گوشت رکورددار گرانی؛ تورم بادمجان ۳۹ درصد شد

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از هوشمند نیوز،آن‌طور که داده‌های جدید مرکز آمار نشان می‌دهد بررسی گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که تورم نقطه‌ای و ماهانه خوراکی‌ها در دی ماه ۱۴۰۲ به‌ترتیب روی شاخص‌های ۳۸.۵ و ۲.۶ درصد ایستاده است.طبق گزارش مرکز آمار، میزان تغییر متوسط قیمت چهار کالا، یعنی گوشت

کد خبر : 463581
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۵:۰۱
گوشت رکورددار گرانی؛ تورم بادمجان ۳۹ درصد شد

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از هوشمند نیوز،آن‌طور که داده‌های جدید مرکز آمار نشان می‌دهد بررسی گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که تورم نقطه‌ای و ماهانه خوراکی‌ها در دی ماه ۱۴۰۲ به‌ترتیب روی شاخص‌های ۳۸.۵ و ۲.۶ درصد ایستاده است.
طبق گزارش مرکز آمار، میزان تغییر متوسط قیمت چهار کالا، یعنی گوشت گوسفند، گوشت گوساله، کنسرو تن ماهی و گوجه فرنگی بالای نسبت به ماه مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد محاسبه شده است.
در این میان، گوشت گوسفندی با ثبت رکورد ۱۲۷.۶ درصدی همچنان رکورددار گرانی شناخته می‌شود. پس از آن نیز گوشت گاو یا گوساله با شاخص ۱۲۳ درصد در رده دوم قرار دارد. گوجه فرنگی و کنسرو تن ماهی به‌ترتیب با ثبت شاخص‌های ۱۱۳ و ۱۰۷ درصد در رتبه‌های بعدی تورم نقطه‌ای قرار دارند.
البته در این ماه قیمت پنج محصول نیز در مقایسه با دی سال گذشته کمتر است که در رأس آن‌ها می‌توان ببره روغن نباتی جامد با ثبت تورم منفی ۱۰ درصد اشاره کرد. برنج ایرانی درجه یک، سیب‌زمینی، پیاز و روغن مایع چهار محصول دیگری هستند که تورم منفی را به ثبت رسانده‌اند.

نگاهی به تورم ماهانه خوراکی‌ها نیز اعداد و ارقام قابل‌توجهی را به نمایش می‌گذارد. چنانکه پیاز در این ماه نسبت به آذر حدود ۱۸ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. هندوانه که در آذر ماه صدر گرانی‌های یک‌ماهه قرار داشت، نیز شرایط نسبتاً مشابهی داشته و بیش از ۱۷ درصد افزایش قیمت را بر جای گذاشت.

گوشت گوسفند و انار دیگر محصولاتی هستند که رشدی بالغ بر ۱۰ درصد داشته‌اند و تورم ماهانه شیرخشک نیز قابل توجه بوده است.

در این بین نکته قابل توجه ثبت تورم منفی برای ۱۲ کالاست. به‌ویژه گوجه فرنگی که در شاخص تورم نقطه‌ای جزو رکوردداران است، در بازه ماهانه دچار افت قیمت شده است. همچنین خربزه با افت حدود ۱۶ درصدی بیش از هر محصول دیگری کاهش نرخ را تجربه کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.