یوان دیجیتال چین در آزمایشی فرامرزی در نمایش جاه طلبی جهانی توسط رویترز برجسته می شود

[ad_1] 2/2 © رویترز. عکس فایل: مردم در غرفه‌هایی که یوان دیجیتال چین یا e-CNY را تبلیغ می‌کنند، غذا می‌خرند، در طول نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین (CIFTIS) 2022 در پکن، چین، 1 سپتامبر 2022. رویترز/Tingshu Wang 2/2 نوشته جورجینا لی و ساموئل شن هنگ کنگ/ شانگهای (رویترز) – گزارشی نشان داد که چگونه پکن

کد خبر : 273526
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۳۸
یوان دیجیتال چین در آزمایشی فرامرزی در نمایش جاه طلبی جهانی توسط رویترز برجسته می شود

[ad_1]

2/2

© رویترز. عکس فایل: مردم در غرفه‌هایی که یوان دیجیتال چین یا e-CNY را تبلیغ می‌کنند، غذا می‌خرند، در طول نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین (CIFTIS) 2022 در پکن، چین، 1 سپتامبر 2022. رویترز/Tingshu Wang

2/2

نوشته جورجینا لی و ساموئل شن

هنگ کنگ/ شانگهای (رویترز) – گزارشی نشان داد که چگونه پکن در بحبوحه افزایش ژئوپلیتیک، تلاش‌های جهانی‌سازی یوان را سرعت می‌بخشد، یوان دیجیتال چین در بزرگترین آزمایش ارز دیجیتال بین‌مرزی بانک مرکزی (CBDC) تا به امروز در مرکز قرار گرفت. تنش ها

گزارش بانک تسویه بین‌المللی (BIS) نشان داد که ارز دیجیتال چین یا e-CNY، در آزمایشی 22 میلیون دلاری که از CBDC برای تسویه معاملات برون مرزی استفاده می‌کرد، بیشترین انتشار و تراکنش‌های فعال را داشت.

این آزمایش شش هفته‌ای که اواخر ماه گذشته به پایان رسید، بخشی از پروژه m-Bridge است که پرداخت‌های فرامرزی با ارزهای دیجیتال صادر شده توسط بانک‌های مرکزی چین، هنگ کنگ، تایلند و امارات متحده عربی را آزمایش می‌کند.

تکمیل موفقیت آمیز این آزمایش در مقیاس بزرگ در بحبوحه افزایش تنش های جهانی انجام می شود.

جی. بن ژائو، اقتصاددان ارشد PwC چین گفت: بسیاری از کشورهای جهان، از جمله چین، نسبت به تحریم های مالی ایالات متحده محتاط هستند.

او گفت: «این دریچه ای تاریخی برای چین فراهم می کند تا بین المللی شدن یوان را ترویج کند، زیرا ایالات متحده دلار را به سلاح تبدیل می کند.

روسیه پس از تهاجم فوریه به اوکراین که مسکو آن را «عملیات ویژه» نامیده است، توسط غرب از سیستم دلار بیرون رانده شد.

در جریان کنگره حزب کمونیست که به تازگی به پایان رسیده است، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، متعهد به “اتحاد مجدد” با تایوان شد و گفت که چین “استفاده از زور” را کنار نمی گذارد.

واشنگتن به پکن هشدار داده است که تحریم هایی که این کشور علیه روسیه تنظیم کرده است باید به عنوان هشداری در مورد اینکه در صورت اقدام پکن علیه تایوان خودمختار چه انتظاری باید داشت باشد.

شوانگ دینگ، اقتصاددان ارشد، چین بزرگ و آسیای شمالی در استاندارد چارترد (OTC:) (HK) با مسئولیت محدود می گوید: «تهدید درک شده از سوی ایالات متحده… جهانی شدن را بیشتر به یک ضرورت تبدیل کرده است تا تجمل برای تضمین امنیت اقتصادی و مالی. .

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که یک ردیاب بین‌المللی شدن یوان که توسط Standard Chartered مطابقت دارد، در ماه جولای به بالاترین سطح خود رسید که ناشی از انتشار قوی اوراق قرضه با یوان در هنگ کنگ بود.

برای ترویج استفاده جهانی از یوان، PBOC در ماه جولای تسهیلات سوآپ ارز با هنگ کنگ را به یک توافق دائمی ارتقا داد و در ماه سپتامبر، چین موافقت کرد که یک مرکز تسویه یوان در قزاقستان راه اندازی کند.

در روسیه، پس از تحریم‌های غرب، استفاده از یوان در پرداخت‌های جهانی افزایش یافته است و تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های روسی از جمله Rosneft، Rusal و Polyus اوراق قرضه یوان منتشر کرده‌اند.

جاه طلبی جهانی

چین پیشتاز رقابت جهانی برای توسعه CBDC ها است و در حال افزایش طرح های آزمایشی داخلی، عمدتاً برای پرداخت های خرده فروشی است.

مشارکت PBOC در m-Bridge نشان دهنده جاه طلبی آن برای در نهایت ترویج استفاده جهانی و عمده فروشی از e-CNY است.

در مجموع 11.8 میلیون یوان (1.64 میلیون دلار) e-CNY در آزمایش بین 15 اوت تا 23 سپتامبر صادر شد و ارز چین در مجموع 72 تراکنش پرداخت و ارز خارجی استفاده شد که بسیار بیشتر از هر کدام سه ارز دیگر

پنج بانک بزرگ دولتی چین، از جمله بانک چین و بانک ساختمانی چین (OTC:)، در آزمایشی شرکت کردند و CBDCها را به نمایندگی از مشتریان شرکتی خود تسویه کردند.

مرکز نوآوری BIS هنگ کنگ در این گزارش گفت که تعداد نسبتاً بالای صدور e-CNY “می تواند منعکس کننده تقاضای بیشتر برای معاملات یوان باشد”، با توجه به سهم بالای این کشور از تجارت منطقه ای.

بادهای سر

پروژه m-Bridge که به طور مشترک توسط مرکز نوآوری BIS و چهار بانک مرکزی شرکت‌کننده راه‌اندازی شد، در نهایت با هدف ایجاد یک پلتفرم مشترک برای پرداخت‌های دیجیتالی کارآمد و کم‌هزینه به منظور ارتقای تجارت جهانی است.

اما بین‌المللی شدن یوان چین، چه دیجیتال و چه غیر دیجیتال، با چالش‌هایی در بحبوحه کندی اقتصاد ویران‌شده توسط شعله‌ور شدن کووید و بحران بدهی اموال مواجه است.

ژائو از PwC گفت: “چه e-CNY باشد و چه یوان، در پایان روز، قدرت ملی چین عامل تعیین کننده است.”

یوآن یا e-CNY تنها با تایید توسعه اقتصادی جامد چین به طور گسترده پذیرفته می شود.

یکی دیگر از بادهای مخالف کاهش یوان است که در سال جاری حدود 12 درصد در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

دینگ استاندارد چارترد گفت: «استهلاک پایدار به دلیل بدتر شدن شرایط بنیادی می تواند اعتماد به ارز را تضعیف کند.

سهم یوان به‌عنوان ارز پرداخت‌های جهانی برای پنج ماه متوالی افزایش یافته است، اما همچنان پایین است و به 2.44 درصد در ماه سپتامبر رسیده است، در مقایسه با 42.3 درصد برای دلار آمریکا و 35.2 درصد برای یورو، بر اساس SWIFT، پیام‌رسان مالی جهانی. سیستم.

($1 = 7.1952 renminbi)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.