ین تحت فشار؛ با کاهش تورم، استرالیا سقوط کرد. رویترز

[ad_1] © رویترز. یک تاجر اسکناس های دلار آمریکا را در یک باجه صرافی در پیشاور، پاکستان می شمرد، 15 سپتامبر 2021. رویترز/فیاض عزیز توسط آنکور بانرجی و آلون جان سنگاپور/لندن (رویترز) – ین در روز چهارشنبه در برابر اکثر ارزهای اصلی دیگر تحت فشار بود، حتی با وجود اینکه مقامات ژاپنی گفتند می‌توانند برای

کد خبر : 367676
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
ین تحت فشار؛  با کاهش تورم، استرالیا سقوط کرد. رویترز

[ad_1]


© رویترز. یک تاجر اسکناس های دلار آمریکا را در یک باجه صرافی در پیشاور، پاکستان می شمرد، 15 سپتامبر 2021. رویترز/فیاض عزیز

توسط آنکور بانرجی و آلون جان

سنگاپور/لندن (رویترز) – ین در روز چهارشنبه در برابر اکثر ارزهای اصلی دیگر تحت فشار بود، حتی با وجود اینکه مقامات ژاپنی گفتند می‌توانند برای تقویت آن مداخله کنند، در حالی که پس از کاهش تورم در ماه می، دلار کاهش یافت.

انتظارات بازار مبنی بر اینکه بانک ژاپن (BOJ) نرخ بهره را فوق العاده پایین نگه می دارد، در حالی که سایر بانک های مرکزی سیاست های پولی را برای مهار تورم اعمال می کنند، بر پول ژاپن تاثیر گذاشته است و گمانه زنی ها را در مورد اینکه آیا و چه زمانی بانک مرکزی ممکن است وارد عمل شود. جلوی افت آن را بگیرد.

ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارز ژاپن، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «ما از نزدیک حرکت ارز را با یک احساس شدید فوری دنبال می کنیم.

اگر بیش از حد شود، پاسخ مناسبی خواهیم داد.»

دلار آمریکا در روز چهارشنبه به 144.2 ین افزایش یافت – بالاترین سطح هفت ماهه اخیر – در حالی که یورو به 157.94 ین به بالاترین رقم در 15 سال اخیر صعود کرد.

کارول کنگ، استراتژیست ارزی در بانک مشترک المنافع استرالیا (OTC:) گفت: افزایش ارزش دلار در برابر ین قرار است بیشتر شود، به این معنی که خطر دخالت وزارت دارایی ژاپن در بازار ارز افزایش یافته است. وزارت دارایی ژاپن به BOJ دستور می دهد.

کنگ گفت: “با این حال، ما توجه می کنیم که در تصمیم گیری برای مداخله، به جای سطح، سرعت تغییر است.”

ژاپن در سپتامبر و اکتبر گذشته برای تقویت ین به بازار ارز حمله کرد تا از سقوط این ارز جلوگیری کند که به کمترین میزان در 32 سال گذشته یعنی 151.94 در برابر دلار رسید.

در همین حال، پس از کاهش نرخ تورم قیمت مصرف کننده محلی به پایین ترین حد 13 ماهه در ماه می، دلار استرالیا به 0.6618 دلار به پایین ترین حد سه هفته اخیر رسید.

Aussie آخرین بار با 0.67% کاهش به 0.6641 دلار رسید. قیمت 1.04 درصد کاهش یافت و به 0.6098 دلار رسید

معیاری از تورم اصلی نیز کاهش یافت، به این معنی که نرخ بهره ممکن است در ماه جولای دوباره افزایش پیدا نکند.

در اروپا، یورو و پوند هر دو کسری در برابر دلار به ترتیب به 1.0950 دلار و 1.12733 دلار کاهش یافتند و دلار نیز با 0.16 درصد افزایش در برابر فرانک سوئیس به 0.89505 رسید.

معامله گران همچنین در حال تماشای کنفرانس جاری بانک مرکزی اروپا (ECB) در مورد بانک مرکزی هستند تا هر گونه اشاره ای از سوی سیاست گذاران در مورد مسیر افزایش نرخ بهره در آینده داشته باشند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، بعداً روز چهارشنبه در کنار اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و کازوئو اوئدا، رئیس BOJ، در پانلی شرکت خواهد کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.