یلدای مهرورزی در قاب وقف

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یلدا بلندترین شب سال است، غلبه تاریکی بر روشنایی است اما نوید روزهای روشن‌تر را هم می‌دهد. در یکی از سردترین شب‌های سال دوستان و فامیل دور هم جمع می‌شوند تا در کنار هم باشند، شعر بخوانند، قصه بگویند و جشن بگیرند.یلدا مناسبتی آشناست و مردم هر یک از اقوام

کد خبر : 445151
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
یلدای مهرورزی در قاب وقف

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یلدا بلندترین شب سال است، غلبه تاریکی بر روشنایی است اما نوید روزهای روشن‌تر را هم می‌دهد. در یکی از سردترین شب‌های سال دوستان و فامیل دور هم جمع می‌شوند تا در کنار هم باشند، شعر بخوانند، قصه بگویند و جشن بگیرند.
یلدا مناسبتی آشناست و مردم هر یک از اقوام کشور ما آن را کمابیش مشابه هم جشن می‌گیرند، آداب آن را می‌دانند و برایش تدارک می‌بینند. در همین شب‌ اما هستند افرادی که توان مالی لازم برای تدارک سفرۀ یلدا را ندارند، همین وضعیت است که رابطۀ شب یلدا و کار خیر را به ما نشان می‌دهد و ما را بر آن می‌دارد که در چنین مناسبتی به فکر نیازمندان هم باشیم. شب یلدا و کار خیر باید با هم پیوند بخورند و نیازمندان در این ایام که بسیاری سرخوش و شادند، فراموش نشوند.
فرهنگ ایرانی اسلامی همیشه و در همه جا به دستگیری از نیازمندان زبان زد بوده است، هر یک از ما جزئی از این فرهنگ هستیم که می‌توانیم با حرکتی هرچند کوچک و ناچیز در جهت دستگیری از نیازمندان در این شب دلی را بدست آوریم و در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهر و محبت گام برداریم .
در این راستا همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، جمعی از خیرین با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با هدف فراهم نمودن شبی به یاد ماندنی برای اعضای خانواده های نیازمند، اقداماتی را انجام داده اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.
از جمله اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از نیازمندان می توان به اجرای طرح قرار دوازدهم اشاره کرد. اجرای این طرح در روزهای دوازدهم هر ماه با نیت ترویج یاد و نام امام‌زمان عجل الله و کمک به نیازمندان از ۵ سال پیش در سازمان اوقاف و امور خیریه شروع شده و در مناسبت‌های خاص مثل شب یلدا عید نوروز، ماه رمضان و عید فطر به‌صورت ویژه خواهد بود.
در این راستا در یکی از استانهای فعال در اجرای این طرح مانند استان زنجان از ابتدای سال جاری با اجرای طرح قرار دوازدهم، ۶ هزار و ۷۱۲ بسته معیشتی در فواصل منظم دوازدهمین روز هر ماه بین نیازمندان توزیع شده که از محل عواید موقوفات با نیات خیر و همچنین نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه و کمک‌های جذب شده است.
حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان می گوید: اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده به مناسبت شب یلدا ۳۵۰ بسته معیشتی همراه با آجیل شب عید را در میان خانواده‌های کم‌بضاعت این شهرستان توزیع کرده است که ارزش بسته‌های شب یلدا به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد و هزینه خرید این اقلام به‌صورت کامل از محل درآمدهای موقوفه قیدار نبی(ع) تأمین می‌شود.
انتظاری، سرپرست اوقاف و امورخیریه شهرستان البرز نیز از توزیع بیش از ۴۰۰ بسته یلدایی بین نیازمندان و مددجویان این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن شب یلدا و به رسم هرساله، از محل عواید موقوفه مرحوم حاج محمدحسین خزانه بیش از ۴۰۰ بسته یلدایی شامل آجیل مخلوط، تخمه، شیرینی سنتی، انار و پرتقال آماده سازی شده است و بین مددجویان و نیازمندان تحت پوشش این اداره توزیع می‌شود.
وی افزود: همچنین ۵۰۰ بن خرید کالا به ارزش دو میلیارد ریال تهیه و به نیازمندان در شهر بیدستان اهدا می شود.
به گفته وی، ارزش هر بن ۴ میلیون ریال است.
در قم نیز بازارچه یلدایی کسب‌وکارهای کوچک با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با حضور جمعی از صاحبان مشاغل خانگی در زمینه محصولات غذایی و پوشاک و … به میزبانی آستان مقدس امامزادگان سید ابراهیم و محمد(ع) راه اندازی شده است.
این بازارچه از ۲۸ آذرماه تا اول دی ماه دایر خواهد بود.
همچنین در هرمزگان سفره یلدای مهدوی در امامزاده سید مظفر علیه السلام، سیدکامل، شاه محمدتقی در بندرعباس، ابوالفضل احمد آباد میناب برپا می شود. در این آیین که روز بعد از آن تکریم خانواده و همسایگان نامگذاری شده است، جهت حمایت از بهره مندان اطراف بقعه بسته های معیشتی نیز اهدا می شود. این مراسم که همزمان در شب جمعه برگزار می شود با قرائت دعای کمیل و راه اندازی موکب مستقر در امامزاده سید مظفر علیه السلام جهت رفاه حال زائران خدمت رسانی می کند.

۲۲۰۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.