یورو/دلار در حوالی بالاترین سطح دو هفته ای 1.0700 تلاش می کند و تا 1.0650 سقوط می کند.

[ad_1] PMIهای تولید جهانی S&P منطقه یورو مخلوط شدند و بر یورو وزن داشتند. بانک مرکزی اروپا ناگل گفت که بانک مرکزی اروپا باید اقدامات بیشتری برای مقابله با تورم انجام دهد. تجزیه و تحلیل قیمت EUR/USD: شکست در شکستن 1.0700، برای هموار کردن مسیر به 1.0600 و پایین تر. یورو (EUR) در اولین روز

کد خبر : 301347
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
یورو/دلار در حوالی بالاترین سطح دو هفته ای 1.0700 تلاش می کند و تا 1.0650 سقوط می کند.

[ad_1]

  • PMIهای تولید جهانی S&P منطقه یورو مخلوط شدند و بر یورو وزن داشتند.
  • بانک مرکزی اروپا ناگل گفت که بانک مرکزی اروپا باید اقدامات بیشتری برای مقابله با تورم انجام دهد.
  • تجزیه و تحلیل قیمت EUR/USD: شکست در شکستن 1.0700، برای هموار کردن مسیر به 1.0600 و پایین تر.

یورو (EUR) در اولین روز معاملاتی سال 2023 در بحبوحه شرایط ناچیز نقدینگی در بازارهای مالی، در برابر دلار آمریکا (USD) افت کرد. انتشار S&P Global PMI در منطقه یورو نتوانست ارز مشترک را در روز دوشنبه تقویت کند. در زمان نوشتن این مقاله، EUR/USD پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه 1.0699، در 1.0657 معامله می شود.

سهام اروپا در حال معامله در سبز است. S&P Global شاخص مدیران خرید (PMI) را برای فعالیت کارخانه‌ای در اتحادیه اروپا اعلام کرد که ترکیبی از PMI تولیدی اسپانیا و فرانسه بود که برعکس آلمان که مسیر نزولی خود را به 47.1 رساند. ایتالیا و کل منطقه یورو بدون تغییر باقی ماندند، هر کدام در 48.5 و 47.8.

در همین حال، رئیس بانک مرکزی اروپا و یواخیم ناگل، سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا (ECB) اخباری را در یک روزنامه آلمانی به اشتراک گذاشتند و گفت که خوشبین است که آلمان بتواند از رکود اقتصادی جدی جلوگیری کند. ناگل افزود که بانک مرکزی اروپا شاهد مارپیچ دستمزد نیست و مجدداً تأکید کرد که بانک مرکزی اروپا باید اقدامات بیشتری برای مهار انتظارات تورمی انجام دهد.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا، معیاری برای ارزش دلار در برابر سبدی از همتایان، با 0.14 درصد صعود به 103.63 رسید که پایین ترین سطح شش ماهه در هفته گذشته را به 103.38 رساند. فقدان داده های اقتصادی ایالات متحده و کانادا باعث می شود که معامله گران به وضعیت و شرایط فنی بازار تکیه کنند.

پیش از هفته، سند اقتصادی منطقه یورو داده های اشتغال در آلمان را در کنار نرخ تورم نشان خواهد داد. با توجه به تقویم اقتصادی ایالات متحده، انتظار می‌رود شاخص PMI تولید جهانی S&P برای دسامبر روی 46.2 باقی بماند که می‌تواند مقدمه‌ای برای فعالیت کارخانه موسسه مدیریت تامین (ISM) در روز چهارشنبه باشد.

تجزیه و تحلیل قیمت EUR/USD: چشم انداز فنی

نمودار روزانه EUR/USD نشان می دهد که این جفت ممکن است در حدود 1.0700 به اوج برسد و در دسامبر قادر به شکستن نباشد و در حال کاهش برخی از افزایش های اولیه خود به سمت 1.0660 باشد. اگرچه یورو/دلار آمریکا از خط روند نزولی هشت ماهه عبور کرد، اما یورو/دلار آمریکا برای افزایش سود خود دچار تزلزل شد و در را برای آزمایش مجدد خط روند ذکر شده قبلی در حدود 1.0550 باز کرد. نوسانگرهایی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و نرخ تغییر (RoC) شروع به کاهش کردند، که نشان می دهد فروشندگان شروع به افزایش سرعت کرده اند. بنابراین، اولین حمایت EUR/USD علامت 1.0600 خواهد بود و پس از آن میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در 1.0584، جلوتر از 1.0550 قرار خواهد گرفت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.