظر می‌رسد احساس ریسک گسترده‌تر با کاهش نگرانی‌های مربوط به سرایت بانک‌ها ادامه داشته باشد.

داده‌های مربوط به مخارج مصرف شخصی ایالات متحده که قرار است در روز جمعه منتشر شود، سرنخ‌های بیشتری در مورد فشارهای تورمی در بزرگترین اقتصاد جهان ارائه خواهد کرد.

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets می‌گوید: «با محو شدن ترس از رکود، تمرکز بازار اکنون به داده‌های PCE ایالات متحده در اواخر این هفته معطوف شده است که به عنوان پارامتر تورمی مورد علاقه فدرال رزرو تلقی می‌شود.»

احساسات نیز پس از غول فناوری بهبود یافت علی بابا (NYSE:) روز سه‌شنبه برنامه‌های خود را برای تقسیم به شش واحد اعلام کرد، که سرمایه‌گذاران آن را نشانه‌ای از پایان دادن به سرکوب نظارتی پکن علیه شرکت‌ها در نظر گرفته‌اند.

ین ژاپن پس از کاهش 1.5 درصدی در روز چهارشنبه، 0.4 درصد تقویت شد و به 132.35 در هر دلار رسید. این ارز در آستانه پایان سال مالی ژاپن در روز جمعه نوسان داشته است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.