گلستان در آینده قطب گیاهان دارویی کشور می شود

هوشمند نیوز/گلستان پدر طب سنتی ایران با اشاره به افق های بسیار روشن پیش روی استان گلستان در حوزه گیاهان دارویی، گفت: در آینده نزدیک استان گلستان به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل خواهد شد. دکتر خیراندیش در گفت و گو با هوشمند نیوز در حاشیه بازدید از دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان گلستان با

کد خبر : 215588
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۳:۵۶
گلستان در آینده قطب گیاهان دارویی کشور می شود



هوشمند نیوز/گلستان پدر طب سنتی ایران با اشاره به افق های بسیار روشن پیش روی استان گلستان در حوزه گیاهان دارویی، گفت: در آینده نزدیک استان گلستان به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل خواهد شد.

دکتر خیراندیش در گفت و گو با هوشمند نیوز در حاشیه بازدید از دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه ایجاد این دهکده نشان از اهتمام گلستانی ها برای توسعه فعالیت در این حوزه مهم و راهبردی است که البته نیازمند حمایت مستمر و نوآوری به صورت مداوم است.

وی با بیان اینکه انتخاب محل ایجاد این دهکده به خوبی صورت گرفته است، افزود: محل احداث این دهکده هم با مناطق کاملا مرطوب در گلستان فاصله دارد و هم فاصله خوبی را با مناطق بیابانی و کویری آن ایجاد کرده است و به نظر می رسد قرار گرفتن در کوهپایه و منطقه خاص بشویلی گالیکش مناسب و هوشمند باشد.

پدر طب سنتی ایران با تاکید بر اینکه امروزه با افزایش رو به رشد تقاضا برای استفاده و مصرف گیاهان دارویی در سطح دنیا و کشورمان روبه رو هستیم، خاطرنشان کرد: به طور قطع تا پنج سال آینده با یک حجم فزاینده ای در تقاضا در عرصه مصرف گیاهان دارویی در کشور رو به رو خواهیم شد.

خیراندیش با توصیه ای مبنی بر کاشت انواع مختلف گیاهان دارویی و ایجاد بانک بذر این گیاهان در استان گلستان، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد مورد وثوق علمی می تواند در این حوزه به جلوگیری از نابودی و از بین رفتن برخی گونه های مفید گیاهان دارویی کمک شایانی کند.

وی افق پیش روی دهکده گیاهان دارویی استان گلستان را بسیار روشن دانست و تصریح کرد: تردیدی نداشته باشید شما در آینده به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل خواهید شد که برای این مهم راهی سخت را در پیش دارید که با توجه به برنامه ریزی ها و تدابیر شما آن را قابل وصول می بینم.

این متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا تمامی گونه های گیاهان دارویی استان گلستان در این دهکده کشت شود، اضافه کرد: از مزرعه نمایشی و آموزشی بیش از همیشه بهره گرفته و تلاش کنید دانشجویان را به این حوزه علاقه مند کنید.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.