یوان چین با آزمایش بزرگ دیگری روبرو می شود زیرا افزایش دلار آمریکا کنترل نشده است

یوان چین، USD/CNH، احساسات بازار، سود صنعتی، چشم انداز فنی – نکات صحبت بازارهای آسیا-اقیانوسیه پس از یک روز بد در وال استریت، ریسک را باز می بینند قدرت دلار آمریکا باعث ویرانی در فضای FX شده و کالاها را به تعویق می‌اندازد USD/CNH علیرغم اقدام PBOC، بالاترین سطح 2019/2020 را در 7.1964 هدف قرار

کد خبر : 260038
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲:۳۲
یوان چین با آزمایش بزرگ دیگری روبرو می شود زیرا افزایش دلار آمریکا کنترل نشده است


یوان چین، USD/CNH، احساسات بازار، سود صنعتی، چشم انداز فنی – نکات صحبت

  • بازارهای آسیا-اقیانوسیه پس از یک روز بد در وال استریت، ریسک را باز می بینند
  • قدرت دلار آمریکا باعث ویرانی در فضای FX شده و کالاها را به تعویق می‌اندازد
  • USD/CNH علیرغم اقدام PBOC، بالاترین سطح 2019/2020 را در 7.1964 هدف قرار داده است.

چشم انداز سه شنبه آسیا و اقیانوسیه

بازارهای آسیا-اقیانوسیه پس از ادامه رشد دلار، سقوط پوند انگلیس و افزایش دوباره بازدهی خزانه داری و طلایی، با یک حرکت ریسکی برای شروع معاملات روبرو هستند. شاخص S&P 500 در روز دوشنبه بیش از 1 درصد سقوط کرد که همسو با حرکت گسترده تر سهام است. بازده 10 ساله طلایی پس از افزایش بیش از 40 واحد پایه در کل معاملات نیویورک، از مرز 4 درصد که از نزدیک دیده شده بود، بالا رفت. بازدهی 10 ساله خزانه داری نیز افزایش یافت.

شاخص DXY دلار آمریکا در برابر همتایان اصلی خود از جمله یوان چین و ین ژاپن افزایش یافت. USD/CNH حدود 7.17 معامله می شود، که آن را در 0.5٪ از بالاترین قیمت خود در سال 2019/2020 قرار می دهد. USD/JPY در فاصله قابل توجهی از سطح 145 معامله می شود که تهدیدی برای مداخله دیگر توسط بانک ژاپن و وزارت دارایی امروز است. اگر 145 بزنیم اقدام می کنند؟ دلار استرالیا حساس به ریسک بیش از 1% سقوط کرد تا سطح 0.6500 را بشکند.

در حالی که در سال جاری به شدت کاهش یافته است، قیمت بیت کوین در هفته گذشته با توجه به فروش سایر دارایی های ریسک به خوبی حفظ شده است. بهبود احساسات و دارایی های ریسک ممکن است منجر به افزایش قیمت ها شود. در جاهای دیگر، قیمت نفت خام WTI به زیر 77 دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین میزان از اوایل ژانویه است. کاهش قیمت نفت ممکن است به بانک‌های مرکزی کمک کند، اما هزینه‌های ورودی مستلزم ضعف گسترده‌تری برای متقاعد کردن سیاست‌گذاران برای عقب‌نشینی از افزایش بیشتر نرخ‌ها است.

گرین‌بک قوی‌تر در کل فضای کالاها سنگینی می‌کرد. قیمت گندم، پنبه و ذرت در شیکاگو کاهش یافت. علیرغم گزارش وزارت کشاورزی آمریکا که نشان می‌دهد شرایط کشت پنبه در هفته منتهی به 25 سپتامبر کاهش یافته است، پنبه با نزدیک به 5 درصد بیشترین کاهش را داشت. قیمت گاز طبیعی اروپا بیش از 5 درصد کاهش یافت، یک پیشرفت دلگرم‌کننده که قیمت‌ها را نزدیک به پایین‌ترین سطح از اواخر جولای قرار می‌دهد.

ماکائو، یک منطقه اداری ویژه چین، اعلام کرد که گروه های تورهای سرزمین اصلی از ماه نوامبر اجازه ورود به این منطقه را خواهند داشت. به دنبال کاهش محدودیت‌های سفر برای بازدیدکنندگان در هنگ کنگ، این یک حرکت تشویق‌کننده است. بانک خلق چین (PBOC) روز دوشنبه با اعمال ریسک 20 درصدی ذخیره ریسک در قراردادهای آتی، هزینه های کوتاه کردن یوان را افزایش داد. اگر USD/CNH به افزایش خود ادامه دهد، ممکن است اقدامات بیشتری انجام شود.

پیش بینی فنی یوان چین

یوان چین روز دوشنبه دوباره تضعیف شد و USD/CNH را برای آزمایش احتمالی بالاترین قیمت خود در سال 2019/2020 در 7.1964 تنظیم کرد. به نظر می‌رسد که قیمت‌ها بر مبنای فنی همچنان در حال افزایش هستند، با نوسان‌گر MACD که بهبود شدیدی را به سمت بالا نشان می‌دهد، و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالاتر از سطح 80 افزایش می‌یابد که منعکس‌کننده حرکت صعودی قوی است. یک عقب نشینی قبل از رسیدن به نقاط پشتیبانی احتمالی، با 7 سطح و افزایش میانگین متحرک نمایی 26 روزه، فضای کافی دارد.

USD/CNH – نمودار روزانه

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.