یوان چین از دلار آمریکا پیشی گرفت و به عنوان پر استفاده ترین ارز برای تسویه پرداخت های فرامرزی در چین پیشی گرفت – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] یوان چین اکنون پر استفاده ترین ارز چین برای تسویه حساب های مرزی است. بر اساس داده‌های رسمی اداره ارز خارجی، یوان چین در ماه مارس به عنوان پرمصرف‌ترین ارز در مقایسه با دلار آمریکا، در تلاش دولت پکن برای بین‌المللی کردن ارز خود برای پرداخت افزایش یافت. یوان چین در ماه مارس بیشتر

کد خبر : 351887
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۰۰
یوان چین از دلار آمریکا پیشی گرفت و به عنوان پر استفاده ترین ارز برای تسویه پرداخت های فرامرزی در چین پیشی گرفت – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

یوان چین اکنون پر استفاده ترین ارز چین برای تسویه حساب های مرزی است. بر اساس داده‌های رسمی اداره ارز خارجی، یوان چین در ماه مارس به عنوان پرمصرف‌ترین ارز در مقایسه با دلار آمریکا، در تلاش دولت پکن برای بین‌المللی کردن ارز خود برای پرداخت افزایش یافت.

یوان چین در ماه مارس بیشتر پرداخت های بین المللی چین را تسویه می کرد

پکن اکنون در حال حل و فصل بیشتر عملیات تجاری بین المللی خود با استفاده از یوان چین است. بر اساس اعداد رسمی از اداره دولتی ارز خارجی، یک موسسه ملی چینی که مسئول مدیریت ذخایر بین‌المللی چین است، پرداخت‌هایی که با استفاده از یوان چین انجام می‌شود، از پرداخت‌هایی که با دلار آمریکا در ماه مارس انجام شده بود، پیشی گرفت و در 48.4 درصد از کل تسویه‌ها استفاده شد.

یوان چین برای تسویه 549.9 میلیارد دلار پرداخت استفاده شد که یک رکورد است که از 434.5 میلیارد دلار در فوریه افزایش یافته است. میزان استفاده از دلار آمریکا برای این پرداخت ها در مدت مشابه از 48.6 درصد به 46.7 درصد کاهش یافته است.

چین به دلیل چالش های ژئوپلیتیک اخیر که به عنوان منطقی برای اعمال تحریم های آمریکا علیه روسیه مورد استفاده قرار گرفته است، وابستگی خود را به ارز خود افزایش داده است و همچنین بر شرکت های چینی متهم به خدمت به عنوان نمایندگان دولت روسیه و نهادهای آن تأثیر می گذارد.

استفاده از یوان رشد کرده است

با این حال، در سطح بین المللی، استفاده از یوان چین برای تسویه حساب ها در مقایسه با حجم های تسویه شده به دلار آمریکا، حتی با اجرای تحریم ها، ناچیز است. براساس داده‌های سوئیفت، یک سیستم پرداخت بانکی جهانی، در ماه مارس، استفاده از یوان چین در پرداخت‌های بین‌المللی جهانی به 4.5 درصد افزایش یافت، در حالی که دلار آمریکا 83.71 درصد از کل حجم تسویه‌شده را به خود اختصاص داد.

با این حال، بر اساس ردیاب renminbi سوئیفت، این نشان دهنده افزایش در مقایسه با اعداد استفاده در ماه دسامبر است، زمانی که رنمینبی چین تنها 2.15 درصد از کل پرداخت های جهانی را به خود اختصاص داد. این بدان معناست که استفاده از یوان در سه ماهه اول 2023 بیش از دو برابر شده است.

این و دیگر توافق‌های تجاری اخیر که کشورهایی مانند روسیه و برزیل را به تسویه پرداخت‌های دوجانبه خود با چین با استفاده از ارزهای ملی یا یوان چین سوق داده است، برخی از تحلیلگران را در مورد ظهور احتمالی دنیای اقتصادی «دو قطبی» نگران کرده است.

نوریل روبینی، اقتصاددان اخیراً اظهار داشت که رقبای ایالات متحده احتمالاً در اطراف یوان جمع می شوند تا آن را به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا پیشنهاد کنند. به همین ترتیب، ری دالیو، سرمایه‌گذار میلیاردر، اشاره کرد که اهمیت دلار آمریکا در تجارت بین‌المللی به لطف تحریم‌هایی که این کشور علیه سایر کشورها اعمال کرده است، در حال محو شدن است.

نظر شما در مورد رشد استفاده از یوان چین چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.