یلن روز چهارشنبه با لیو هی معاون نخست وزیر چین در زوریخ – وزارت خزانه داری آمریکا دیدار می کند

اولین ملاقات حضوری یلن با لیو بخشی از تعهد هر دو کشور برای کاهش تنش ها پس از گفتگوهای جو بایدن رئیس جمهور با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در اندونزی در ماه نوامبر است. یلن در آستانه سفر سه کشور خود به آفریقا با لیو در زوریخ دیدار خواهد کرد، جایی که او

کد خبر : 307360
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
یلن روز چهارشنبه با لیو هی معاون نخست وزیر چین در زوریخ – وزارت خزانه داری آمریکا دیدار می کند


اولین ملاقات حضوری یلن با لیو بخشی از تعهد هر دو کشور برای کاهش تنش ها پس از گفتگوهای جو بایدن رئیس جمهور با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در اندونزی در ماه نوامبر است.

یلن در آستانه سفر سه کشور خود به آفریقا با لیو در زوریخ دیدار خواهد کرد، جایی که او بر تقویت روابط ایالات متحده با قاره ای که مدت هاست کانون تجارت و سرمایه گذاری چین بوده و موضوعاتی مانند امنیت غذایی تمرکز خواهد کرد.

وزیر امور خارجه چین، چین گانگ، به تازگی تور پنج کشور آفریقا را به پایان می‌رساند، سی و سومین سال متوالی است که آفریقا مقصد اولین سفر خارجی وزیر خارجه چین در سال تقویمی بوده است.

در مصاحبه ای که شنبه از رادیو عمومی ملی پخش شد، یلن اذعان کرد که چین در اعطای وام و تجارت با کشورهای آفریقایی “نقش پیشرو” داشته است، اما گفت که رهبران آفریقا در کنفرانس ماه گذشته در واشنگتن به صراحت اعلام کرده اند که به دنبال آمریکا بیشتر هستند. نامزدی.

واضح است که آنها می خواهند تجارت و سرمایه گذاری را با بسیاری از نقاط جهان گسترش دهند و ایالات متحده را به عنوان یک شریک حیاتی در این رشد ببینند. یلن گفت و این چیزی است که برای ما نیز مهم است.

تجارت چین با آفریقا تقریباً چهار برابر ایالات متحده است و پکن با ارائه وام های ارزان تر – اغلب با شرایط نامشخص و الزامات وثیقه – نسبت به وام دهندگان غربی به یک طلبکار مهم تبدیل شده است. تحلیلگران اقتصادی می گویند، اما برخی از کشورهای آفریقایی، از جمله زامبیا، از وام های چینی رنجیده اند و به دنبال جایگزین هایی هستند.

انتظار می رود که دیدار یلن با لیو به موضوع بدهی و دیگر اختلافات مهم بین دو کشور بپردازد.

یلن بارها از پکن – در حال حاضر بزرگترین طلبکار جهان – انتقاد کرده است که چرا سریعتر برای بازسازی بدهی کشورهای فقیر آفریقا حرکت نمی کند و اغلب نگرانی هایی را در مورد کار اجباری در استان سین کیانگ چین ایجاد می کند.

در ماه ژوئیه، هنگامی که او با لیو تلفنی صحبت کرد، وزارت خزانه داری گفت که او همچنین در مورد تأثیر جنگ روسیه علیه اوکراین بر اقتصاد جهانی و رویه‌های اقتصادی «غیرمنصفانه و غیربازاری» چین «صادقانه» صحبت کرده است.

لیو برای نشست های مجمع جهانی اقتصاد در داووس که یلن قصد شرکت در آن را ندارد در سوئیس است. دیگر مقامات ارشد ایالات متحده، از جمله کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده و جان کری، فرستاده آب و هوا، واشنگتن را در آنجا نمایندگی خواهند کرد.

یلن از زمان تصدی مسئولیت خود تقریباً سه بار با لیو ملاقات کرده است و در بالی با یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین دیدار کرده است. لیو امسال به عنوان بخشی از اصلاحات اساسی در رهبری اقتصادی چین که در سپتامبر فاش شد، کناره‌گیری خواهد کرد.

در ماه دسامبر، رئیس سابق فدرال رزرو به خبرنگاران گفت که برای بازدید از چین نیز آماده است و مشتاقانه منتظر “تعامل شدید” با مقامات چینی نسبت به دو سال اول دوره چهار ساله بایدن است.

(گزارش توسط آندره آ شلال؛ ویرایش توسط گرانت مک کول)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.