یورو اکنون به تست 1.1100 اشاره می کند

[ad_1] اشتراک گذاری: یورو همچنان در نزدیکی 1.1100 در برابر دلار آمریکا تحت فشار است. سهام اروپا در روز جمعه بیشتر با افزایش بسته شد. EUR/USD خطر عقب نشینی بیشتر را در افق کوتاه مدت دارد. تقویم اقتصادی ایالات متحده و منطقه یورو در پایان هفته خالی است. یورو (EUR) عملکرد نزولی را

کد خبر : 378018
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
یورو اکنون به تست 1.1100 اشاره می کند

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • یورو همچنان در نزدیکی 1.1100 در برابر دلار آمریکا تحت فشار است.
  • سهام اروپا در روز جمعه بیشتر با افزایش بسته شد.
  • EUR/USD خطر عقب نشینی بیشتر را در افق کوتاه مدت دارد.
  • تقویم اقتصادی ایالات متحده و منطقه یورو در پایان هفته خالی است.

یورو (EUR) عملکرد نزولی را در برابر دلار آمریکا (USD) در پایان هفته افزایش می دهد، در حالی که EUR/USD با فشار فروش اضافی مواجه است و حول منطقه 1.11100 یا پایین ترین سطح هفتگی نوسان می کند.

رالی قوی دلار در این هفته، این جفت ارز را از بالاترین رقم سال 2023 نزدیک به 1.1270 در روز دوشنبه به پایین ترین سطح فعلی در نزدیکی رقم 1.1100 کاهش داد.

به غیر از مقداری سود با توجه به پیشرفت قوی اخیر این جفت، صحبت های بازار که نشان می دهد فدرال رزرو ممکن است کمپین افزایش نرخ خود را در ماه ژوئیه پایان ندهد، دلار را نیز به قیمت دارایی های ریسک افزایش داده است.

با نگاهی به آینده، به نظر می رسد قیمت نقدی این جفت ارز در آستانه نشست های مهم هفته آینده توسط فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا (ECB) کمی تثبیت شود. در حالی که هر دو بانک مرکزی احتمالاً نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش خواهند داد، یک واگرایی نوظهور در برنامه های کوتاه مدت آنها در مورد سخت تر کردن برنامه های عادی سازی آتی آنها نهفته است.

علاوه بر این، فدرال رزرو به پایان چرخه کوهنوردی خود نزدیک می شود، در حالی که برخی از تعیین کننده های نرخ بهره بانک مرکزی اروپا اخیراً در مورد چشم انداز افزایش بیشتر پس از تابستان کمتر مخالف به نظر می رسند.

در بازارهای اوراق قرضه، بازدهی در هر دو سوی اقیانوس اطلس در صبح اروپا بدون جهت باقی می ماند.

محرک های بازار دیجست روزانه: یورو زمینه بیشتری را برای خرید دلار فراهم می کند

  • یورو معامله را نزدیک به 1.1100 در برابر دلار حفظ می کند.
  • شاخص USD همچنان به صورت پیشنهادی باقی می ماند و از 101.00 فراتر می رود.
  • گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو می تواند چرخه پیاده روی خود را در ماه ژوئیه پایان دهد، به نظر کاهش یافته است.
  • بازده اوراق قرضه آمریکا و آلمان تا کنون در روز جمعه فاقد جهت گیری روشن است.
  • BoJ از موضع فوق العاده سازگارانه فعلی خود دفاع کرد.
  • خرده فروشی در بریتانیا در ماه ژوئن بالاتر از حد انتظار بود.

تحلیل فنی: یورو در کوتاه مدت با اصلاح عمیق تری مواجه است

در حالی که EUR/USD به هضم عقب نشینی هفتگی مشخص خود ادامه می دهد، بلافاصله در پایین ترین سطح هفتگی 1.1111 (21 ژوئیه) قبل از علامت روانی 1.1000، اختلاف وجود دارد که همگی توسط حمایت موقت در SMA های 55 روزه و 100 روزه به ترتیب در 1.0881، 1.0897 و 1.0897. از دست دادن این منطقه می‌تواند راه را برای بازگشت احتمالی به پایین‌ترین سطح 1.0833 در 6 ژوئیه قبل از SMA کلیدی 200 روزه در 1.0687 و پایین‌ترین سطح 31 می 1.0635 باز کند. از اینجا جنوب، پایین ترین سطح 15 مارس 1.0516 قبل از پایین ترین سطح 2023 1.0481 در 6 ژانویه ظاهر می شود.

