گوشه به گوشه ایران؛ محله «همت آباد» اصفهان

[ad_1] ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۲    محله همت آباداصفهان یکی از محله های درحال تغییر جنوب شرقی شهر اصفهان است که در منطقه ۶ شهرداری واقع شده است. منطقه ۶ شهرداری با مساحت ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از شمال به سی و سه پل در مسیر زاینده رود تا پل بزرگمهر، از جنوب به

کد خبر : 133778
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
گوشه به گوشه ایران؛ محله «همت آباد» اصفهان

[ad_1]

   محله همت آباداصفهان یکی از محله های درحال تغییر جنوب شرقی شهر اصفهان است که در منطقه ۶ شهرداری واقع شده است. منطقه ۶ شهرداری با مساحت ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از شمال به سی و سه پل در مسیر زاینده رود تا پل بزرگمهر، از جنوب به پل اشکاوند در میسر ریل راه آهن، از شرق به پل بزرگمهر در مسیر روخانه تا پل اشکاوند و از غرب به پل راه آهن در مسیر بزرگراه شهید دستجردی تا سی و سه پل محدود می شود.

   اولین ساکنین محله همت آباد در سال ۱۳۴۵ با مهاجرت از شهرستان های اطراف در این منطقه ساکن شدند و بعد از آن در زمان جنگ بسیاری از شهرستان های اصفهان و شهرهای جنوبی کشور به این محله مهاجرت کردند. در آن زمان این محله به دلیل ارزانی زمین هایش به مفت آباد مشهور شد و این محله با بافتی نامناسب با گذربندی های باریک و متراژ کم خانه ها شکل گرفت.

   در استان اصفهان براساس مطالعات و تحقیقات میدانی به عمل آمده بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری در زمره بافت های فرسوده و ناکارآمد قرار دارند که این میزان بیش از ۱۵ درصد کل بافت های فرسوده کشور را شامل می شود. ۶۳ هکتار از بافت فرسوده شهر اصفهان در منطقه ۶  قرار دارد و بیشترین متراژ از این بافت ناکارآمد که حدود ۶۵ درصد است، در محله همت آباد است. از کل این بافت ۶۱ درصد مسکونی، ۲۹ درصد شبکه معابر، ۱.۸ درصد آموزشی و ۴ درصد تجاری است.

   محله همت آباد حدودا در سال  ۱۳۸۵ توسط بزرگراه شهید همت در امتداد بزرگراه آقابابایی، یکی از معابر اصلی در اصفهان از شمال به جنوب است، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد و تغییرات در محله همت آباد از آن زمان آغاز شد،   تغییرات در محله همت آباد به صورت صددرصدی اتفاق می افتد، به طوریکه تمام ساختمان ها تخریب می شود و بافتی جدید شکل خواهد گرفت.

درحال حاضر پروژه بازآفرینی شهری با مشارکت ۷۰ درصدی مردم آغاز شده است که تاکنون تجمیع ۲۳ واحد مسکونی نامرغوب و تبدیل به ۷۲ واحد مسکونی انجام شده است که البته با تاخیر ۳ ساله هنوز به صاحبان آن ها تحویل داده نشده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.