یحیی،احمد و یک جدایی که پرسپولیس را احیا کرد

زاوش محمدی: از روزهای پایانی آذرماه که پرسپولیس تیمی شکست خورده و ناکام در کسب جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا بود تا اوایل اسفندماه که آن ها یک بار دیگر بر بام فوتبال ایران تکیه زده اند، مدت زمان زیادی نمی گذرد. از روزهایی که پرسپولیس پشت سر هم در لیگ برتر مساوی می کرد

کد خبر : 24461
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۰۸
یحیی،احمد و یک جدایی که پرسپولیس را احیا کرد


زاوش محمدی: از روزهای پایانی آذرماه که پرسپولیس تیمی شکست خورده و ناکام در کسب جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا بود تا اوایل اسفندماه که آن ها یک بار دیگر بر بام فوتبال ایران تکیه زده اند، مدت زمان زیادی نمی گذرد. از روزهایی که پرسپولیس پشت سر هم در لیگ برتر مساوی می کرد و موقعیت های گلزنی اش را مثل آب خوردن به هدر می داد تا خیلی ها تیم یحیی را دیگر مدعی خطرناکی برای قهرمانی ندانند تا بازی آخر نیم فصل اول لیگ بیستم در سیرجان که پرسپولیس ۵ گل به تیم قوی امیر قلعه نویی زد و قهرمان نیم فصل شد، فقط ایمان و اتحاد موجود در جمع سرخ پوشان بود که یک بار دیگر آن ها را در قامت یک مدعی جدی قهرمانی برای لیگ مطرح کرد. سرخ پوشانی که حالا مدتی است که در غم از دست دادن دو ستاره قدیمی و محبوب خود سیاه پوش شده اند و این پیراهن مشکی حالا برای پرسپولیس، اقتدار و برنده بودن را هم با خود به ارمغان آورده است.

به بهانه عملکرد خوب و مقتدرانه پرسپولیس در بازی های پایانی نیم فصل اول که درنهایت منجر به صدرنشینی تیم یحیی گل محمدی شد، با حمید استیلی گفت و گو کرده ایم. کسی که خود سال ها با پیراهن قرمز بازی کرده و در مقطعی سابقه هدایت پرسپولیس را هم در کارنامه دارد. استیلی ای که معتقد است دلیل موفقیت پرسپولیس این است که مدیران جدید باشگاه آرامش را به تیم تزریق کرده اند و کادرفنی هم به جای این که بهانه بیاورد، بیشتر تلاش می کند:

*پرسپولیس قهرمان نیم فصل اول شد. در حالی که این تیم در چند هفته ابتدایی نتایج خوبی نگرفت و در میانه جدول حضور داشت اما در انتها موفق شد ۵ بازی اخیر خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و قهرمان نیم فصل شود. نظر شما در این خصوص چیست؟

-در ابتدا قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل را تبریک می گویم و از همه بازیکنان و مربیان و هواداران و مدیران باشگاه تشکر می کنم که همه پشت هم بودند و مردم را خوشحال کردند. در پنج هفته اول پرسپولیس می توانست بهتر نتیجه بگیرد اما به دلایلی همچون اختلافات آقای رسول پناه با یحیی گل محمدی و جداشدن بشار رسن شرایط دشوار بود. با این حال رفته رفته یحیی ارنج مدنظر خود را پیدا کرد و جای خالی بشاررسن هم پر شد و بازیکنان هم فوق العاده خوب توانستند مسئولیت خود را انجام بدهند. این بازیکنان به دلیل ثبات موجود در تیم توانستند عملکرد موفقی داشته باشند و اضافه شدن بازیکنان خوبی نظیر لک، سرلک، آقایی، آل کثیر و شجاعی در روند مثبت تیم تاثیرگذار بود.ضمن این که شناخت کادرفنی از این بازیکنان هم موثر بود. مثلا یحیی قبلا با احسان پهلوان و سرلک کار کرده بود و از کیفیت آن ها شناخت داشت. وقتی این بازیکنان توانستند با هم درون زمین جفت و جور شوند، نتایج خوب هم از راه رسید. ضمن اینکه مدیریت آقای سمیعی و حضور آقای صدری به عنوان رییس هیئت مدیره آرامش را بر باشگاه حاکم کرد که نتیجه اش در نهایت قهرمانی نیم فصل بود.

