یادداشت تفاهم برای پیشبرد منطقه حفاظت شده بومی پیشنهادی تحت قانون مناطق حفاظتی دریایی ملی کانادا، پارک ملی کوه‌های تورنگات (لابرادور) فراساحلی

[ad_1] دولت کانادا متعهد به حفاظت و حفاظت از اقیانوس های کانادا برای نسل های آینده با سرمایه گذاری در راه حل های مبتنی بر طبیعت مانند مناطق حفاظت شده دریایی و سایر اقدامات موثر حفاظتی مبتنی بر منطقه است. در سپتامبر 2017، کانادا و دولت نوناتسیاووت “بیانیه ای از قصد در مورد یک لابرادور

کد خبر : 170508
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۳۴
یادداشت تفاهم برای پیشبرد منطقه حفاظت شده بومی پیشنهادی تحت قانون مناطق حفاظتی دریایی ملی کانادا، پارک ملی کوه‌های تورنگات (لابرادور) فراساحلی

[ad_1]

دولت کانادا متعهد به حفاظت و حفاظت از اقیانوس های کانادا برای نسل های آینده با سرمایه گذاری در راه حل های مبتنی بر طبیعت مانند مناطق حفاظت شده دریایی و سایر اقدامات موثر حفاظتی مبتنی بر منطقه است.

در سپتامبر 2017، کانادا و دولت نوناتسیاووت “بیانیه ای از قصد در مورد یک لابرادور اینویت و مشارکت دولت کانادا در توسعه طرح دریایی Imappivut دولت Nunatsiavut که شامل مدیریت مشترک مناطق دریایی دریای لابرادور است” برای پیشبرد برنامه ریزی دریایی امضا کردند. و مناطق حفاظت شده دریایی در حالی که مزایایی را برای لابرادور اینویت فراهم می کند و از حقوق آنها تحت توافقنامه ادعاهای زمین لابرادور اینویت محافظت می شود.

به دنبال این رویداد، در سپتامبر 2019، کانادا و دولت Nunatsiavut راه اندازی یک ارزیابی امکان سنجی را برای در نظر گرفتن ایجاد یک منطقه حفاظت شده بومی تحت قانون اعلام کردند. قانون مناطق حفاظت شده دریایی کانادا در مجاورت پارک ملی کوه های تورنگات.

امضای یادداشت تفاهم بین دولت کانادا و دولت نوناتسیاووت تعهد دو دولت برای پیشبرد ارزیابی امکان سنجی را تایید می کند. این فرآیند گامی حیاتی در جهت تحقق اهداف ابتکار برنامه‌ریزی دریایی Imappivut است، که تضمین می‌کند حقوق لابرادور اینویت حفظ می‌شود و در عین حال تلاش برای حفظ و حفاظت از بخش‌هایی از آب‌های نوناتسیاووت، مبتنی بر دانش اینویت و اولویت‌های لابرادور است. اینویت


توصیف منطقه

منطقه مورد مطالعه برای منطقه حفاظت شده بومی پیشنهادی در زیر قانون مناطق حفاظت شده دریایی کانادا 14906 کیلومتر مربع مساحت دارد و در مجاورت پارک ملی کوه های تورنگات در شمال لابرادور قرار دارد.

این منطقه نشان دهنده گذار بین زیستگاه ها و جوامع قطب شمال و اقیانوس اطلس است که از آبدره های بسیار دیدنی گرفته تا خطوط ساحلی طولانی و پهنه های گلی را شامل می شود. این منطقه شامل تجمع گونه‌های پستانداران دریایی، از جمله گونه‌های مختلف در معرض خطر، و غلظت‌های مهم پرندگان دریایی و پرندگان آبزی در حال زادآوری و مهاجرت است.

دولت Nunatsiavut آن را توسعه و ترویج داده است Imappivut (اقیانوس های ما): ابتکار طرح دریایی Nunatsiavut به منظور حفاظت و مدیریت منافع لابرادور Inuit و استفاده سنتی از مناطق ساحلی و دریایی لابرادور.

مناطق ملی حفاظت شده دریایی

کانادا بیش از 243000 کیلومتر خط ساحلی در امتداد سه اقیانوس و 9500 کیلومتر دیگر در امتداد دریاچه های بزرگ دارد – طولانی ترین خط ساحلی جهان. اکوسیستم های دریایی وسیع در این سواحل متنوع، مولد و گرانبها هستند. کانادا به عنوان یک کشور دریایی که جغرافیا، فرهنگ و تاریخ آن توسط این میراث دریایی شکل گرفته است، وظیفه دارد از نمونه هایی از این میراث دریایی برای نسل های حاضر و آینده محافظت کند.

