یورو/دلار آمریکا با حرکت 180 پیپ به بالای 1.1430 صعود کرد زیرا لاگارد بانک مرکزی اروپا در سال 2022 در حال پیاده روی بود.

[ad_1] روز پنجشنبه، ارز مشترک 1.22 درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت. بانک مرکزی اروپا به رسمیت می شناسد که ریسک های تورم به سمت «بالایی» متمایل هستند، نه گذرا. EUR/USD دارای سوگیری نزولی است، اما بسته شدن روزانه بالای 1.1440 می تواند سوگیری را به سمت صعودی خنثی سوق دهد. ارز مشترک تقریباً

کد خبر : 164802
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰:۲۷
یورو/دلار آمریکا با حرکت 180 پیپ به بالای 1.1430 صعود کرد زیرا لاگارد بانک مرکزی اروپا در سال 2022 در حال پیاده روی بود.

[ad_1]

  • روز پنجشنبه، ارز مشترک 1.22 درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت.
  • بانک مرکزی اروپا به رسمیت می شناسد که ریسک های تورم به سمت «بالایی» متمایل هستند، نه گذرا.
  • EUR/USD دارای سوگیری نزولی است، اما بسته شدن روزانه بالای 1.1440 می تواند سوگیری را به سمت صعودی خنثی سوق دهد.

ارز مشترک تقریباً 180 پیپ از پایین ترین سطح روزانه به 1.1450 افزایش یافت، یعنی 20 پیپ بالاتر از 100-DMA. با این وجود، تا حدودی بالاتر از آن عقب نشینی کرد، زیرا گاوها نفسی به سمت بالاترین رقم دسامبر 2021 حول 1.1482 می کشند. در زمان نوشتن این مقاله، EUR/USD در 1.1439 معامله می شود.

نگه داشتن جنگ طلبانه بانک مرکزی اروپا باعث افزایش قیمت یورو شد

جلسه روز پنجشنبه اصلا ناامید نشد. بانک مرکزی اروپا تصمیم سیاست پولی خود را منتشر کرد که در آن بانک مرکزی همه چیز را بدون تغییر نگه داشت. با این وجود، شایان ذکر است که برای اولین بار، بانک مرکزی اروپا اذعان کرد که «ریسک‌های چشم‌انداز تورم به سمت بالا متمایل هستند» که توسط سرمایه‌گذاران به‌عنوان یک نگهدارنده جنگ‌طلب تلقی می‌شود، همانطور که واکنش این جفت ارز مشهود است.

یکی از نکات دقیق این است که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در پاسخ به سوالی درباره افزایش نرخ‌ها، عقب‌نشینی کرد و از گفتن این که «بعید است در سال 2022 نرخ‌های بهره را افزایش دهیم، بسیار بعید است». وقتی از لاگارد در مورد امکان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سال 2022 سوال شد، او گفت که «او هرگز بدون قید و شرط تعهد نمی دهد. به داده ها توجه خواهد کرد.»

تحلیلگران ING اشاره کردند که “لاگارد در را برای تسریع کاهش خرید دارایی و افزایش نرخ در سال جاری باز کرد.”

در همین حال، زمانی که کنفرانس مطبوعاتی لاگارد به پایان رسید، رویترز گزارش داد کهاگر تورم کاهش نیابد، سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا شاهد تغییر سیاست در نشست ماه مارس هستند

در همین حال، سند اقتصادی ایالات متحده شاخص PMI غیر تولیدی ISM را برای ژانویه نشان داد که به 59.9 رسید، چهار دهم بیشتر از 59.5 پیش بینی شده توسط تحلیلگران، اما از 62.3 در دسامبر عقب تر بود. علاوه بر این، مطالبات اولیه بیکاری برای هفته منتهی به 29 ژانویه به 238 هزار رسید که بهتر از 245 هزار مورد پیش بینی شده توسط تحلیلگران و کمتر از هفته قبل که به سمت بالا اصلاح شد، به 261 هزار رسید. بازار عمدتاً این اخبار را نادیده گرفت، زیرا معامله گران EUR/USD بر بانک مرکزی اروپا متمرکز شده بودند.

اکنون که جلسه ECB در آینه دید عقب است، معامله گران EUR/USD بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ژانویه تمرکز می کنند که انتظار می رود 199K باشد. با این حال، گزارش روز چهارشنبه ADP با شرکت‌هایی که 300 هزار شغل را کاهش داده‌اند، می‌تواند مقدمه این تعداد باشد.

پیش بینی قیمت EUR/USD: چشم انداز فنی

نمودار روزانه EUR/USD نشان می دهد که این جفت در حال آزمایش 100-DMA در 1.1430 است، پس از شکست صعودی 50-DMA در 1.1312، در جهش 180 پیپ. علیرغم حرکت شدید رو به بالا، از منظر فنی همچنان مغرضانه نزولی است.

برای EUR/USD از منظر فنی، برای تغییر از یک سوگیری نزولی به یک موضع خنثی- صعودی، ابتدا نیاز به بسته شدن روزانه بالای محل تلاقی 100-DMA و خط روند بالای کانال Pitchfork است که در نزدیکی 100-DMA قرار دارد. در آن نتیجه، اولین مقاومت حداکثر روزانه 14 ژانویه در 1.1482 و پس از آن 1.1500 خواهد بود.

در صورت شکست در موارد فوق، یورو/دلار آمریکا به زیر 1.1400 سقوط می کند. حمایت زیر یک خط روند صعودی است که از نوامبر 2021 ترسیم شده است، در حدود 1.1320-40 و سپس 50-DMA در 1.1312 کشیده شده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.