ین ضعیف، دلار بالا می رود زیرا معامله گران مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را وزن می کنند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: در این تصویر 28 فوریه 2013، زنی در توکیو اسکناس های 10000 ینی ژاپنی را می شمارد. رویترز/شوهی میانو/تصویر/عکس فایل توسط جویس آلوز و آنکور بانرجی لندن/سنگاپور (رویترز) – ین روز دوشنبه در برابر دلار به نزدیک به پایین‌ترین سطح 8 ماهه خود در برابر دلار سقوط کرد و سرمایه‌گذاران

کد خبر : 369966
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
ین ضعیف، دلار بالا می رود زیرا معامله گران مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را وزن می کنند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: در این تصویر 28 فوریه 2013، زنی در توکیو اسکناس های 10000 ینی ژاپنی را می شمارد. رویترز/شوهی میانو/تصویر/عکس فایل

توسط جویس آلوز و آنکور بانرجی

لندن/سنگاپور (رویترز) – ین روز دوشنبه در برابر دلار به نزدیک به پایین‌ترین سطح 8 ماهه خود در برابر دلار سقوط کرد و سرمایه‌گذاران می‌گویند مداخله در چشم‌انداز است، در حالی که پیش از تعطیلات 4 جولای، دلار پس از آن که داده‌های اقتصادی آمریکا در هفته گذشته اندکی کاهش نشان داد، افزایش یافت. تورم و هزینه های مصرف کننده

ین پس از اینکه روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا از نوامبر رسید، با 0.35 درصد کاهش به 144.82 رسید. در شش ماهه اول سال ۹ درصد در برابر دلار کاهش یافت.

در برابر یورو، ین در 158.08 یکسان شد، درست کمتر از پایین ترین سطح 15 ساله 158 که هفته گذشته به آن دست یافت، زیرا سرمایه گذاران مراقب هستند که آیا مقامات ژاپنی در بازار ارز مداخله خواهند کرد یا خیر.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن روز جمعه در آخرین اظهارنظر وزیران و مقامات دولتی گفت ژاپن اقدامات مناسبی را در پاسخ به تضعیف بیش از حد ین انجام خواهد داد.

پل مکل، رئیس جهانی تحقیقات FX در HSBC، گفت: «ین در نظارت بر مداخله است و تمرکز داده بعدی رشد دستمزد ماه مه ژاپن است که در 7 ژوئیه قرار دارد.

پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن (BOJ) مبنی بر حفظ سیاست فوق‌العاده شل، ین را به 145 در هر دلار رساند، ژاپن اولین اقدام خود را در بازار برای تقویت ارز خود از سال 1998 خریداری کرد.

پس از اینکه ین به 151.94 سقوط کرد، دوباره در اکتبر مداخله کرد.

با این حال، نظرسنجی بانک مرکزی نشان داد که با این حال، با کاهش محدودیت های عرضه و حذف محدودیت های همه گیر باعث افزایش تولید و مصرف کارخانه ها شد، احساسات تجاری ژاپن در سه ماهه دوم بهبود یافت و این نشانه ای است که اقتصاد در مسیر بهبودی پایدار است.

هفته پیش رو

تمرکز سرمایه گذاران این هفته بر روی صورتجلسه نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود، خواهد بود.

بانک مرکزی در نشست ژوئن خود تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد، اما اشاره کرد که هزینه های استقراض ممکن است تا پایان سال همچنان تا نیم درصد افزایش یابد.

داده های اقتصادی هفته گذشته تصویری از اقتصاد انعطاف پذیر ایالات متحده را ترسیم کرد که نگرانی های مربوط به رکود را کاهش داد.

داده‌های روز جمعه نشان داد که تورم پایین‌تر از حد انتظار در ماه مه، در حالی که هزینه‌های مصرف‌کننده به طور ناگهانی کاهش یافت و شواهد بیشتری را ارائه می‌دهد که افزایش‌های فدرال رزرو تأثیر مطلوب خود را دارد.

استراتژیست های سیتی در یادداشت مشتری می گویند: «اقتصاد ایالات متحده طبق پیش بینی کند نمی شود. رشد شگفت‌انگیز شغلی، بازارهای کار را محدود نگه می‌دارد و در عین حال قدرت مخارج اسمی را برای هدایت مصرف خدمات فراهم می‌کند.»

ابزار CME FedWatch نشان داد که بازارها با احتمال 84 درصدی نرخ های افزایشی فدرال رزرو با 25 واحد پایه در نشست جولای خود قیمت گذاری می کنند.

توجه سرمایه‌گذاران همچنین به بررسی فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار یا JOLTS و گزارش حقوق و دستمزد ماهانه در اواخر این هفته معطوف خواهد شد که به سنجش بازار کار در ایالات متحده کمک می‌کند.

دلار در برابر سبدی از ارزها با 0.2 درصد افزایش به 103.16 رسید. پس از کسب حدود 2 درصد افزایش در نیمه اول سال.

ترس از چین

ترس از کند شدن رشد اقتصاد جهانی بر یورو تاثیر گذاشته است که پس از سه فصل متوالی افزایش، در سه ماهه سوم با افت 0.2 درصدی به 1.0883 دلار رسید.

یک نظرسنجی بخش خصوصی در روز دوشنبه نشان داد که رشد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه ژوئن کاهش یافت، با کاهش احساسات و سرد شدن استخدام، زیرا شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای نگران شرایط کساد بازار بودند.

ماکل از HSBC گفت: “سرمایه گذاران اظهار داشتند که داستان چرخه ای منطقه یورو در حال از دست دادن حرکت است و به همین دلیل است که یورو باید پایین تر باشد.”

چین پس از سقوط به پایین‌ترین سطح هشت ماهه در برابر دلار در پایان هفته گذشته، با حمایت تشدید تلاش‌های بانک مرکزی برای تثبیت ارزش پول محلی بسیار ضعیف شده، در سطح 7.2469 ثابت ماند. [CNY/]

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.