ین کاهش یافت زیرا BOJ به سیاست فوق العاده آسان پایبند بود، زیان توسط رویترز کاهش یافت

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های ین ژاپن و دلار آمریکا در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 16 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر توسط ساموئل ایندیک و آنکور بانرجی لندن (رویترز) – ین در برابر ارزهای اصلی روز چهارشنبه پس از آن که بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره فوق العاده پایین

کد خبر : 308318
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
ین کاهش یافت زیرا BOJ به سیاست فوق العاده آسان پایبند بود، زیان توسط رویترز کاهش یافت

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های ین ژاپن و دلار آمریکا در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 16 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر

توسط ساموئل ایندیک و آنکور بانرجی

لندن (رویترز) – ین در برابر ارزهای اصلی روز چهارشنبه پس از آن که بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره فوق العاده پایین را حفظ کرد، کاهش یافت، اگرچه به دلیل انتظارات برای سیاست های سخت تر در ماه های آینده، تا حدودی بهبود یافت.

بانک مرکزی در ماه دسامبر با افزایش سقف سود ده ساله خود به 0.5 درصد از 0.25 درصد، بازار را متحیر کرد. از آن زمان، گمانه زنی ها مبنی بر اینکه BOJ می تواند سیاست کنترل منحنی بازده (YCC) خود را بیشتر تغییر دهد یا حتی آن را لغو کند، به وجود آمد.

در یک جلسه سیاست دو روزه، BOJ اهداف YCC خود را که 0.1- درصد برای نرخ بهره کوتاه مدت و حدود 0 درصد برای بازده 10 ساله تعیین شده بود، با رأی اتفاق آرا حفظ کرد. همچنین هیچ تغییری در دستورالعمل خود که اجازه می دهد بازده اوراق قرضه 10 ساله 50 واحد پایه در هر طرف هدف صفر درصد خود حرکت کند، ایجاد نکرد.

ین به طور کلی ضعیف‌تر بود، اگرچه تحلیل‌گران گفتند که BOJ احتمالاً به زودی سیاست‌های خود را سخت‌تر خواهد کرد و این ارز برخی از ضررهای خود را پس گرفت.

دلار قبل از کاهش رشد با 2.7 درصد افزایش به 131.58 ین رسید. آخرین بار با 0.7 درصد افزایش به 129.05 ین رسید.

یورو 1 درصد و استرلینگ با 1.4 درصد افزایش به ترتیب به 139.62 ین و 159.40 ین رسید. دلار استرالیا 1 درصد جهش کرد.

نیلز کریستنسن، تحلیلگر ارشد Nordea، گفت: BOJ احتمالاً از واکنش به تغییر سیاست خود در دسامبر متعجب شد و احتمالاً چرا امروز ابتکارات جدیدی را انجام نداده است.

کریستنسن افزود: «پیش‌بینی‌های BOJ انتظار تورم بالاتری را دارد، به همین دلیل است که ما انتظار داریم که در ادامه مسیر انقباض پولی بیشتر شود.

برخی از سرمایه گذاران شرط بندی کرده اند که BOJ مجبور خواهد شد YCC را تعدیل یا حتی از بین ببرد، زیرا بانک مرکزی نمی تواند حجم عظیم خرید اوراق قرضه مورد نیاز برای دفاع از سقف را حفظ کند.

JGB بازده TUMBLE

روز چهارشنبه، بازده اوراق قرضه دولتی ژاپن در یک مقطع زمانی بیشترین کاهش را در دو دهه اخیر داشت و پس از این تصمیم به شدت از سقف 0.5 درصدی بانک مرکزی عقب نشینی کرد. بازدهی 10 ساله در چهار جلسه گذشته بارها سقف را زیر پا گذاشته است.[JP/T]

کریستنسن از Nordea گفت: “روند نزولی دلار-ین هنوز دست نخورده است.”

کریستنسن افزود: “به احتمال زیاد شاهد کاهش ارزش دلار در آینده خواهیم بود، اما در حال حاضر ممکن است تا زمانی که داده های بیشتری در مورد چشم انداز تورم به دست نیاوریم، مقداری معاملات را مشاهده کنیم.”

ارزش دلار که بهای امن را در برابر شش همتا از جمله ین اندازه گیری می کند، با 0.2 درصد کاهش به 102.15 رسید.

پوند به بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته رسید، حتی در حالی که تورم قیمت مصرف کننده به پایین ترین حد سه ماه اخیر رسید، زیرا CPI اصلی نتوانست تعدیل شود و در 6.3% باقی ماند. پوند آخرین بار با 0.6% افزایش به 1.2366 دلار رسید.

روث گرگوری، اقتصاددان ارشد بریتانیایی کپیتال اکونومیکس در یادداشتی گفت: «کاهش اندک تورم CPI… و نرخ اصلی بدون تغییر… نشان می دهد که هنوز برای بانک انگلستان برای اعلام پیروزی در مبارزه با تورم زود است.

با توجه به اینکه تورم اساسی، فعالیت و رشد دستمزدها در سال گذشته کمی قوی‌تر از حد انتظار به پایان رسید، ما شک داریم که بانک مرکزی انگلیس به افزایش نرخ بهره بپردازد.

در همین حال، پس از اینکه فرانسوا ویلروی دی گالهاو، عضو بانک مرکزی اروپا گفت که هنوز برای حدس زدن در مورد آنچه بانک مرکزی در نشست ماه مارس انجام خواهد داد، زود است، یورو 0.4 درصد تقویت شد و به 1.0829 دلار رسید. گزارش‌های رسانه‌ها در روز سه‌شنبه نشان دادند که بانک مرکزی اروپا می‌تواند سرعت انقباض خود را در ماه مارس بیشتر کند.

دلار استرالیا 0.4 درصد افزایش یافت و به 0.7012 دلار رسید، در حالی که 0.7 درصد افزایش یافت و به 0.6474 دلار رسید، پس از اینکه پیشتر به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته در 0.6491 دلار رسیده بود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.