جدایی رسول پناه هم این امکان را برای یحیی فراهم کرد تا با تمرکز بیشتری به کار ادامه دهد

*پرسپولیس پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا شرایط روحی بدی را سپری کرد. نقش یحیی گل محمدی را در بازیابی روحیه بازیکنان چطور می بینید؟

-بعد از شکست در فینال روحیه پرسپولیسی ها اصلا روحیه خوبی نبود و مشکلاتی برای تیم به وجود آمد. اما عملکرد کادرفنی و مدیران جدید باشگاه، آرامش را به تیم برگرداند. جدایی رسول پناه هم این امکان را برای یحیی فراهم کرد تا با تمرکز بیشتری به کار ادامه دهد. همچنین کادر سرپرستی باشگاه و نفراتی چون افشین پیروانی و کریم باقری هم نقش مهمی در شروع دوباره پرسپولیس در این فصل داشتند. همچنین حمید مطهری و داوود فنایی هم خیلی خوب توانستند تیم را شکل بدهند. ضمن اینکه این تیم بازیکنانی حرفه ای دارد. بازیکنانی که می دانند باید چگونه رفتار کنند. بازیکنان قدیمی روی بازیکنان جدید هم تاثیر می گذارند و این نفرات جدید هم چه از لحاظ اخلاقی چه از لحاظ فنی باارزش هستند و همانطور که دیدیم، این نفرات هیچ گونه حاشیه ای برای تیم ایجاد نکرده اند و توانستند با روحیه خوبی که از سوی تمام ارکان تیم پس از فینال آسیا تزریق شد، چنین نتایج خوبی را رقم بزنند.

 *به نظر شما کادرفنی پرسپولیس چقدر توانسته توقعات هواداران را پاسخ دهد و اینکه آیا کادر فعلی موفق شده از زیر سایه برانکو خارج شود؟

-کادرفنی پرسپولیس فوق العاده کادر خوبی است. این کادر چه از لحاظ علمی چه از لحاظ شخصیتی ممتاز است و توانسته است به خوبی کار را پیش ببرد. این کادر به دنبال بهانه گیری نیست و از ابزاری که در اختیار دارد، نهایت استفاده را برده است. این اواخر دیده شد که به عنوان مثال امید عالیشاه به خط حمله آمد و تاثیرگذاری اش در دیدار مقابل گل گهر مشهود بود. همچنین استفاده از بازیکنانی مثل علی شجاعی و احسان پهلوان سمت چپ پرسپولیس را بسیار نیرومند کرده است. در سمت راست مهدی شیری و سیامک نعمتی هم بسیار خوب هستند. نوراللهی و سرلک هم به نظر من جزو نفراتی هستند که بسیار خوب توانسته اند خط میانی را شکل بدهند و وحید امیری هم بازیکنی است که در اختیار تیم است و در هر پستی اعم از دفاع چپ، هافبک چپ، هافبک وسط و مهاجم بازی کرده و بسیار تاثیرگذار بوده. همچنین با توجه به کمبود بازیکن در قلب خط دفاعی به دلیل مصدومیت کنعانی زادگان، کامیابی نیا در پست دفاع میانی به میدان رفت و توانست علی رغم اینکه پست تخصصی اش آنجا نیست، وظایفش را به نحو احسن در کنار سیدجلال حسینی انجام دهد. خود جلال حسینی در کار دفاعی بسیار موثر است و نوراللهی هم که خیلی خوب به حمله اضافه می شود، یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در نیم فصل اول بوده است.