در صورتی که گاوها دوباره دست بالا را بدست آورند، سد صعودی بعدی در بالاترین سطح سال 2023 در 1.1275 (18 ژوئیه) ظاهر می شود. هنگامی که این سطح پاک شد، هیچ سطح مقاومتی با اهمیتی وجود نخواهد داشت تا زمانی که اوج 1.1495 در سال 2022 ثبت شد که در 10 فوریه ثبت شد، که از نزدیک با سطح دور 1.1500 دنبال می شود.

در بلندمدت، دیدگاه سازنده EUR/USD تا زمانی که بالاتر از SMA کلیدی 200 روزه معامله می شود، بدون تغییر به نظر می رسد.

سوالات متداول یورو

یورو واحد پول 20 کشور اتحادیه اروپا است که به منطقه یورو تعلق دارند. این دومین ارز پرمعامله در جهان پس از دلار آمریکا است. در سال 2022، 31 درصد از کل معاملات ارزی را به خود اختصاص داد و میانگین گردش مالی روزانه آن بیش از 2.2 تریلیون دلار در روز بود.
EUR/USD پرمعامله ترین جفت ارز در جهان است که حدود 30% تخفیف در کل معاملات را به خود اختصاص می دهد و پس از آن EUR/JPY (4%)، EUR/GBP (3%) و EUR/AUD (2%) قرار دارند.

بانک مرکزی اروپا (ECB) در فرانکفورت آلمان، بانک ذخیره منطقه یورو است. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تعیین می کند و سیاست های پولی را مدیریت می کند.
وظیفه اصلی بانک مرکزی اروپا حفظ ثبات قیمت است که به معنای کنترل تورم یا تحریک رشد است. ابزار اصلی آن افزایش یا کاهش نرخ بهره است. نرخ‌های بهره نسبتاً بالا – یا انتظار نرخ‌های بالاتر – معمولاً به نفع یورو هستند و بالعکس.
شورای حاکم ECB در جلساتی که هشت بار در سال برگزار می شود، تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می کند. تصمیمات توسط روسای بانک های ملی منطقه یورو و شش عضو دائمی از جمله رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد گرفته می شود.

داده‌های تورم منطقه یورو که با شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) اندازه‌گیری می‌شود، یک اقتصاد سنجی مهم برای یورو است. اگر تورم بیش از حد انتظار افزایش یابد، به خصوص اگر بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا باشد، بانک مرکزی اروپا را ملزم به افزایش نرخ بهره برای بازگرداندن آن به کنترل می کند.
نرخ بهره نسبتاً بالا در مقایسه با همتایان خود معمولاً به نفع یورو خواهد بود، زیرا این منطقه را به عنوان مکانی برای سرمایه گذاران جهانی برای پارک پول خود جذاب تر می کند.

داده های منتشر شده سلامت اقتصاد را می سنجد و می تواند بر یورو تأثیر بگذارد. شاخص‌هایی مانند تولید ناخالص داخلی، PMI تولید و خدمات، بررسی‌های اشتغال و احساسات مصرف‌کننده همگی می‌توانند بر جهت ارز واحد تأثیر بگذارند.
اقتصاد قوی برای یورو خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است بانک مرکزی اروپا را تشویق کند تا نرخ‌های بهره را تعیین کند، که مستقیماً یورو را تقویت می‌کند. در غیر این صورت، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشند، احتمالاً یورو سقوط خواهد کرد.
داده های اقتصادی برای چهار اقتصاد بزرگ در منطقه یورو (آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) به ویژه قابل توجه است، زیرا آنها 75 درصد از اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می دهند.

یکی دیگر از اطلاعات مهم منتشر شده برای یورو، تراز تجاری است. این شاخص تفاوت بین درآمد یک کشور از صادرات خود و آنچه را که برای واردات در یک دوره معین هزینه می کند را اندازه گیری می کند.
اگر کشوری کالاهای صادراتی زیادی تولید کند، ارزش پول آن صرفاً از تقاضای اضافی ایجاد شده از سوی خریداران خارجی که به دنبال خرید این کالاها هستند، افزایش می یابد. بنابراین، تراز خالص تجاری مثبت یک ارز را تقویت می کند و بالعکس برای تراز منفی.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.