گوترش: باید با طالبان مذاکره داشته باشیم

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: ما باید با طالبان مذاکره کنیم که در قالب آن بر اصول مان به طور مستقیم تاکید داشته باشیم، مذاکره ای که مبتنی بر احساس همبستگی با مردم افغانستان باشد. وی افزود: وظیفه ما این است که همبستگی مان را با مردمی که به شدت رنج می برند، افزایش دهیم،

کد خبر : 102582
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
گوترش: باید با طالبان مذاکره داشته باشیم



وی به خبرگزاری فرانسه گفت: ما باید با طالبان مذاکره کنیم که در قالب آن بر اصول مان به طور مستقیم تاکید داشته باشیم، مذاکره ای که مبتنی بر احساس همبستگی با مردم افغانستان باشد.

وی افزود: وظیفه ما این است که همبستگی مان را با مردمی که به شدت رنج می برند، افزایش دهیم، در شرایطی که میلیون ها نفر در معرض خطر جان باختن از گرسنگی هستند.

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که چه نتیجه ای از این مذاکرات حاصل می شود، یادآور شد که این گفت و گوها باید انجام شود، اگر بخواهیم افغانستان به مرکز تروریسم تبدیل نشود، زنان و دختران همه حقوق کسب کرده در دوره قبل را از دست ندهند و بخواهیم گروه های مختلف قومیتی در افغانستان احساس موجودیت کنند.

وی که سفر به افغانستان را در صورت مساعد بودن شرایط منتفی ندانست، افزود: تاکنون، در مذاکراتی که داشته ایم، دستکم پذیرش گفت و گو وجود داشته است.

وی گفت که سازمان ملل خواستار تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان است که همه بخش های جامعه در آن حضور داشته باشند، اما متاسفانه اولین دولت مقدماتی که چند روز پیش اعلام شد، چنین تصوری را ایجاد نمی کند.

گوترش ادامه داد: ما باید به حقوق بشر، زنان و دختران احترام گذاریم. تروریسم نباید پایگاهی در افغانستان برای انجام عملیات در کشورهای دیگر داشته باشد و طالبان باید در عملیات مقابله با قاچاق مواد مخدر همکاری کند.

طالبان روز چهارشنبه پس از چند روز تاخیر که گفته می شد به علت اختلافات داخلی و ادامه جنگ در پنجشیر بود، اعضای کابینه موقت افغانستان را اعلام کرد. با اعلام کابینه موقت طالبان، برخی از چهره‌های سیاسی افغانستان کابینه طالبان را تک قومی، تک جنسیتی و انحصاری دانستند. 

در پی اعلام تشکیل کابینه طالبان و اعطای چندین پست عالی به شخصیت‌هایی که در نبرد ۲۰ ساله علیه ائتلاف تحت رهبری آمریکا فعالیت داشتند، واشنگتن “نگرانی” خود را در مورد این دولت ابراز کرد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.