یورو به زیر برابری سقوط کرد، ین ثابت جلوتر از BOJ توسط رویترز

[ad_1] 2/2 © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر 2/2 توسط Rae Wee سنگاپور (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران به کاهش بالقوه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا چشم دوخته بودند، در حالی

کد خبر : 274365
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اکتبر 2022 - 1:42
یورو به زیر برابری سقوط کرد، ین ثابت جلوتر از BOJ توسط رویترز

[ad_1]

2/2

© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

2/2

توسط Rae Wee

سنگاپور (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران به کاهش بالقوه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا چشم دوخته بودند، در حالی که ین در مسیر بهترین هفته خود در بیش از دو ماه قبل از تصمیم کلیدی سیاست بانک مرکزی قرار داشت، یورو در روز جمعه زیر برابر ماند. .

پس از اینکه بانک مرکزی اروپا همانطور که انتظار می‌رفت، نرخ‌ها را 75 واحد پایه افزایش داد، اما در چشم‌انداز نرخ‌های خود لحن ضعیف‌تری اتخاذ کرد، یورو آخرین بار 0.05 درصد کاهش یافت و به 0.9960 دلار رسید.

بانک مرکزی اشاره به افزایش نرخ‌ها را «طی چند جلسه بعدی» که در بیانیه ماه سپتامبر خود ذکر شده بود، حذف کرد، که معامله‌گران به این معنی بود که یک سری افزایش‌های بزرگ نرخ‌ها رو به پایان است.

کارول کنگ، یک استراتژیست ارزی در این باره گفت: “تصمیمات سیاست بانک مرکزی اروپا کمتر از آن چیزی بود که انتظار می رفت. بیشتر شگفتی ها در واقع از اظهار نظر کریستین لاگارد بود که می گفت بانک مرکزی اروپا در حال حاضر پیشرفت قابل توجهی در برداشتن محرک های سیاستی داشته است.” بانک مشترک المنافع استرالیا (OTC:).

ارزش دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها اندازه گیری می کند و یورو بیشترین وزن را دارد، پس از افزایش 0.8 درصدی در یک شبه، با 0.06 درصد افزایش به 110.62 رسید.

کنگ گفت: «من فکر می‌کنم افزایش دلار آمریکا بیشتر منعکس‌کننده نشست ECB و همچنین کاهش یورو/دلار است.

دلار در اوایل هفته به امید چرخش احتمالی فدرال رزرو کاهش یافته بود.

ین آخرین خرید 146.41 در هر دلار، و در مسیر برای نزدیک به 1٪ افزایش هفتگی، بزرگترین از اوت.

این ارز شکننده از مداخله مشکوک مقامات ژاپنی برای تقویت ین جمعه گذشته و دوشنبه حمایت شده است.

بانک ژاپن تصمیم سیاست پولی خود را روز جمعه اعلام می کند و به نظر می رسد که نرخ بهره فوق العاده پایین خود را حفظ کند و فشار بیشتری را بر ین در نتیجه اختلاف نرخ بهره فزاینده با سایر نقاط جهان وارد کند.

کنگ از CBA گفت: “در حال حاضر، من واقعاً هیچ موردی برای تغییر در سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن نمی بینم.”

مراقب مداخله بالقوه FX دیگر به دلار/ین باشید.

ماه گذشته، ژاپن برای اولین بار از سال 1998، درست پس از تصمیم BOJ برای پایبندی به موضع سیاست فوق العاده سست خود، در بازار ارز مداخله کرد تا ین را خریداری کند.

داده‌های روز جمعه نشان داد که قیمت‌های اصلی مصرف‌کننده در پایتخت ژاپن، که شاخص اصلی ارقام سراسری است، در اکتبر 3.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که سریع‌ترین نرخ سالانه از سال 1989 را نشان می‌دهد.

در جاهای دیگر، استرلینگ 0.12 درصد کاهش یافت و به 1.155 دلار رسید، اما با خوش بینی به اینکه ریشی سوناک، نخست وزیر جدید بریتانیا پادزهری برای آشفتگی ایجاد شده توسط سلف خود لیز تراس ارائه خواهد کرد، در مسیر افزایش هفتگی 2 درصدی قرار داشت.

این شاخص با 0.09 درصد کاهش به 0.64485 دلار رسید، در حالی که 0.11 درصد کاهش یافت و به 0.5823 دلار رسید، اگرچه به نظر می رسید هر دو برای دومین هفته متوالی افزایش قیمت داشته باشند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.