*در این فصل بیشتر گل های پرسپولیس را مدافعان یا هافبک ها به ثمر رسانده اند. این نتیجه تنوع تاکتیکی و قدرت گلزنی همه بازیکنان است و یا اینکه این مسئله نشان دهنده ضعف خط حمله است؟

-یکی از راه های به گل رسیدن در مقابل تیم هایی که بسته بازی می کنند و دفاعی هستند، ضربات شروع مجدد است. ملاحظه کردید که در دو بازی سیدجلال با دو ضربه سر توانست ۶ امتیاز برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد. و همچنین دیدیم که نبود دو مدافع میانی پرسپولیس یعنی سیدجلال و کنعانی زادگان در بازی مقابل آلومینیوم کاملا به چشم آمد. نکته مثبت این تیم اما حضور مفید بازیکنان در پست های غیرتخصصی شان است. مثل کمال کامیابی نیا که به خوبی در قلب خط دفاع جا افتاده. این مسئله باعث شده تا کادرفنی در این خصوص نگرانی نداشته باشد چرا که می تواند از بازیکنان در پست های دیگر هم استفاده کند. به نظر من پرسپولیس نیاز دارد تا در قلب دفاع بازیکن بگیرد. البته کنعانی زادگان برای نیم فصل دوم آماده خواهد بود و سیدجلال حسینی هم به نسبت فصل قبل عملکرد بهتری داشته است. همچنین احمد نوراللهی بسیار خوب به خط حمله اضافه می شود و تاکنون ۶ گل به ثمر رسانده است. ضمن اینکه فراموش نکنیم که پرسپولیس مهاجم جوانی به نام مهدی عبدی را در اختیار دارد که دیدیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا چه گل زیبایی به ثمر رساند. همچنین با اضافه شدن نفراتی چون عیسی آل کثیر و و مهدی ترابی، مشکلی در خط حمله نخواهد بود اما من فکر می کنم که باید در خط دفاع بازیکن جذب کنیم.

بیشتر بخوانید:

آپدیت فیفا کارت طارمی

تیم قلعه‌نویی انتقام باخت 5گله را اینگونه گرفت

علی انصاریان و روزهای جوانی

*حامد لک زمانی که به پرسپولیس پیوست حواشی زیادی ایجاد شد اما این بازیکن توانست جانشین خوبی برای بیرانوند باشد. فکر می کنید چه عاملی باعث شد تا لک هم مثل بیرانوند به گلری شش دانگ و مطمئن تبدیل شود؟

-حامد لک خیلی خوب و خیلی زود توانست جای خالی بیرانوند را پر کند. علی رغم اینکه در مورد عملکرد او نگرانی هایی وجود داشت، اما لک توانست بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان بشود. لک در حال حاضر می تواند یکی از گزینه های اصلی دعوت به تیم ملی فوتبال باشد. لک به خوبی توانست حواشی اطرافش را کنار بگذارد و روی توانایی های فنی اش تمرکز کند و نتیجه اش را به بهترین شکل دید. اصولا اینکه شما جای بازیکن بزرگی مثل بیرانوند را بخواهی بگیری بسیار سخت است اما لک از پس این کار برآمد. امیدوارم که حامد لک همینطور ادامه بدهد چون حقش قطعا بیشتر از این ها است و می تواند علاوه بر پرسپولیس، به تیم ملی فوتبال ایران هم کمک بکند. ضمن اینکه نباید از عملکرد خوب داوود فنایی به عنوان مربی دروازه بان ها غافل شویم. او چه در حوزه فنی چه در حوزه روحی،روانی به خوبی توانسته حامد لک را آماده کند. همچنین علاوه بر لک، رادوشوویچ روی نیمکت است که او هم گلر خوبی است و در زمانی که حامد لک نبود، توانست به خوبی از دروازه پرسپولیس محافظت کند. من امیدوارم که پرسپولیس در نیم فصل دوم هم بتواند امتیازات لازم را مثل نیم فصل اول کسب کند چرا که در نیم فصل دوم امتیاز گرفتن سخت تر است اما ابزار پرسپولیس هم بیشتر شده و اضافه شدن چهره هایی مثل مهدی ترابی، عیسی آل کثیر و کنعانی زادگان شرایط قرمزها را بهتر خواهد کرد.

۲۵۶ ۲۵۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.