یلن می گوید ایالات متحده به نشت احتمالی تحریم های روسیه رسیدگی خواهد کرد

[ad_1] یلن گفت که تحریم‌های سختی که علیه روسیه اعمال شده است، تأثیر قابل‌توجهی داشته است که در سقوط شدید روبل منعکس شده است. او گفت: «روسیه به طور فزاینده ای یک جزیره اقتصادی است. او در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌هایی برای محدود کردن صادرات نفت و گاز روسیه ممکن است به

کد خبر : 173458
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۲۴
یلن می گوید ایالات متحده به نشت احتمالی تحریم های روسیه رسیدگی خواهد کرد

[ad_1]

یلن گفت که تحریم‌های سختی که علیه روسیه اعمال شده است، تأثیر قابل‌توجهی داشته است که در سقوط شدید روبل منعکس شده است.

او گفت: «روسیه به طور فزاینده ای یک جزیره اقتصادی است.

او در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌هایی برای محدود کردن صادرات نفت و گاز روسیه ممکن است به دنبال داشته باشد، گفت: «هیچ چیز از نظر تحریم‌های آتی خارج از میز نیست». با این حال، ایالات متحده این اقدام را انجام نداده بود تا آمریکایی ها، اروپایی ها و سایر مردم سراسر جهان را از سخت ترین عواقب این اقدام در امان نگه دارد.

او گفت که تحریم های اعمال شده در یکشنبه و دوشنبه گذشته تاکنون 80 درصد از دارایی های بخش بانکی روسیه را محدود کرده و حدود نیمی از دارایی های بانک مرکزی روسیه را “بی حرکت” کرده است.

روبل که از ابتدای سال حدود یک سوم ارزش خود را از دست داده است، روز چهارشنبه در مسکو به پایین ترین سطح خود یعنی 110 دلار در برابر دلار رسید، زیرا سیستم مالی این کشور تحت فشار تحریم های غرب دچار رکود شد. روسیه اقدامات خود در اوکراین را “عملیات ویژه” می خواند.

یلن پس از سخنرانی در مرکز نوآوری دانشگاه ایلینویز-شیکاگو به خبرنگاران گفت: «ما به بررسی نحوه عملکرد تحریم‌ها و اینکه آیا نشت‌هایی وجود دارد یا خیر ادامه خواهیم داد و ما امکان رسیدگی به آنها را داریم.

رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا گفت که می‌داند نگرانی‌هایی در مورد استفاده نخبگان روسی از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد، اما گفت که قوانینی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد.

او گفت: «این کانالی است که باید تماشا کرد. اما … بسیاری از شرکت کنندگان در شبکه های ارزهای دیجیتال مشمول ضد پولشویی (قوانین) و تحریم هستند. بنابراین اینطور نیست که آن بخش کاملاً بخشی باشد که بتوان از آن فرار کرد.»

یلن گفت که انتظار ندارد تحریم‌های روسیه به دلیل ارتباطات تجاری و مالی محدود آمریکا با روسیه، تأثیر عمده‌ای بر مسیر اقتصادی ایالات متحده داشته باشد. او گفت که هر گونه تأثیری به احتمال زیاد از طریق افزایش قیمت انرژی منتقل می شود.

خزانه داری به دنبال «الیگارشی ها یا نخبگان روسی که کلید قدرت فاسد پوتین هستند» ادامه خواهد داد.

ما بسیاری از این افراد را در چند هفته گذشته تحریم کرده‌ایم و در حال تشکیل یک گروه ضربت با همکاران وزارت دادگستری و متحدانمان برای کشف، مسدود کردن و مصادره دارایی‌های آنها در سراسر جهان هستیم.»

یلن که به همراه جی پریتزکر فرماندار ایلینویز از محله دهکده اوکراینی شیکاگو بازدید کرد، همچنین گفت که علیرغم بهبود اقتصادی پس از کووید-19 که فراتر از بیشتر انتظارات بوده و رشد ایالات متحده که به نظر می‌رسد آماده ادامه باشد، برای تقویت آمریکا در داخل به سیاست‌های اقتصادی قوی‌تری نیاز است.

(گزارش توسط دیوید لادر؛ نویسنده آندریا شالال؛ ویرایش توسط کریس ریس، جاناتان اوتیس و ریچارد پولین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.