یاغی مخفی! – خبرآنلاین

[ad_1] ایمان گودرزی؛ یاغی! در ایران این کلمه تا قبل از سریال محمد کارت فقط یاد آور یک چیز بود؛ انتقال بازیکن بین دو تیم آبی و قرمز پایتخت. در فوتبال ایران هر بازیکنی که تصمیم بگیرد بعد از بازی در یکی از تیم های استقلال یا پرسپولیس به تیم رقیب برود به صورت نامرئی

کد خبر : 369297
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۱۰
یاغی مخفی! – خبرآنلاین

[ad_1]

ایمان گودرزی؛ یاغی! در ایران این کلمه تا قبل از سریال محمد کارت فقط یاد آور یک چیز بود؛ انتقال بازیکن بین دو تیم آبی و قرمز پایتخت. در فوتبال ایران هر بازیکنی که تصمیم بگیرد بعد از بازی در یکی از تیم های استقلال یا پرسپولیس به تیم رقیب برود به صورت نامرئی تتوی یاغی را روی کمر خودش حکاکی کرده است. لیگ ایران یاغی به خود کم ندیده و هر چقدر که بازیکن بزرگتر باشد درجه یاغی بودن و تبعات آن هم بیشتر بوده است. در این میان البته بازیکنانی نیز هستند که هیچ وقت فرصت این را پیدا نکردند که روی یاغی بودن خود را نشان دهند اما خودشان به خوبی می‌دانند که یک یاغی درون دارند، بازیکنانی که از کودکی طرفدار یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس بودند و در زمان بازی مجبور شدند در تیم حریف بازی کنند. بالاخره هر کس قرار نیست به آرزویش برسد اما فرصت بازی در یکی از تیم های بزرگ پایتخت باعث می‌شود اولویت ها تغییر کند!

آخرین یاغی مخفی فوتبال ایران کسی نیست جز مهرداد محمدی. بازیکنی که در زمان درخشش در راه‌آهن به همراه برادرش میلاد به برنامه نود رفته و با لحن خاص و دوست‌داشتنی خود عنوان کرده بود: «ما در ورزشگاه آزادی دست فروشی می‌کردیم و آنجا لیدر بودیم؛ لیدر جایگاه ۲۶ ؛ لیدر پرسپولیس بودیم. از همان اول هم پرسپولیسی بودیم و دروغ هم نداریم بگوییم. آقا مجتبی محرمی بازیکن مورد علاقه‌ام است.»، حالا باید به تیم رقیب برود.

اما فوتبال ایران یاغی مخفی کم نداشته، بد نیست که با هم چند مورد را بررسی کنیم؛

باور نکردنی اما مهدی رحمتی!

یکی از موارد عجیب و باورنکردنی مهدی رحمتی است. بازیکن و به نوعی یکی از پیشکسوتان بزرگ استقلال روی خودش برچسب پرسپولیسی بودن را دارد. گفته می‌شود در یکی از مصاحبه‌های یک پیشکسوت استقلال او به خنده در مورد این قضیه به خبر نگار گفته است:«نمی خواهم بگویم مهدی رحمتی پرسپولیسی بوده! حالا شما هم از کنارش بگذر و دیگر سوال نپرس….!»

حاجی جان با مهدوی کیا تمام کرده بود

علی فتح الله زاده همیشه یک ادعا را همراه خودش دارد و آن هم این است که مهدوی کیا در آستانه پیوستن به استقلال بوده است، مدیرعامل سابق استقلال در یکی از مصاحبه‌هایش می گوید:«حاجی جان با مهدوی کیا تمام کرده بودم. حیف که حال ندارم این کمدم را بگردم وگرنه قرارداد او را به شما نشان می دادم!» یعنی مهدوی کیا هم استقلالی بوده؟ دوستان قدیمی کیا که می گویند او شدیدا پرسپولیسی بوده است اما خبر می رسد که دایی های مهدوی کیا استقلال دو آتیشه بودند و هستند.

یاغی مخفی!

آقا کریم شما هم؟

کریم باقری یکی از پازل های جدا نشدنی پرسپولیس چه در زمان بازیگری و چه روی نیمکت این تیم به حساب می‌آید ولی نگاه به گذشته و حرف‌های یکی از سرمربیان سابق سرخپوشان نشان می‌دهد که حداقل در دوران نوجوانی شرایط و علایق او شکل دیگری داشت. باقری چند بار در مصاحبه‌های خود از علاقه‌اش به شاهین بیانی صحبت کرده و چندی قبل نیز در برنامه هم‌رفیق صراحتاً به شهاب حسینی گفت در دوران نوجوانی عکس‌های شاهین بیانی را جمع می‌کرد و به دیوار اتاقش می‌چسباند. در مورد باقری این شایعه وجود دارد که بهار سال ۷۵ با وجودی که استقلال هم به صورت جدی خواهان جذب او بود، به واسطه پیشنهاد فوق‌العاده وسوسه‌انگیز پرسپولیس (رقمی بالغ بر ۱۵ میلیون تومان که انصافاً آن زمان در فوتبال ما پول بسیار زیادی محسوب می‌شد) پیراهن قرمز را بر تن کرد.

