گوشت در دره غیرعادی سقوط کرد – اخبار شرکت – 29 ژوئن 2023

[ad_1] چرا گوشت جدا نشد؟ زیرا در دره ای عجیب سقوط کرد. این دیوانه نیست، اما یک داستان بسیار جالب است. در مورد شرکت معروف Beyond Meat (#BYND) که قبلا در یکی از پست هایم به آن اشاره کردم صحبت خواهیم کرد. شروع باشکوه در سال 2019، این شرکت گوشتی گیاهی در صدر جهان قرار

کد خبر : 368466
تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۲۸
گوشت در دره غیرعادی سقوط کرد – اخبار شرکت – 29 ژوئن 2023

[ad_1]

چرا گوشت جدا نشد؟ زیرا در دره ای عجیب سقوط کرد. این دیوانه نیست، اما یک داستان بسیار جالب است. در مورد شرکت معروف Beyond Meat (#BYND) که قبلا در یکی از پست هایم به آن اشاره کردم صحبت خواهیم کرد.

شروع باشکوه

در سال 2019، این شرکت گوشتی گیاهی در صدر جهان قرار گرفت. Beyond Meat به تازگی به بازار عرضه شده بود و ارزش بازار آن به بیش از 11 میلیارد دلار رسیده بود. BYND با چندین برند فست فود، از جمله مک دونالد و یام سر و کار دارد! برندهایی که مالک KFC، پیتزا هات و تاکو بل هستند.

لئوناردو دی کاپریو روی این استارت آپ سرمایه گذاری کرد. همراه با دی کاپریو، بیل گیتس، بیز استون و ایوان ویلیامز (بنیانگذاران توییتر) و شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر کلاینر پرکینز کافیلد همگی سرمایه گذاری کرده اند. در آن زمان، بسیاری استدلال می کردند که آینده متعلق به گیاهان است.

پایان بی شکوه

فکر می کنم این داستان را می دانید. به دنبال آن شکست کسب و کار Beyond Meat و تجزیه و تحلیل دلایلی که منجر به این نتیجه شد، انجام شد. به نوعی، مردم تلاش کردند، اما به خوردن گوشت تهیه شده از سبزیجات ادامه ندادند. چرا؟

گمانه زنی های زیادی وجود داشت. به عنوان مثال، پیشنهاد شده است که محصولات Beyond Meat به دلیل قیمت تمام شده خود با شکست مواجه شدند. نسخه دیگری می گوید که گوشت آنها شباهت زیادی به گوشت ندارد. اما مشکل ممکن است چیز دیگری باشد. شاید برعکس، شبیه گوشت باشد؟ خیلی شبیه گوشت در اینجا به پدیده دره غیرعادی می رسیم.

دره عجیب و غریب

دره عجیب و غریب مفهومی است که توصیف می کند که ما انسان ها چه احساسی داریم وقتی چیزی را می بینیم که تقریباً، اما نه کاملاً شبیه یک انسان واقعی یا موجود زنده است. تصور کنید یک ربات یا یک شخصیت متحرک را می بینید که بسیار واقع گرایانه به نظر می رسد، اما چیزی کمی در مورد ظاهر یا حرکات آن وجود دارد. این می تواند باعث شود ما احساس ناراحتی، ناراحتی یا حتی خزش کنیم.

ایده پشت دره عجیب این است که هر چه چیزها بیشتر و بیشتر شبیه انسان می شوند، ما تمایل داریم نسبت به آنها احساس مثبت و ارتباط بیشتری داشته باشیم. به عنوان مثال به یک شخصیت کارتونی ساده مانند میکی موس فکر کنید. ما به راحتی می توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم و احساس گرما یا محبت کنیم. با این حال، وقتی همه چیز حتی واقعی تر می شود، مانند یک ربات یا شخصیت تولید شده توسط رایانه که تقریباً انسانی به نظر می رسد، اما کاملاً کامل نیست، احساس ناراحتی عجیبی می کنیم.

این ناراحتی به این دلیل اتفاق می‌افتد که مغز ما برای شناسایی و پاسخگویی به ویژگی‌های شبیه انسان طراحی شده است، اما زمانی که این ویژگی‌ها کاملاً مناسب نباشند، احساس ناراحتی ایجاد می‌کند. انگار مغز ما به ما می گوید که چیزی در مورد چیزی که می بینیم کاملاً طبیعی یا عادی نیست. این می تواند به دلیل تفاوت های ظریف در حالات چهره، حرکات یا سایر نشانه هایی باشد که مغز ما دائماً در حال پردازش آنها است.

به عبارت ساده، دره غیرعادی به احساس ناراحت کننده ای اشاره دارد که وقتی چیزی تقریباً انسانی به نظر می رسد، اما نه کاملاً، احساس می کنیم و می تواند باعث شود احساس عجیبی کنیم یا به بیرون خزیده باشیم. ممکن است گوشت فوق‌العاده واقع‌گرایانه، اما نه واقعی، احساس ناراحتی را که وقتی چیزی تقریباً گوشتی به نظر می‌رسد، ایجاد کند، اما نه کاملاً.

در مورد من، وقتی سوسیس چغندر گیاهی را امتحان کردم احساس ناراحتی عجیبی پیدا کردم. در مورد شما چطور؟

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.