یورو/دلار آمریکا بالای 1.0500 با نگاه به فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا در حالت تدافعی باقی می ماند.

[ad_1] EUR/USD پس از ثبت روند صعودی دو هفته ای، برای مسیرهای روشن تلاش می کند. آمارهای اخیراً محکم تر از ایالات متحده خریداران جفت یورو را به چالش می کشد. فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا هر دو برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در هر دو ماه پیش هستند. سیگنال های بانک مرکزی

کد خبر : 292672
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۳:۲۲
یورو/دلار آمریکا بالای 1.0500 با نگاه به فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا در حالت تدافعی باقی می ماند.

[ad_1]

  • EUR/USD پس از ثبت روند صعودی دو هفته ای، برای مسیرهای روشن تلاش می کند.
  • آمارهای اخیراً محکم تر از ایالات متحده خریداران جفت یورو را به چالش می کشد.
  • فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا هر دو برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در هر دو ماه پیش هستند.
  • سیگنال های بانک مرکزی برای حرکت های آتی برای معامله گران EUR/USD، PMI ماهانه و تورم ایالات متحده نیز بسیار مهم خواهد بود.

یورو/دلار آمریکا با شروع هفته سپر در حدود 1.0530 حرکت می کند و شاهد اولین کاهش هفتگی در سه هفته اخیر بوده است.

با انجام این کار، جفت ارز اصلی حالت محتاطانه معمولی را قبل از نشست های سیاست پولی کلیدی فدرال رزرو (فدرال رزرو) و بانک مرکزی اروپا (ECB) نشان می دهد. همچنین مهم است که خوانش های اولیه داده های فعالیت ماه نوامبر از اروپا و ایالات متحده را تماشا کنید، تا اعداد تورم ایالات متحده را فراموش نکنید. شایان ذکر است که به نظر می رسد اقتصاد ایالات متحده اخیراً قوی تر و تردیدها در مورد بهبود اقتصادی منطقه یورو، صعودهای EUR/USD را پس از دو هفته متوالی روند صعودی به چالش می کشد.

داده های ایالات متحده، اروپا گاو نر EUR/USD را به چالش می کشد

نه تنها شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده (PPI) و شاخص احساسات مصرف کننده از دانشگاه میشیگان (UoM) بلکه PMI خدمات ISM ایالات متحده و انتظارات تورمی نیز نتایج مثبتی را در آخرین اعلامیه ها نشان دادند. با این حال، اقتصاد اروپا چندان خوب نیست و از این رو خرس های یورو را امیدوار نگه می دارد.

با این حال، شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) با پیش‌بینی‌های بازار 7.4 درصد در ماه نوامبر در مقابل 8.1 درصد پیش‌بینی شده بود. علاوه بر این، Core PPI به 6.2% سالانه در مقابل 6.0% مورد انتظار و 6.7% قرائت قبلی افزایش یافت. علاوه بر این، قرائت های اولیه شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) به 59.1 برای دسامبر در مقابل 53.3 پیش بینی بازار و 56.8 قرائت نهایی برای نوامبر افزایش یافت. علاوه بر این، انتظارات تورمی یک ساله به 4.6 درصد کاهش یافت، که پایین‌ترین رقم از سپتامبر 2021 بود، در حالی که در مقایسه با 4.9 درصد مورد انتظار بود در حالی که انتظارات 5 تا 10 ساله در 3.0 درصد ثابت بود. لازم به ذکر است که PMI خدمات ISM ایالات متحده به 56.5 در مقابل 54.4 مورد انتظار بهبود یافته است. در نتیجه، شاخص دلار آمریکا (DXY) اولین بسته هفتگی را در سه هفته اخیر در سمت مثبت چاپ کرد.

از سوی دیگر، قرائت‌های نهایی شاخص‌های سهام شرکت S&P Global منطقه یورو در ماه نوامبر شاهد یک بازنگری نزولی بود، در حالی که خرده‌فروشی برای این بلوک نیز 1.8 درصد در ماهانه و 2.7 درصد سالانه کاهش یافت. لازم به ذکر است که تولید ناخالص داخلی منطقه یورو برای سه ماهه سوم (سه ماهه سوم) نسبت به برآورد اولیه 0.2 درصد به 0.3 درصد بهبود یافته است. در میان این بازی ها، یورو برای مسیرهای اصلی مبارزه می کند و حرکت صعودی را از دست داد.

