ین ژاپن کاهش می یابد زیرا BOJ تنظیمات خط مشی را بدون تغییر نگه می دارد: برای USD/JPY کجا؟

[ad_1] دلار آمریکا، ین ژاپن، USD/JPY – اقدام قیمت: BOJ سیاست فوق العاده سست خود از جمله سیاست کنترل منحنی بازده را دست نخورده نگه داشت. بانک مرکزی ژاپن دستورالعمل آینده خود در مورد نرخ بهره را حذف کرد USD/JPY به سمت انتهای بالایی محدوده اخیراً ایجاد شده حرکت می کند. پیشنهاد مانیش جرادی پیش

کد خبر : 351996
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۵۹
ین ژاپن کاهش می یابد زیرا BOJ تنظیمات خط مشی را بدون تغییر نگه می دارد: برای USD/JPY کجا؟

[ad_1]

دلار آمریکا، ین ژاپن، USD/JPY – اقدام قیمت:

  • BOJ سیاست فوق العاده سست خود از جمله سیاست کنترل منحنی بازده را دست نخورده نگه داشت.
  • بانک مرکزی ژاپن دستورالعمل آینده خود در مورد نرخ بهره را حذف کرد
  • USD/JPY به سمت انتهای بالایی محدوده اخیراً ایجاد شده حرکت می کند.

پیشنهاد مانیش جرادی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن (BOJ) تنظیمات سیاست فوق العاده سست را بدون تغییر گذاشت، به ویژه سیاست کنترل منحنی بازده (YCC) که به دقت تحت نظارت بود، کاهش یافت، اما دستورالعمل‌های آینده خود را که متعهد به حفظ نرخ‌های بهره در سطوح فعلی یا پایین‌تر بود، حذف کرد.

حدود یک ساعت قبل از انتشار تصمیم نرخ BOJ، USD/JPY پس از گزارش Nikkei مبنی بر اینکه BOJ از بازنگری YCC چشم پوشی می کند اما در حال بررسی تغییر بیان در دستورالعمل های آینده در مورد امکان کاهش بیشتر سیاست بود، نوسان داشت.

نمودار 5 دقیقه ای USD/JPY

image1.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

پس از آن که کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی جدید ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی افتتاحیه خود در اوایل ماه جاری، تاکید کرد که آنها برای تغییر تنظیمات سیاست فوق‌العاده سازگارانه، از جمله کنترل منحنی بازده (YCC) عجله‌ای ندارند، انتظارات بازار در جلسه کاهش یافت. با این حال، برخی انتظار داشتند که تغییراتی در دستورالعمل رو به جلو به عنوان راهی برای آماده کردن بازارها برای خروج نهایی از محرک عظیم آن انجام شود.

با توجه به اینکه BOJ در ارائه غافلگیری غریبه نیست، برگشت ریسک یک هفته ای USD/JPY به شدت به نفع ین تغییر کرده است، که نشان می دهد بازار گزینه ها برای نتایج جنگ طلبانه قرار گرفته است. بانک مرکزی در ماه دسامبر با افزایش سقف بالای باند YCC خود غافلگیر شد و در ماه ژانویه زمانی که برخی انتظار داشتند باند YCC بیشتر شود، این بانک در حرکت ایستاد.

USD/JPY 1-هفته 25-Delta Risk Reversals

image2.png

داده ها منبع: بلومبرگ; نمودار ایجاد شده در اکسل

تورم ژاپن همچنان بالاتر از هدف ۲ درصدی BOJ است – داده‌های منتشر شده در هفته گذشته نشان می‌دهد که CPI از ۳.۳ درصد در فوریه به ۳.۲ درصد در ماه مارس کاهش یافته است. استدلال فرماندار جدید برای دست نخورده نگه داشتن سیاست فوق العاده آسان این است که فشارهای تورمی اخیر ناشی از فشار هزینه بوده و گذرا خواهد بود.

همچنین، Ueda در اوایل این ماه گفت که تغییرات بزرگ در YCC باید با بررسی روندهای اقتصادی، قیمت و مالی تصمیم گیری شود. در عین حال، او گفت که BOJ باید از تأخیر در عادی سازی سیاست پولی خودداری کند و درها را برای اصلاح سیاست در نشست ژوئن باز نگه دارد. اکنون تمرکز بر روی داده‌های شاخص قیمت PCE ایالات متحده در اواخر امروز، نشست FOMC ایالات متحده در 3 می و نشست ECB در 4 می است.

نمودار روزانه USD/JPY

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

در نمودارهای فنی، USD/JPY اساساً در هفته‌های اخیر بدون جهت بوده است، اگرچه تصویر گسترده‌تر، همانطور که در به‌روزرسانی‌های اخیر برجسته شده است، نزولی باقی می‌ماند. نگاه کنید به «زمان افزایش ین ژاپن؟ USD/JPY، EUR/JPY، AUD/JPY Ahead of BOJ»، منتشر شده در 21 آوریل، و «پیش بینی هفتگی ین ژاپن: مثلث صعودی یا دوباله برای USD/JPY؟»، منتشر شده در 17 آوریل.

با بزرگنمایی در بازه‌های زمانی کوچک‌تر، به نظر می‌رسد USD/JPY توسط جریان‌های متقاطع هدایت می‌شود – این جفت از پایان ماه مارس یک سوگیری جزئی به سمت بالا داشته است، همانطور که توسط کانال شیب‌دار رو به بالا در نمودار 240 دقیقه‌ای منعکس شده است. اخیراً، از اواسط آوریل در کانال روند نزولی سقوط کرده است.

نمودار 240 دقیقه ای USD/JPY

image4.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

مگر اینکه این جفت از یک خط روند افقی از مارس در حدود 135.00 در مسیر صعودی، یا پایین ترین سطح اواسط آوریل 132.00 در سمت نزولی شکسته شود، مسیر کمترین مقاومت می تواند جانبی باشد. شکست قاطع بالای 135.00 می تواند راه را برای رسیدن به اوج مارس 138.00 باز کند، در حالی که هر شکست زیر 132.00 می تواند خطرات نزولی را به سمت پایین ترین سطح ژانویه 127.20 در معرض خطر قرار دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.