یادواره شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۶۳ از زبان وزیر فرهنگ

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه -۲۵ خرداد- در یادواره شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۶۳ بانه با اشاره به رشادت‌های مردم بانه و کردستان اظهار کرد: رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم سربلند کردستان مرزها و جغرافیای سیاسی را درنوردیده و به عاملی برای قیام در میان مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است. وی

کد خبر : 361616
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
یادواره شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۶۳ از زبان وزیر فرهنگ

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه -۲۵ خرداد- در یادواره شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۶۳ بانه با اشاره به رشادت‌های مردم بانه و کردستان اظهار کرد: رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم سربلند کردستان مرزها و جغرافیای سیاسی را درنوردیده و به عاملی برای قیام در میان مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است.

وی افزود: کجای دنیا شهری مانند بانه پیدا می‌شود که در یک روز بیش از ۶۰۰ شهید را تقدیم عظمت کشورش کند؟ شهدای دفاع مقدس از مهاجر و انصار در این منطقه روزها و شب‌های سختی را داشتند و خانواده شهدا هم با ایثار و از خودگذشتگی در راستای دفاع از انقلاب، فرزندان عزیز خود را به میدان نبرد فرستادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایران بزرگ نقش داشت خاطرنشان کرد: کردها از اقوام اصیل ایرانی هستند که طی هزاره‌ها و قرون و دهه‌ها با عزت از استقلال و آزادی ملت ایران عزیز دفاع کرده‌اند.

اسماعیلی تصریح کرد: این عظمتی است که خون‌های شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و ۱۵ خرداد ۱۳۶۳ بانه برای ایران عزیز آفریده است.از عظمت و تقدس این خون‌های مقدس است که امروز پرچم ایران عزیز در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآمده است.

وی گفت: از خانواده شهدای انصار و مهاجر بانه، از مهاجرین و انصار عزیزی که از روزهای اول انقلاب با بدخواهان مردم ایران درگیر بودند و جان خود را فدای امنیت این مرز و بوم کردند، از تمام فرماندهان، ایثارگران و مجاهدان بانه‌ای به صورت ویژه تقدیر می‌کنم. باید فرصت می‌شد از زبان این عزیزان دلاوری‌های آن دوران را می‌شنیدیم.

وزیر فرهنگ نقش روحانیون و ماموستاهای دینی را نیز در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن بی‌بدیل عنوان کرد و افزود: ماموستاها از روز اول انقلاب همراه با مردم در صحنه‌های انقلاب حاضر شده و زحمت کشیدند و مجاهدت کردند.

اسماعیلی اضافه کرد: رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای با افتخار پرچم انقلاب اسلامی را به دوش گرفته و کشتی انقلاب را از میان بحران‌های مختلف با درایت و هدایت الهی عبور داده‌اند. امروز دولت انقلابی با مسئولیت فرزند دیگری از فرزندان پیامبر اکرم(ص) فرزندی مجاهد، دلیر و با مسئولیت با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت در پی حل مشکلات ایران اسلامی است.

کردستان در اولویت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ قرار دارد

همچنین وزیر فرهنگ در حاشیه حضور در یادواره شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۶۳ بانه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که کردستان به عنوان استان فرهنگ و هنر شناخته شده و در این زمینه در سطح کشور پیشتاز است، گفت: استان کردستان در اولویت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری این وزارتخانه قرار دارد.

محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در حاشیه سفر یک روزه‌اش به استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما خود را خادم مردم استان کردستان می‌دانیم و از برنامه‌های توسعه و پیشرفت در حوزه فرهنگ و هنر این دیار استقبال می‌کنیم. در این سفر هم برنامه‌های مطلوبی در حوزه فرهنگ و هنر تدارک دیده شده و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد، استان کردستان از اولویت‌های اصلی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و این وزارتخانه با همه امکانات خود در حوزه فرهنـگ و هنر کردستان بیشتر از گذشته پای کار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان نیز مصوباتی در حوزه فرهنگ و هنر داشتیم که با جدیت در حال پیگیری برای تحقق این مصوبات هستیم. تکمیل پروژه تالار مرکزی سنندج یکی از همین موارد است که به عنوان یک اولویت برای استان کردستان پیگیر آن هستیم. از محل مصوبات سفر نیز اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه اختصاص یافته و خوشبختانه پیشرفت خوبی در اجرای این مجتمع دیده می‌شود. این وعده را به مردم کردستان می‌دهیم که تا پایان دولت تالار مرکزی سنندج به بهره‌برداری برسد.

اسماعیلی تصریح کرد: با کمک استاندار گام‌های خوبی برای توسعه فرهنگی و هنری استان برداشته شده و مسیر توسعه و رشد فرهنگی استان در حال طی شدن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز پنجشنبه بلافاصله پس از ورود به ایران از سفر امریکای لاتین به منظور شرکت در یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه به کردستان سفر کرد. اسماعیلی پیش از حضور در این یادواره، از پروژه تالار مرکزی سنندج بازدید کرد و در نمایشگاه هنرمند خوشنویس سنندجی در نگارخانه هنر سنندج نیز حضور یافت.

۵۷۲۴۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.