ین ژاپن پس از اظهار نظر کورودا توسط رویترز برای مدت کوتاهی جهش کرد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یک اسکناس صد دلاری و اسکناس های 10000 ینی ژاپنی در این تصویر در توکیو، 28 فوریه 2013 مشاهده می شود. رویترز/ شوهی میانو نویسنده: ویدیا رانگاناتان سنگاپور (رویترز) – ین پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح دو دهه اخیر از اظهارات سیاست‌گذاران ژاپنی در روز دوشنبه، مهلت کوتاهی کسب

کد خبر : 194951
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
ین ژاپن پس از اظهار نظر کورودا توسط رویترز برای مدت کوتاهی جهش کرد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس صد دلاری و اسکناس های 10000 ینی ژاپنی در این تصویر در توکیو، 28 فوریه 2013 مشاهده می شود. رویترز/ شوهی میانو

نویسنده: ویدیا رانگاناتان

سنگاپور (رویترز) – ین پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح دو دهه اخیر از اظهارات سیاست‌گذاران ژاپنی در روز دوشنبه، مهلت کوتاهی کسب کرد، حتی در شرایطی که تعطیلات دلار آمریکا را در محدوده‌های باریکی در برابر اکثر ارزهای دیگر محدود کرده بود.

قبل از اینکه هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن و شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، نگرانی‌های خود را ابراز کرده و باعث جهش آن تا 126.25 شود، ین در معاملات اولیه آسیا به پایین‌ترین سطح دو دهه اخیر 126.795 سقوط کرد. اما رالی کوتاه مدت بود و به زودی در حدود 126.57 بازگشت.

از آنجایی که تعطیلات عید پاک در استرالیا، هنگ کنگ و سایر بخش‌های آسیا تجارت با ارزهای دیگر را کم‌کم کرده است، دلار همچنان قوی بود و توسط فدرال رزرو جنگ‌طلب حمایت می‌شد، در حالی که یورو به دلیل عدم شفافیت در مورد زمان افزایش نرخ‌ها در منطقه یورو با مشکل مواجه بود. .

در پایین ترین سطح روز دوشنبه، ین تقریباً 10 درصد ضعیف تر از ابتدای ماه مارس بود. هفته گذشته نزدیک به 2 درصد در برابر دلار کاهش یافت و ششمین هفته متوالی باخت را رقم زد.

وین تین، رئیس استراتژی ارز در BBH Global Currency Strategy، گفت که به نظر نمی‌رسد دلار دارای نقاط نمودار قابل توجهی باشد که روند صعودی احتمالی بیشتر در برابر ین را تا رسیدن به بالاترین سطح سال 2002 نزدیک به 135.15 متوقف کند.

تین نوشت: “ما ریسک پایین مداخله FX را می بینیم. تا زمانی که BOJ موضع فوق العاده خود را تغییر ندهد، واگرایی سیاست پولی استدلال می کند که تداوم ضعف ین و مداخله احتمالاً تأثیر پایدار کمی خواهد داشت.”

سیاست گذاران ژاپنی درباره نگرانی های خود در مورد کاهش ارزش ین، به ویژه پس از کاهش آن به سمت ضعیف تر 125 در هر دلار در 11 آوریل، ابراز نگرانی کرده اند.

در حالی که انتظار می رود بانک ژاپن افزایش فشارهای تورمی را در بررسی سیاست پولی آتی 27 تا 28 آوریل تایید کند و بیشتر از این انجام ندهد، تحلیلگران می گویند ضعیف بودن ین فشار بر کورودا را افزایش می دهد تا به زودی سیاست کنترل منحنی بازدهی را تغییر دهد.

کورودا روز دوشنبه تصریح کرد که اگرچه ین ضعیف می‌تواند بر سود شرکت‌ها تأثیر بگذارد، بحث درباره خروج از این سیاست آسان زودهنگام است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز جمعه گفت که سیاست پولی بانک مرکزی با هدف دستیابی به تورم 2 درصدی است نه دستکاری نرخ ارز.

سوزوکی وزیر دارایی چندین بار در هفته‌های گذشته صحبت کرده و هشدار داده است که اگر افزایش هزینه‌های مواد خام به قیمت کالاهای فروخته‌شده منتقل نشود، ین ضعیف برای اقتصاد ژاپن «بد» است.

بنجامین شاتیل و سوسوکه ناکامورا، تحلیلگران اوراق بهادار جی پی مورگان (NYSE:) گفتند که استفاده از کلمه “بد” تغییر در لحن را نشان می دهد.

آنها در روز جمعه نوشتند: «ما مدت‌ها استدلال کرده‌ایم که اگر ضعف ین برای ایجاد پیامدهای سیاسی کافی باشد، ممکن است BOJ باید چشمک بزند.

خطر در دست گرفتن موقعیت‌های کوتاه ین، هرگونه تسلیم در ارزیابی مثبت کورودا از ضعف ین خواهد بود.

در همین حال، نگرانی ها در مورد عرضه جهانی قیمت نفت را در روز دوشنبه بیشتر افزایش داد [O/R]، به باد مخالف اقتصاد واردکننده انرژی ژاپن می افزاید.

HAWKISH FED

دلار در برابر یورو نزدیک به بالاترین حد دو سال اخیر خود باقی ماند که با حمایت از اظهارات تند تند مقامات فدرال رزرو حمایت می شود.

یورو در حدود 1.08 دلار ثابت بود، درست از پایین ترین سطح هفته گذشته 1.0758 دلار، سطحی که از آوریل 2020 مشاهده نشده بود.

فدرال رزرو در ماه گذشته اولین افزایش نرخ بهره در سال جاری و سال آینده را برای کاهش تورم بالای 40 سال انجام داد. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز پنجشنبه گفت که افزایش نیم واحدی نرخ بهره در ماه آینده “یک گزینه بسیار معقول” است، در حالی که رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند، لورتا مستر، هشدار داد که نرخ بهره باید به سرعت افزایش یابد.

هفته گذشته، بانک مرکزی اروپا برنامه های خود را برای پایان دادن به طرح محرک مشخص خود در سه ماهه سوم تایید کرد، اما تاکید کرد که هیچ چارچوب زمانی مشخصی برای زمان شروع افزایش نرخ های بانک مرکزی اروپا وجود ندارد و این سیاست انعطاف پذیر است و می تواند به سرعت تغییر کند.

در همین حال، دلار استرالیا نزدیک به کمترین میزان خود در یک ماه گذشته در 0.7383 دلار بود.

ارز دیجیتال بیت کوین همچنان به مرز 40000 دلار رسید و آخرین بار در 39748 دلار تغییر کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.