برادران جا به جا!

مهدی فنونی‌زاده یکی از ارکان مهم قهرمانی استقلال در جام باشگاه‌های آسیا سال ۱۳۷۰ محسوب می‌شود و مرتضی فنونی‌زاده برادر او هم نقش کاملاً پررنگی در قهرمانی پرسپولیس در پیکارهای جام در جام باشگاه‌های آسیا (همان سال) ایفا کرد ولی تعداد قابل ملاحظه‌ای از همبازیان این دو برادر مدعی‌اند شرایط برای آنها کاملاً عوض شد چون مرتضی از بچگی استقلالی بود و به پرسپولیس رفت و در سوی دیگر، مهدی به‌رغم پرسپولیسی بودن، سر از استقلال درآورد. این ادعا را خود برادران فنونی‌زاده نیز چند سال قبل نیز در مصاحبه‌ای به نوعی تایید کردند؛ شایعه‌ای که پیرامون مجتبی محرمی هم شنیده می‌شود. عده‌ای مدعی‌اند محرمی با وجود تعلق خاطر به پیراهن آبی، در نهایت پرسپولیسی شد اما رفیق صمیمی او که از نوجوانی علاقه‌مند به پرسپولیس بود، به خاطر شرایط ایجاد شده راهی استقلال شد و حالا یکی از بزرگان آبی محسوب می‌شود!

مرتضی فنونی‌زاده:آقا مهدی اشتباه کرد،سپهر بیشتر | ورزش سه

آبی دلی که دروازه پرسپولیس را بیمه کرد

در مورد ابراز علاقه علیرضا بیرانوند به استقلال دیگر هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند. هنوز مصاحبه سنگربان شماره یک تیم ملی را فراموش نکرده‌ایم که چند سال قبل هنگامی که در تیم نفت تهران توپ می‌زد مدعی شد در صورت فراهم شدن شرایط به استقلال می‌رود و برای یک مدت طولانی دروازه این تیم را بیمه خواهد کرد! البته شرایط برای استقلالی شدن علیرضا فراهم نشد و او تصمیم گرفت از مسیر پرسپولیس برای رسیدن به مدارج بالاتر استفاده کند و موفق هم شد.

یاغی مخفی!

به خاطر زندگی

در مورد تمایل وحید امیری برای حضور در استقلال هم اگرچه خودش تاکنون حرفی نزده ولی از گوشه و کنار کم نشنیده‌ایم. اتفاقاً علیرضا منصوریان که مربی وحید بود، مدعی شد امیری قبل از پیوستن به پرسپولیس با خود او تماس گرفت و از پیشنهاد بسیار خوبی که پرسپولیسی‌ها به او داده‌اند، حرف زد. منصوریان نیز که در آن مقطع قرار بود سرمربی استقلال شود به شاگردش توصیه کرد اگر واقعاً پرسپولیس چنین رقم قابل ملاحظه‌ای به تو می‌دهد، برای سروسامان دادن به زندگی، آن را قبول کن. امیری هم همین کار را کرد.

یاغی مخفی!

از کاپیتانی پرسپولیس تا کاپیتانی استقلال

روزبه چشمی، هافبک استقلال در همه رده‌های پایه تیم پرسپولیس بازی کرده و حتی بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بسته است. چشمی در دوران سرمربی‌گری گل‌محمدی با تیم بزرگسالان پرسپولیس هم تمرین کرد اما راهی خدمت سربازی شد و بعد از بازگشت از سربازی، علی دایی او را نخواست تا راهی صبا شود و از آنجا به استقلال برسد.

یاغی مخفی!

خسروی خوبان

کاپیتان سابق و دستیار فصل گذشته این تیم نیز در تیم جوانان پرسپولیس بازی کرده است. او بعد از یک سال راهی جوانان استقلال شد و بعد از آن در ابومسلم، پیکان و پاس به میدان رفت و در نهایت به استقلال آمد.

می خواهم به پرسپولیس بروم

مجید حسیتی، مدافع سابق استقلال که در تیم‌های ملی پایه سابقه بازی کردن دارد، وقتی که در تیم ملی نوجوانان بود در برنامه «۹۰» حاضر شد و رسما در پاسخ به سوال فردوسی‌پور گفت که طرفدار تیم پرسپولیس است و علاقه دارد که به این تیم بپیوندد. هرچند انتشار آن ویدیو در سال گذشته با حمله متقابل استقلالی‌ها روبه رو شد و آبی‌ها عکسی از رامین رضاییان را منتشر کردند که در راه‌آهن بازی می‌کرد و از فرهاد مجیدی در پایان بازی استقلال و راه‌آهن پیراهنش را خواسته بود.

انتقال مجید حسینی این هفته قطعی می شود - قدس آنلاین

به هر حال باید قبول کنیم فوتبال حرفه‌ای بی‌رحم است و گاهی اوقات اجازه نمی‌دهد آدم‌ها به تمام علایق خود دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

257 251

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.