یورو در برابر دلار با انتظارات طرفداران تورم منطقه یورو افزایش یافت

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یورو، دلار هنگ کنگ، دلار آمریکا، ین ژاپن، پوند و اسکناس های 100 یوانی چین در این تصویر، 21 ژانویه 2016 مشاهده می شود. رویترز/ جیسون لی (کلمه حذف شده از نام شرکت را در پاراگراف 13 در استوری از چهارشنبه اضافه می کند) نوشته جان مک کرانک نیویورک (رویترز)

کد خبر : 188721
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱:۴۲
یورو در برابر دلار با انتظارات طرفداران تورم منطقه یورو افزایش یافت

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یورو، دلار هنگ کنگ، دلار آمریکا، ین ژاپن، پوند و اسکناس های 100 یوانی چین در این تصویر، 21 ژانویه 2016 مشاهده می شود. رویترز/ جیسون لی

(کلمه حذف شده از نام شرکت را در پاراگراف 13 در استوری از چهارشنبه اضافه می کند)

نوشته جان مک کرانک

نیویورک (رویترز) – در حالی که خوش بینی ها نسبت به مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین کم رنگ شد و توجه سرمایه گذاران به داده های اقتصادی و انتظارات نرخ بهره معطوف شد، دلار روز چهارشنبه به پایین ترین حد نزدیک به دو هفته اخیر سقوط کرد.

ارزش دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز همتا اندازه گیری می کند، در ساعت 2:20 بعد از ظهر به وقت شرقی با 0.57 درصد کاهش به 97.861 رسید که پیش از این به پایین ترین سطح خود از 17 مارس رسیده بود.

بیشتر این ضعف ناشی از قدرت یورو بود که روز سه شنبه به دنبال وعده روسیه در جریان مذاکرات صلح برای کاهش حملات خود به کیف افزایش یافت.

تحلیلگران JPMorgan (NYSE:) در یادداشتی به مشتریان گفتند که تغییر لحن در مذاکرات صلح روسیه و اوکراین نشان می دهد که “ممکن است درگیری به یک مرحله محلی تر با برخی از سناریوهای شدیدتر خطر دنباله کاهش یابد.” در روز چهارشنبه که خرید را توصیه کرد.

با این حال، ایالات متحده هشدار داد که «نشانه‌هایی از جدیت واقعی» روسیه را که نیروهایش به بمباران حومه کیف و یک شهر محاصره شده در شمال اوکراین در روز چهارشنبه ادامه دادند، ندیده است.

درحالی‌که خوش‌بینی‌ها نسبت به مذاکرات مسکو-کیف کاهش یافت، گزارش‌های تورمی این انتظارات را افزایش داد که افزایش هزینه‌ها، که با تهاجم روسیه به اوکراین تسریع شد، اروپا را مجبور خواهد کرد که زودتر از دیرتر نرخ بهره را افزایش دهد و از یورو حمایت کند.

درک هولت، رئیس بخش اقتصاد بازار سرمایه Scotiabank Economics گفت: «یورو قبل از قرائت تورم در ماه مارس اندکی افزایش داشت، اما پس از ورود آن افزایش بیشتری پیدا کرد.

داده های اولیه نشان می دهد که تورم سالانه آلمان در ماه مارس به بالاترین سطح خود در بیش از 40 سال گذشته رسیده است، زیرا قیمت ها و محصولات نفتی افزایش یافته است. داده‌های سریع CPI اسپانیا برای ماه مارس نشان داد که قیمت‌ها با بالاترین سرعت از می 1985 افزایش یافته است.

با این حال، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، گفت که قیمت مواد غذایی و انرژی باید افزایش یابد و به منطقه یورو کمک کند تا از ترکیب رشد راکد و تورم بالا که اقتصاددانان از آن می ترسند جلوگیری کند.

یورو در بالاترین سطح خود در برابر دلار از اول مارس قرار داشت و آخرین بار با 0.6 درصد افزایش در 1.1152.

گذشته از وضعیت امن خود، دلار در سال جاری به دلیل انتظارات سرمایه گذاران مبنی بر اینکه فدرال رزرو آمریکا که در نشست 16 مارس خود نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد، نسبت به بانک مرکزی اروپا تندروتر باشد، تقویت شده است.

در اروپا، داده‌ها و هشدارهای سیاست‌گذاران بر توقف رشد، کاهش شدید اعتماد و تورم فزاینده تاکید کرد، زیرا اقتصاد اروپا تأثیر جنگ در اوکراین را احساس می‌کند.

ایوان آسنسیو، رئیس مشاوره ریسک FX در گفت: «سرمایه‌گذاران در فکر کردن به اینکه بانک مرکزی اروپا تا کجا پیش خواهد رفت و حتی تغییر در احساسات و تغییر در سیاست‌ها، مطمئناً یورو را بالاتر خواهد برد، تنها به دلیل انتظارات و تقاضای سفته‌بازی برای ارز. بانک سیلیکون ولی

در جاهای دیگر، پس از دیدار بین هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن (BOJ) و نخست وزیر فومیو کیشیدا، گمانه زنی ها در مورد سطح ناراحتی رسمی با کاهش ین افزایش یافت، ین از پایین ترین سطح هفت ساله خود در روز دوشنبه بهبود یافت.

ین در برابر دلار با 0.83 درصد افزایش به 121.85 رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.