یورو/دلار افزایش هفتگی را نزدیک به 1.1300 کاهش داد زیرا ECB ماهیچه ها را خم کرد

[ad_1] یورو/دلار آمریکا از بالای هشت روزه عقب نشینی کرد و روند صعودی چهار روزه را گرفت. بالاترین نرخ تورم، نرخ بیکاری کم سابقه به نفع شاهین های بانک مرکزی اروپا برای حمایت از افزایش نرخ بهره در سال 2022 است. انتظار نمی رود بانک مرکزی بلوک اقدامات سیاست پولی را تغییر دهد و پیش

کد خبر : 164561
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
یورو/دلار افزایش هفتگی را نزدیک به 1.1300 کاهش داد زیرا ECB ماهیچه ها را خم کرد

[ad_1]

  • یورو/دلار آمریکا از بالای هشت روزه عقب نشینی کرد و روند صعودی چهار روزه را گرفت.
  • بالاترین نرخ تورم، نرخ بیکاری کم سابقه به نفع شاهین های بانک مرکزی اروپا برای حمایت از افزایش نرخ بهره در سال 2022 است.
  • انتظار نمی رود بانک مرکزی بلوک اقدامات سیاست پولی را تغییر دهد و پیش بینی های اقتصادی اصلاح شده را منتشر نکند.
  • اطلاعات PMI خدمات ISM ایالات متحده، سفارشات کارخانه و داده های مشاغل ردیف دوم نیز ممکن است معامله گران را سرگرم کند.

گاوهای یورو/دلار آمریکا در حوالی 1.1300، پس از یک روند صعودی چهار روزه، برای تازه کردن قله هفتگی، در بحبوحه خلق و خوی پیش از ECB، توقف می کنند.

جفت ارز اصلی اخیراً ضعف دلار آمریکا را تشویق کرد، علاوه بر این، وضعیت اقتصادی خوش‌بینانه در داخل کشور به وجود آمد. با این حال، به نظر می‌رسد احساسات محتاطانه قبل از داده‌ها/رویدادهای کلیدی هفتگی، خریداران EUR/USD را در جلسه آسیایی روز پنجشنبه بررسی می‌کند.

ترس از تورم، که اخیراً توسط هر سه نامزد بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای هیئت مدیره فدرال رزرو برجسته شده است، ریسک اشتها را به چالش می کشد و قیمت یورو/دلار آمریکا را کاهش می دهد، حتی در حالی که ارقام خوش بینانه HICP در منطقه یورو باعث شد قیمت ها به بالاترین سطح هفتگی در روز قبل بازگردد. همچنین در جنبه مثبت، شگفتی منفی ناشی از تغییر اشتغال ADP ایالات متحده برای ژانویه، -301K در مقابل +207K مورد انتظار بود. علاوه بر این، آخرین ارتباط جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، مبنی بر اینکه توصیف تورم به عنوان گذرا یک اشتباه است، نگرانی های مربوط به تورم را مجدداً افزایش داد و بر این قیمت تاثیر گذاشت.

در میان این بازی ها، بازده خزانه داری 10 ساله ایالات متحده، زیان هفتگی را حدود 1.77٪ تثبیت می کند، در حالی که معاملات آتی سهام در ایالات متحده و اروپا زیان چاپ می کند. احساسات ترش به شاخص دلار آمریکا (DXY) قدرت می بخشد و به گیج دلار اجازه می دهد تا در حدود 96.00 ثابت بماند، علیرغم ثبت اولین ضرر هفتگی در سه ماه اخیر.

با این اوصاف، رکورد بالای تورم منطقه یورو، مطابق با تیتر برآیند HICP سالانه، به دنبال نرخ بیکاری پایین بیکاری که قبلا منتشر شده بود، به سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) کمک می کند تا سوگیری صعودی را منتقل کنند. با این حال، تفاوت اصول بنیادین بین ایالات متحده و منطقه یورو، و همچنین ارقام مختلف کشورهای مختلف در منطقه، ممکن است به کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، اجازه دهد تا خوش بینی محتاطانه خود را تکرار کند و آخرین عقب نشینی قیمت یورو/دلار آمریکا را تمدید کند.

به غیر از اقدامات بانک مرکزی اروپا، بهره‌وری غیرکشاورزی و هزینه‌های کار واحد سه ماهه چهارم ایالات متحده به PMI و سفارشات کارخانه‌ای خدمات ژانویه ISM در ماه دسامبر می‌پیوندند تا روز شلوغی را برای معامله‌گران EUR/USD ارائه دهند.

خواندن: پیش‌نمایش فوریه ECB: گاوهای اروپایی به یک ECB جنگ طلب در مورد تورم داغ اتحادیه اروپا امیدوارند

تحلیل تکنیکال

معاملات پایدار فراتر از خط مقاومت قبلی از 14 ژانویه و 10-DMA، به ترتیب در حدود 1.1180 و 1.1260، خریداران EUR/USD را امیدوار نگه می دارد زیرا آنها برای نشست سیاست پولی کلیدی توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) آماده می شوند. همچنین خط RSI ثابت و شرایط MACD که گاوها را اذیت می‌کند، قدرت را به سوگیری صعودی می‌افزاید.

از طرف دیگر، شکست واضح و صعودی سطح 50-DMA 1.1310، گاوهای EUR/USD را قادر می سازد تا 100-DMA را در اطراف 1.1435 هدف قرار دهند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.