به نظر می رسد فدرال رزرو از بانک مرکزی اروپا جنگ طلب تر است

اگرچه فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) و بانک مرکزی اروپا (ECB) هر دو به احتمال زیاد افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره را اعلام خواهند کرد، اما داده های اخیر ایالات متحده قوی تر و آخرین اظهارنظرهای سیاست گذاران نشان می دهد که فدرال رزرو بیشتر از بانک مرکزی اروپا جنگ طلب خواهد بود. .

با این اوصاف، بحث‌های مربوط به انقباض کمی (QT) ممکن است برای معامله‌گران دلار آمریکا در مورد فدرال رزرو جالب باشد، زیرا آنها قبلاً “محور” را مورد انتقاد قرار داده‌اند. اگر سیاست گذاران چنین حرکت هایی را پیشنهاد کنند، جفت یورو/دلار ممکن است شاهد معکوس شدن آخرین دستاوردها باشد.

از سوی دیگر، بانک مرکزی اروپا باید از انتظارات رشد دفاع کند و در اطلاعیه‌های مربوط به QT تعادل ایجاد کند تا گاوهای یورو را حفظ کند. با این اوصاف، بحث‌های پیرامون برنامه خرید اضطراری همه‌گیر (PEPP) و برنامه خرید دارایی (APP) بانک مرکزی اروپا برای خریداران جفت یورو/دلار برای تماشای آن بسیار مهم خواهد بود.

با توجه به این موضوع، تحلیلگران ANZ گفتند: «به دنبال تشدید سریع نرخ‌های سیاست در سال جاری، ما انتظار داریم که FOMC، ECB و BoE میزان افزایش نرخ بهره را به 50 واحد کاهش دهند، اما تاکید می‌کنند که همچنان مصمم هستند تورم را به هدف بازگردانند. و اقدامات مناسب و لازم را برای تحقق آن انجام خواهد داد.»

چیزهای زیادی برای تماشای معامله گران EUR/USD وجود دارد

به غیر از تصمیمات سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو، داده های تورم ماهانه از ایالات متحده و اعداد فعالیت اولیه ماه دسامبر برای اروپا و ایالات متحده نیز برای معامله گران یورو مهم است. پیش‌بینی‌ها حاکی از نتیجه کلی‌تر داده‌های ایالات متحده نسبت به داده‌های اروپایی است که به نوبه خود می‌تواند به خرس‌های EUR/USD کمک کند تا کنترل را حفظ کنند. با این حال، توجه عمده به ECB در مقابل درام فدرال رزرو برای جهت گیری های روشن معطوف خواهد شد.

رکود اقتصادی ایالات متحده، تنش اتحادیه اروپا و روسیه کاتالیزورهای اضافی هستند

به غیر از سیگنال های فوق الذکر، جفت EUR/USD همچنین باید از سرفصل های مربوط به رکود ایالات متحده و آخرین تنش بین روسیه و اروپا مراقبت کند تا عملکرد کوتاه مدت را به درستی تعیین کند. با این حال، ترس فزاینده از رکود ایالات متحده ممکن است به گاوهای یورو/دلار آمریکا اجازه دهد یک بار دیگر تلاش کنند، اما ترس های ژئوپلیتیکی ممکن است پشتوانه تقاضای امن دلار آمریکا باشد و می تواند به نفع خریداران جفت یورو/دلار باشد.

تحلیل تکنیکال EUR/USD

EUR/USD یک شکل دو برابری در حدود 1.0585-95 را به تصویر می کشد که به نوبه خود به عقب نشینی اخیر خط شاخص قدرت نسبی (RSI) که در 14 قرار گرفته می پیوندد تا سوگیری صعودی بیشتر برای جفت را به چالش بکشد.

با این حال، همگرایی 50-SMA و یک خط حمایت با شیب صعودی از اوایل نوامبر، نزدیک به 1.0500، کلید ورود فروشنده EUR/USD را نگه می دارد.

همچنین 1.0440 قبلی به عنوان یک فیلتر نزولی کوتاه مدت عمل می کند، که شکست آن الگوی نمودار نزولی “دوبالا” را تایید می کند و از نظر تئوری نزولی به سمت حمایت 1.0280 را حمایت می کند.

در همین حال، فاصله صعودی جفت EUR/USD از مانع 1.0595 برای دفاع از برتری، نیاز به اعتبارسنجی از آستانه 1.0600 و خط مقاومت صعودی ماهانه نزدیک به 1.0635 دارد. پس از آن، اوج می 2022 در اطراف 1.0785-90 در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

به طور کلی، به نظر می رسد که قیمت گاوهای EUR/USD تمام می شود، اما جنبه نزولی نیاز به یک ماشه دارد، که به نوبه خود تلاقی حمایت 1.0500 را برجسته می کند.

EUR/USD: نمودار چهار ساعته

روند: عقب نشینی مورد انتظار

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.