یوان پس از کاهش نرخ بهره توسط چین کاهش یافت. تاج سوئد، اسلاید استرالیا توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل توسط ساموئل ایندیک و رای وی لندن (رویترز) – روز سه‌شنبه پس از کاهش نرخ بهره توسط چین، یوان به پایین‌ترین حد خود در هفت ماه گذشته سقوط کرد،

کد خبر : 363807
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
یوان پس از کاهش نرخ بهره توسط چین کاهش یافت.  تاج سوئد، اسلاید استرالیا توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

توسط ساموئل ایندیک و رای وی

لندن (رویترز) – روز سه‌شنبه پس از کاهش نرخ بهره توسط چین، یوان به پایین‌ترین حد خود در هفت ماه گذشته سقوط کرد، در حالی که تاج سوئد به دلیل نگرانی‌های مداوم در مورد بخش املاک و مستغلات به پایین‌ترین سطح خود از سال 2009 در برابر یورو کاهش یافت.

چین نرخ اولیه وام یک ساله و پنج ساله خود (LPR) را به میزان 10 واحد کاهش داد که اولین کاهش در 10 ماه گذشته است زیرا مقامات به دنبال تقویت کندی بهبود اقتصادی هستند.

این تصمیم با پایان یافتن جلسه داخلی در 7.1744 در هر دلار، یوان را پایین آورد، که ضعیف ترین بسته از 28 نوامبر است.

آخرین نرخ با 0.2% کاهش در 7.1827 در هر دلار بود و نزدیک به پایین ترین سطح هفته گذشته 7.1916 کاهش یافت.

کریس ترنر، رئیس بازارهای جهانی ING گفت: «مقامات چینی نگران رشد ضعیف هستند، اما در مورد تورم مجدد حباب دارایی محتاط هستند، بنابراین ممکن است انتظارات از محرک های بزرگ برای بخش املاک برآورده نشود.

“بازار به سمت این دیدگاه حرکت می کند که محرک های مالی ممکن است ولرم باشد و این یکی از دلایل نرم ماندن رنمینبی است.”

در جاهای دیگر، تاج سوئد با 0.4 درصد کاهش به پایین ترین سطح خود از سال 2009 به 11.762 در هر یورو رسید. آخرین قیمت آن 11.759 در هر یورو بود، که نزدیک به رکورد 11.8 در سال 2009 بود.

نگرانی ها در مورد بخش املاک بر روی ارز تاثیر گذاشته است و افزایش نرخ بهره از سوی Riksbank در هفته آینده می تواند نگرانی سرمایه گذاران را افزایش دهد زیرا دارایی 80 درصد از بدهی خانوارها را تشکیل می دهد.

کرستین کوندبی-نیلسن، تحلیلگر Danske Bank FX، گفت: «کراس (تاج یورو-سوئد) به روند صعودی خود ادامه می‌دهد که فقط تا حدی به داده‌ها، محرک‌های عادی و اخبار بد برای بخش املاک و مستغلات مرتبط است.

کوندبی-نیلسن افزود: «ریسک بازارها، دوره‌های نقدینگی پایین و معاملات صرفاً به ضعف کرونس افزوده است».

چشم انداز نرخ ها

پس از دقایقی از آخرین جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی استرالیا (RBA) که نشان داد تصمیم بانک مرکزی استرالیا برای افزایش نرخ های بهره در ماه ژوئن “بسیار متعادل” بود، دلار استرالیا بیش از 0.8 درصد سقوط کرد و به پایین ترین سطح 0.6784 دلار رسید.

You-Na Park-Heger، تحلیلگر FX Commerzbank (ETR:) گفت: «این بحث به بازار نشان داد که در جلسه بعدی در ماه ژوئیه ممکن است تصمیم برای متوقف ماندن نرخ‌ها اتخاذ شود.

البته خطر غافلگیری تورم وجود دارد و در نتیجه افزایش نرخ بهره در ماه جولای هنوز از دستور کار خارج نشده است. در مقابل این پس زمینه فشار نزولی بر AUD احتمالاً در حال حاضر محدود خواهد بود.

یورو 0.1 درصد افزایش یافت و به 1.0931 دلار رسید، که توسط بانک مرکزی اروپا که هنوز دست و پا بسته بود، پس از اینکه دو سیاستگذار در روز دوشنبه گفتند این بانک باید در جهت افزایش بیشتر نرخ ها اشتباه کند، افزایش یافت زیرا ممکن است نرخ تورم حتی بالاتر از انتظارات بانک مرکزی اروپا باشد.

پیش از انتشار آمار تورم انگلیس در روز چهارشنبه و تصمیم بانک مرکزی انگلیس (BoE) درباره نرخ بهره در روز پنجشنبه، استرلینگ با 0.2 درصد کاهش به 1.2799 دلار رسید.

بازارها انتظار دارند که BoE یک چهارم واحد افزایش نرخ را ارائه دهد و به دنبال آن تقریباً 125 واحد در ثانیه کاهش نرخ تا پایان چرخه را افزایش دهد.

ترنر از ING گفت: “تا زمانی که آنها اطمینان پیدا نکنند که تورم در حال کاهش است، BoE ممکن است بخواهد در برابر انتظارات بازار برای افزایش نرخ بهره عقب نشینی کند.”

اگر اینطور باشد، احتمالاً استرلینگ سودهای اخیر خود را حفظ خواهد کرد.»

دلار آمریکا به اوج هفت ماهه 142.26 ین رسید، اگرچه آخرین 0.4 درصد کاهش در 141.45 بود.

بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی فوق العاده آسان خود را در روز جمعه حفظ کرد و ین در بحبوحه افزایش اختلاف نرخ بهره بین ژاپن و سایر بازارهای توسعه یافته تحت فشار مجدد قرار گرفت.

واحد پولی که ارز را در برابر سبدی از شش واحد دیگر اندازه گیری می کند، در 102.42 تغییر چندانی نداشت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.