ین ژاپن پس از مداخله به زندگی خود سر و صدا می کند – تنظیمات USDJPY، GBPJPY، AUDJPY، EURJPY

ین ژاپن، USDJPY، GBPJPY، AUDJPY، EURJPY – نقاط صحبت با مداخله وزارت مالیه در بازار ین، USDJPY از 145 به 140 سقوط کرد بانک مرکزی ژاپن به نرخ های منفی، سیاست آسان پایبند است با هضم مداخله معامله گران، تلاقی ین در مناطق کلیدی پایین می آید توصیه شده توسط برندان فاگان پیش بینی JPY

کد خبر : 258354
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
ین ژاپن پس از مداخله به زندگی خود سر و صدا می کند – تنظیمات USDJPY، GBPJPY، AUDJPY، EURJPY


ین ژاپن، USDJPY، GBPJPY، AUDJPY، EURJPY – نقاط صحبت

  • با مداخله وزارت مالیه در بازار ین، USDJPY از 145 به 140 سقوط کرد
  • بانک مرکزی ژاپن به نرخ های منفی، سیاست آسان پایبند است
  • با هضم مداخله معامله گران، تلاقی ین در مناطق کلیدی پایین می آید

توصیه شده توسط برندان فاگان

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن در جلسه روز پنجشنبه ایالات متحده به دنبال اخبار یک شبه مبنی بر مداخله وزارت دارایی (MoF) در بازارهای ارز برای جلوگیری از ضعف ین، افزایش یافت. این اولین مداخله برای حمایت از ین از سال 1998 است و به نظر می رسد که دولت صبر خود را با کاهش ارزش پول از دست داده است. مداخله وزارت مالیه چند ساعت پس از آن صورت گرفت که بانک مرکزی ژاپن نرخ های بهره را بدون تغییر گذاشت و تعهد خود را به سیاست پولی بسیار سست تایید کرد. اکنون به نظر می رسد که دولت و بانک مرکزی با هم اختلاف دارند و 145 USDJPY خط غیررسمی در شن و ماسه است.

USDJPY

پس از نشست دیشب بانک مرکزی، USDJPY برای مدت کوتاهی تا 145 افزایش یافت، زیرا بانک مرکزی نرخ های بهره را بدون تغییر باقی گذاشت. سوالاتی در مورد مداخله بالقوه FX یا احتمالاً گسترش باندهای YCC (کنترل منحنی بازده) در جلسه مطرح بود، اما در نهایت هیچ شگفتی‌ای ارائه نشد. چند ساعت نگذشته بود که آتش بازی شروع شد.

اعلام ناگهانی وزارت مالیه باعث شد USDJPY بیش از 500 پیپ سقوط کند، زیرا معامله گران برای بستن معاملات عجله داشتند. پس از مدتی مهلت در جلسه یورو که شاهد صعود کراس به بالای 143 بود، پس از آنلاین شدن معامله گران در نیویورک، فروش از سر گرفته شد. این که آیا این یک روند معکوس است یا فقط یک گذر در یک حرکت بزرگتر به سمت بالاتر، باید مشخص شود. تفاوت های نرخ هنوز از باز شدن گسترده تجارت حمل و نقل پشتیبانی نمی کند، بنابراین تعجب آور نیست که ببینم قیمت بخش های بزرگی از کاهش یک شبه را تغییر می دهد.

نمودار 1 ساعته USDJPY

نمودار ایجاد شده با TradingView

GBPJPY

GBPJPY نیز در این جلسه سقوط آزاد داشته است، زیرا ضعف استرلینگ پس از BoE (بانک انگلستان) روند یک شبه ین را تشدید کرده است. قیمت در 13 سپتامبر در حوالی 167 در یک صفحه سخت قرار گرفت و از آن زمان در حال سقوط آزاد بوده است. محدوده امروز به تنهایی تقریباً 540 پیپ است! پس از سقوط به زیر میانگین متحرک 50 روزه (MA) و MA 200 روزه، فروشندگان قیمت را به سمت حمایت کلیدی فیب سوق داده اند. GBPJPY اکنون در 50% اصلاحی پیشروی از پایین ترین سطح سالانه قرار دارد که تقریباً با سطح روانی 160 مطابقت دارد. اگر گاوهای نر بتوانند وارد عمل شوند و این سطح را حفظ کنند، می‌توانیم به دنبال صعودی به 0.618 اصلاحی درست زیر 162 باشیم.

نمودار روزانه GBPJPY

image2.png

نمودار ایجاد شده با TradingView

AUDJPY

AUDJPY متقاطع دیگری از ین است که اخیراً به دلیل ماهیت ریسک گریز بازارهای مالی در یک روند نزولی قوی بوده است. ترکیبی از فصلی و احساسات شاهد سقوط متقاطع از بالاترین ماهانه 98.69 بوده است. افت AUDJPY که اغلب به عنوان نماینده ای برای ریسک در نظر گرفته می شود، منعکس کننده شاخص S&P 500 و سایر معیارهای اصلی سهام است. این کاهش در اینجا در این منطقه حمایتی کلیدی در حدود 93.50 متوقف شده است، که با موفقیت کاهش 200 پیپ را در اواسط آگوست متوقف کرد. اگر گاوها بتوانند از این منطقه دفاع کنند، که تا کنون از آن دفاع کرده‌اند، AUDJPY می‌تواند سطح کلیدی 95.30 را دوباره آزمایش کند. شکست در بخش پشتیبانی می‌تواند تصویری تاریک برای دارایی‌های ریسک در سطح جهانی ایجاد کند.

نمودار 4 ساعته AUDJPY

image3.png

نمودار ایجاد شده با TradingView

EURJPY

آخرین اما نه کم‌اهمیت، EURJPY نیز به‌طور قابل‌توجهی در ماه سپتامبر به دنبال یک نزول قوی در ماه آگوست به سمت بالا حرکت کرده است. این رقم به 145+ رسید، زیرا بازارها به سمت قیمت در بانک مرکزی اروپا بسیار تهاجمی‌تر از آنچه قبلاً پیش‌بینی می‌شد، حرکت کردند و تفاوت‌های نوسان نرخ بهره بر نرخ EURJPY تأثیر گذاشت. قیمت به شدت از آن اوج های سالانه کاهش یافته است، به طوری که EURJPY در حال حاضر سطح روانی کلیدی 140 را آزمایش می کند. با توجه به دورنمای تیره اروپای قاره‌ای در این زمستان، صعودی بودن یورو حتی در برابر ین سخت است. خطرات رکود و ترس از رشد می‌تواند شاهد سقوط اختلاف نرخ در ماه‌های آینده باشد که ممکن است قیمت‌ها را به انتهای محدوده سالانه سوق دهد. در حال حاضر، به نظر می رسد که برنده در این نبرد نرخ ارز به سادگی “بهتر از یک دسته بد” خواهد بود.

نمودار روزانه EURJPY

image4.png

نمودار ایجاد شده با TradingView

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله‌گران، پیش‌بینی‌های معاملات سه ماهه، وبینارهای تحلیلی و آموزشی روزانه، راهنمای معاملاتی که به شما کمک می‌کند عملکرد معاملاتی را بهبود ببخشید، و به‌طور خاص برای کسانی که تازه وارد فارکس شده‌اند.

— نوشته برندان فاگان

برای تماس با برندان، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا@BrendanFaganFXدر توییتر





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.