ین پس از تغییر سیاست BOJ که توسط رویترز افزایش یافت، کاهش یافت

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های ین ژاپن و دلار آمریکا در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 15 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر از ثاقب اقبال احمد نیویورک (رویترز) – ین در یک جلسه متلاطم در روز چهارشنبه کاهش یافت و مقداری از زمین های روز قبل را پس از یک

کد خبر : 296258
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
ین پس از تغییر سیاست BOJ که توسط رویترز افزایش یافت، کاهش یافت

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های ین ژاپن و دلار آمریکا در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 15 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر

از ثاقب اقبال احمد

نیویورک (رویترز) – ین در یک جلسه متلاطم در روز چهارشنبه کاهش یافت و مقداری از زمین های روز قبل را پس از یک تغییر سیاست غیرمنتظره توسط بانک مرکزی ژاپن که ارز ژاپن را 4 درصد در برابر دلار افزایش داد، واگذار کرد.

BOJ تصمیم گرفت سیاست “کنترل منحنی بازده” خود را در روز سه‌شنبه تغییر دهد، حتی با وجود اینکه تنظیمات کلی سیاست را بدون تغییر نگه داشته است. به بازده 10 ساله اجازه می دهد تا 50 واحد پایه در دو طرف هدف صفر درصد خود حرکت کند، یعنی بیشتر از باند 25 واحد پایه قبلی.

روز چهارشنبه، دلار در برابر ین 0.2 درصد بالاتر بود، که در جلسه قبل 3.8 درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش یک روزه آن در برابر ارز ژاپن در 24 سال گذشته بود.

جان دویل، معاون معاملات و معاملات در مونکس ایالات متحده، گفت: «من فکر می‌کنم حرکت دیروز موجه بود، اما شاید کمی بزرگ‌تر باشد، بنابراین یک عقب‌نشینی جزئی امروز طبیعی خواهد بود».

دویل گفت، با توجه به اندازه حرکت روز سه‌شنبه دلار در برابر ین، معامله‌گران باید انتظار داشته باشند که این جفت ارز بی‌ثبات باشد.

استراتژیست ها بخشی از این حرکت را ناشی از نقدینگی ضعیف در آستانه تعطیلات می دانند.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در Bannockburn Forex در نیویورک، گفت: “حرکت ین بیش از حد انجام شد. بسیاری از مردم در فصل تعطیلات انگشتان خود را سوزانده بودند و با نقدینگی ضعیف، بسیاری از مردم نمی خواهند فوراً درگیر شوند.” .

چندلر گفت: “من فکر می کنم دلار بالاتر رفته است. من فکر نمی کنم به این زودی ها به 150 (ین) برسیم.”

داستان سال 2022 قدرت دلار بود، که با افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و افزایش تنش های ژئوپلیتیکی باعث شد سرمایه گذاران به ارزهای کم خطرتر پناه ببرند.

بانک مرکزی ژاپن که مدت هاست مشغول احیای رشد قیمت برای جلوگیری از خطر رکود بوده است، امسال در بین بانک های مرکزی کشوری دور افتاده است. این نرخ بهره را منفی نگه داشته است در حالی که سایر بانک های مرکزی به سختی برای مهار تورم و تقویت ارزهای داخلی در برابر دلار آمریکا تلاش کرده اند.

استرلینگ در برابر دلار و یورو روز چهارشنبه کاهش یافت زیرا استقراض عمومی بریتانیا به رکورد ماه نوامبر رسید و چالش‌های پیش روی اقتصاد بریتانیا را برجسته کرد. پوند انگلیس با 0.7 درصد کاهش به 1.2105 دلار رسید.

دلار کانادا در روز در حدود 1.3614 نسبت به دلار تغییر چندانی نداشت، زیرا سرمایه گذاران در مورد اینکه آیا بانک کانادا در ماه آینده پس از داده های تورم مختلط در ماه نوامبر تصمیم نگرفته اند که آیا بانک مرکزی کانادا بیشتر انقباض بیشتری خواهد داشت یا خیر.

در همین حال، بیت کوین 0.4 درصد کاهش یافت و به 16826 دلار رسید زیرا ارزهای رمزپایه برای جبران ضررهای شدید ناشی از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX تلاش می کنند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.