گهر بالاخره ساماندهی می‌شود – ایسنا

[ad_1] ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ساماندهی دریاچه گهر خبر داد. دریاچه کریستالی «گهر» در منطقه حفاظت شده اشترانکوه «آلپ ایران» قرار دارد و یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود که سالانه پذیرای گردشگران زیادیاست. نکته قابل توجه در خصوص این جاذبه فوق‌العاده‌ی گردشگری این است که به دلیل نداشتن

کد خبر : 384002
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۱
گهر بالاخره ساماندهی می‌شود – ایسنا

[ad_1]

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ساماندهی دریاچه گهر خبر داد.

دریاچه کریستالی «گهر» در منطقه حفاظت شده اشترانکوه «آلپ ایران» قرار دارد و یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود که سالانه پذیرای گردشگران زیادیاست.

نکته قابل توجه در خصوص این جاذبه فوق‌العاده‌ی گردشگری این است که به دلیل نداشتن یک متولی خاص و مدیریت واحد چالش‌های خاص خود از جمله ورود زودهنگام گردشگر، نبود زیرساخت‌های مهم و مورد نیاز گردشگران، وضعیت جمع‌آوری پسماند، مدیریت سرویس‌های بهداشتی و … را از سال‌های گذشته تا به امروز داشته است.

سالیان سال است که جلسات متعدد با عنوان ساماندهی این گٌهر ناب و بی‌نظیر حوزه گردشگری کشور و لرستان با حضور دستگاه‌های متولی نظیر میراث فرهنگی، محیط زیست، منابع طبیعی، مخابرات و… با مصوبات گوناگون برگزار شده و می‌شود ولی خروجی آن‌ها تاکنون منجر به نتایج قابل قبولی نشده بود ولی امروز مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبرهای خوبی در این رابطه دارد.

علی سالاروند در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی دریاچه گهر اظهار کرد: از طرف میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دورود و دهیاری منطقه شرکتی برای ساماندهی پارکینگ و ورودی آن و مدیریت پسماند در دریاچه گهر معرفی شده است.

وی اضافه کرد: این شرکت مورد تایید حفاظت محیط زیست، فرمانداری و میراث فرهنگی دورود است.

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: برای ساماندهی پارکینگ و ورودی آن، مدیریت پسماند، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، این شرکت اقدامات لازم را انجام خواهد داد؛ همچنین پسماند منطقه را به صورت هفتگی جمع‌آوری و به شهرستان و محل دفن آن تحویل می‌دهد.

سالاروند با بیان اینکه وظیفه محیط زیست لرستان حفاظت از زیستگاه‌ها و حیات وحش منطقه است، بیان کرد: با توجه به اینکه سالانه بین ۱۰ تا ۳۰ هزار گردشگر در منطقه گردشگری دریاچه گهر حضور دارند حفاظت محیط زیست استان نیز در کنار فرمانداری و میراث فرهنگی دورود همکاری لازم را برای رفاه گردشگران دارد.

وی بر ضرورت حفظ اکوسیستم به صورت طبیعی تاکید کرد و گفت: با حفظ اکوسیستم به طور طبیعی جذابیت منطقه گردشگری حفظ خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان یادآور شد: از مردم و گردشگرانی که به مناطق گردشگری استان مراجعه می‌کند درخواست داریم پسماندهایی را که تولید می‌کنند در منطقه نگذارند و با خود برگردانند.

سالاروند بیان کرد: همچنین گردشگران از قطع درختان در این منطقه اجتناب کنند و اقداماتی که منجر به ایجاد اضطراب برای گونه‌های جانوری می‌شود انجام ندهند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.