مناطق ملی حفاظت شده دریایی (NMCAs) برای حفاظت از نمونه های نماینده مناطق دریایی در کانادا برای منافع، آموزش و لذت کانادایی ها و جهان ایجاد و مدیریت می شوند.

فعالیت‌هایی مانند برداشت منابع تجدیدپذیر، از جمله ماهیگیری (به استثنای ترال کف) و شکار، کشتی‌رانی تجاری، حمل‌ونقل دریایی و طیف وسیعی از فعالیت‌های تفریحی و گردشگری در یک منطقه ملی حفاظت‌شده دریایی مجاز است، در صورتی که فعالیت به مدت طولانی آسیب نرساند. سلامت مدت اکوسیستم

زیر قانون مناطق حفاظت شده دریایی کانادا و قانون آژانس پارک های کانادا، هدف پارک های کانادا ایجاد سیستمی از مناطق ملی حفاظت شده دریایی برای حفاظت و حفاظت از نمونه های نماینده هر یک از 29 منطقه دریایی منحصر به فرد کانادا است. منطقه مورد مطالعه پیشنهادی شامل منطقه دریایی قفسه لابرادور است که در حال حاضر در طرح ارائه نشده است. این منطقه مورد مطالعه به عنوان یکی از بهترین کاندیداها برای نمایندگی این منطقه دریایی شناخته شده است.

ارزیابی امکان سنجی

ارزیابی امکان سنجی توسط دانش و علم Inuit هدایت می شود که در منطقه Nunatsiavut با مشارکت دولت Nunatsiavut به عنوان بخشی از طرح برنامه ریزی دریایی Imappivut جمع آوری و مستند شده است. ارزیابی امکان سنجی شامل مشاوره گسترده در مورد منطقه پیشنهادی است و برای کمک به تعیین اینکه آیا ایجاد یک منطقه حفاظت شده بومی هم عملی و هم مطلوب است طراحی شده است. ارزیابی امکان‌سنجی این فرصت را برای دارندگان حقوق، شرکا، ذینفعان و عموم مردم کانادا فراهم می‌کند تا اطلاعات و دانش و تخصص را به اشتراک بگذارند.

نتیجه ارزیابی امکان سنجی تصمیمات آتی را در مورد اینکه آیا این پیشنهاد ادامه خواهد داشت و تحت چه شرایط و ضوابطی، از جمله مرزهای پیشنهادی، مطلع خواهد کرد. اگر فرآیند ارزیابی امکان‌سنجی حمایت از یک منطقه حفاظت‌شده بومی را نشان دهد، موافقت‌نامه‌های استقرار مورد نیاز برای تعیین شرایط و ضوابط ایجاد و مدیریت منطقه حفاظت‌شده بومی مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

یک کمیته رسمی با نمایندگی از دولت Nunatsiavut و دولت کانادا (پارک‌های کانادا)، امضاکنندگان تفاهم نامه، ایجاد شده است و مسئول هدایت ارزیابی امکان‌سنجی تا زمانی که با تصمیم هر یک از طرفین در مورد پذیرش توصیه‌ها به نتیجه برسد، است. از کمیته راهبری


مراحل بعدی

پس از امضای تفاهم نامه، گام بعدی نهایی کردن یک برنامه کاری است تا اطمینان حاصل شود که مطالعات کافی و مشارکت جامعه و ذینفعان برای ارزیابی مزایای اجتماعی-اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و اکوسیستمی و اثرات ایجاد یک منطقه حفاظت شده بومی در لابرادور شمالی

دولت کانادا و دولت Nunatsiavut با شرکت Makivik به نمایندگی از Nunavik Inuit و دولت نیوفاندلند و لابرادور تعامل خواهند داشت و همه طرف ها را در طول ارزیابی امکان سنجی در جریان خواهند گذاشت.

-30-

*تقاضای زیاد برای ترجمه به دلیل کووید-19، ارائه این سند را در املای رومی Inuttitut به تأخیر انداخته است. نسخه ترجمه شده در اسرع وقت در دسترس قرار خواهد گرفت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.