یورو در صحنه جهانی با وجود کاهش استفاده روسیه – ECB توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. اسکناس های جدید 100 و 200 یورویی در وین، اتریش، 17 سپتامبر 2018 به نمایش گذاشته شد. رویترز/هاینز-پیتر بادر فرانکفورت (رویترز) – گزارش بانک مرکزی اروپا در روز چهارشنبه نشان داد که یورو در سال گذشته به عنوان دومین ارز پرمصرف جهان برای تجارت، تامین مالی و ذخیره سازی حفظ شد، حتی

کد خبر : 364428
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
یورو در صحنه جهانی با وجود کاهش استفاده روسیه – ECB توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. اسکناس های جدید 100 و 200 یورویی در وین، اتریش، 17 سپتامبر 2018 به نمایش گذاشته شد. رویترز/هاینز-پیتر بادر

فرانکفورت (رویترز) – گزارش بانک مرکزی اروپا در روز چهارشنبه نشان داد که یورو در سال گذشته به عنوان دومین ارز پرمصرف جهان برای تجارت، تامین مالی و ذخیره سازی حفظ شد، حتی در شرایطی که روسیه پس از تحریم‌ها اتکای خود را به آن کاهش داد. .

تسلط دلار و یورو – که در درجه دوم قرار دارد – در حالی که ارزهای جهانی با ظهور چین، وخامت روابط روسیه و غرب و صحبت از استقلال مالی بیشتر در کشورهای نوظهور زیر سوال رفته است. از هند تا برزیل

اما گزارش سالانه بانک مرکزی اروپا در مورد نقش بین‌المللی پول واحد، انعطاف‌پذیری آن را برجسته کرد، حتی اگر بانک مرکزی هشدار داد که این امر می‌تواند به سرعت تغییر کند.

در این گزارش آمده است که یورو سهم خود از ذخایر ارزی جهان (20.5 درصد)، بدهی بین المللی (22 درصد) و وام ها (27.6 درصد) و همچنین گردش ارز خارجی را در سال گذشته حفظ کرده یا حتی افزایش داده است.

سهم آن از پرداخت‌های جهانی از طریق سیستم پیام‌رسانی سوئیفت از تقریباً 40 درصد به 30 درصد کاهش یافت، اما این تا حد زیادی به نفع دلار بود و تنها سودهای حاشیه‌ای در ارزهای جایگزین مانند رنمینبی چین داشت.

روسیه استفاده خود از یورو را به عنوان ارز صورتحساب – از 35 درصد به 13 درصد – کاهش داد و پس از تحریم اتحادیه اروپا و دیگر قدرت های غربی به دلیل حمله به اوکراین در فوریه 2022، به روبل و رنمینبی روی آورد.

اما استفاده از روبل در سیستم سوئیفت پس از قطع ارتباط بانک های روسی از آن شبکه، بزرگترین شبکه جهان، سقوط کرد. در این گزارش اطلاعاتی درباره سیستم‌های پیام‌رسان جایگزین مانند روسیه و چین ارائه نشده است.

در گزارش بانک مرکزی اروپا آمده است که یک ارز مورد استفاده بین المللی می تواند به سرعت با یک ارز دیگر جایگزین شود، زمانی که جریان تجاری تغییر کند.

این سازمان به شواهدی از خود اروپا اشاره کرد که در آن یورو از زمان راه اندازی آن در سال 1999 جایگزین دلار به عنوان ارز صورتحساب در کشورهای همسایه منطقه یورو شده است. یورو در حال حاضر بین 20 کشور مشترک است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در بیانیه ای که همراه این گزارش بود، گفت: «وضعیت ارز بین المللی نباید بدیهی تلقی شود.

فابیو پانتا، عضو هیئت مدیره، افزود: «ادغام بیشتر اقتصادی و مالی اروپا»، مانند اتحادیه کامل بازار سرمایه، «در افزایش انعطاف‌پذیری نقش بین‌المللی یورو در یک اقتصاد جهانی بالقوه پراکنده‌تر نقش اساسی خواهد داشت».

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که لندن همچنان محل اصلی تجارت ارز به یورو است و اهمیت بریتانیا برای فعالیت‌های مالی بین‌المللی به یورو از زمان برگزیت تغییر چندانی نکرده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.