ین در نزدیکی پایین ترین سطح 24 سال اخیر پس از BOJ شکننده است، دلار پایین آمد توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 15 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر نوشته کوین باکلند توکیو (رویترز) – ین ژاپن روز دوشنبه تحت فشار باقی ماند و پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه روند یک هفته انقباض گسترده بانک

کد خبر : 218957
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۵۸
ین در نزدیکی پایین ترین سطح 24 سال اخیر پس از BOJ شکننده است، دلار پایین آمد توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 15 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر

نوشته کوین باکلند

توکیو (رویترز) – ین ژاپن روز دوشنبه تحت فشار باقی ماند و پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه روند یک هفته انقباض گسترده بانک مرکزی را به منظور تجدید تعهد خود به سیاست فوق‌العاده آسان رد کرد، به سمت پایین‌ترین سطح 24 سال اخیر تضعیف شد.

با وجود از دست دادن اکثریت مطلق امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در آخر هفته، یورو ثابت بود.

دلار آمریکا پس از یک هفته پرنوسان که شاهد کاهش شدید آن از بالاترین سطح دو دهه اخیر در برابر همتایان اصلی بود، متوقف شد. با این حال، نیمی از آن را تا پایان هفته گذشته جبران کرد زیرا سرمایه گذاران به ارزیابی چشم انداز سیاست پولی ایالات متحده و خطر رکود اقتصادی پس از بزرگترین افزایش نرخ فدرال رزرو از سال 1995 ادامه می دهند.

این ارز که ارز را در برابر ین، یورو و چهار همتای اصلی دیگر اندازه گیری می کند، در 104.70 ثابت بود و در زیر سطح 105.79 از روز چهارشنبه تثبیت شد، سطحی که از اواخر سال 2002 مشاهده نشده بود.

دلار آمریکا با 0.21 درصد افزایش به 135.25 ین رسید و به سمت قله روز چهارشنبه 135.60 بازگشت که بالاترین سطح از اکتبر 1998 بود.

BOJ در روز جمعه موجی از انقباضات را که شامل فدرال رزرو، بانک انگلستان و حتی افزایش نیم امتیازی شوک از سوی بانک ملی سوئیس می‌شد، مهار کرد، در حالی که در مقابل حملات سفته‌بازان بازار اوراق قرضه که تعهد مقامات پولی به تحمل 25 واحد پایه را آزمایش می‌کردند، مقاومت کرد. باند حدود صفر درصد برای بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن.

در مقابل، فدرال رزرو در اواسط هفته با اعلام تعهد «بی قید و شرط» خود برای مبارزه با تورم، علیرغم افزایش خطر رکود، در گزارش سیاست پولی دو بار سالانه خود در روز جمعه به کنگره، 75 واحد افزایش نرخ بهره را دنبال کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برابر سنا و مجلس نمایندگان شهادت می دهد.

رودریگو کاتریل، استراتژیست ارشد ارز خارجی بانک ملی استرالیا (OTC:) در یادداشت مشتری نوشت: “بازار برای تسلیم شدن BOJ آماده می شد (اما دقیقا برعکس شد.”

او گفت که در مقابل پیام فدرال رزرو مبنی بر ادامه مبارزه تهاجمی با تورم “نمی تواند واضح تر باشد” و در نتیجه دلار “موجو” خود را بازیافته است.

علیرغم اینکه ماکرون رئیس جمهور فرانسه کنترل مجلس ملی را در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه از دست داد، یورو با 0.03 درصد افزایش به 1.04935 دلار رسید، یک شکست بزرگ که می تواند کشور را در فلج سیاسی قرار دهد.

پوند با 0.09 درصد کاهش به 1.2209 دلار رسید.

دلار با 0.11 درصد کاهش به 0.96845 فرانک سوئیس رسید.

دلار استرالیا با 0.03 درصد کاهش به 0.6934 دلار رسید.

بیت کوین ارز دیجیتال پیشرو با 3.81 درصد کاهش به 19769.52 دلار رسید و به پایین ترین سطح هفته گذشته 17592.78 دلار بازگشت، سطحی که از اواخر سال 2020 مشاهده نشده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.