گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیران خارجه عراق، عمان و قطر

به گزارش هوشمند نیوز، در گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، بدر السید البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان ضمن ابراز خرسندی از توافق شکل گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، مراتب تبریک خود و دولت عمان به وزیر امور خارجه کشورمان را اعلام داشت.  امیرعبداللهیان نیز از تلاشهای قبلی

کد خبر : 331597
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیران خارجه عراق، عمان و قطر



به گزارش هوشمند نیوز، در گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، بدر السید البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان ضمن ابراز خرسندی از توافق شکل گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، مراتب تبریک خود و دولت عمان به وزیر امور خارجه کشورمان را اعلام داشت.

 امیرعبداللهیان نیز از تلاشهای قبلی عمان در زمینه حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تشکر و قدر دانی کرد.

در این گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین آخرین وضعیت گفتگوها برای لغو تحریم ها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

در تبادل نظر تلفنی عصر جمعه امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و  وزیر امور خارجه قطر، وزیر امور خارجه کشورمان انتصاب جدید ایشان به سمت نخست وزیر و وزیر امور خارجه را تبریک گفت.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و  وزیر امور خارجه قطر نیز در این تبادل نظر تلفنی شکل گیری تحول جدید در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را تبریک گفت.

  طرفین در این ارتباط تلفنی همچنین در خصوص گفتگو برای لغو تحریم ها و ضرورت توجه انسانی به تبادل زندانیان ( ایران- آمریکا) نیز به گفتگو پرداختند؛ در این زمینه وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد دیگر طرفهای این گفتگوها واقع بینانه رفتار کنند.

در ارتباط تلفنی امیرعبداللهیان و فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش‌های دولت عراق بعنوان آغازگر گفتگوهای امنیتی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان تشکر و قدردانی کرد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک به مناسبت توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، از انتشار قریب‌الوقوع بیانیه رسمی دولت عراق در این زمینه خبر داد.

طرفین همچنین در این تماس تلفنی با توجه به سفر اخیر وزیر خارجه آلمان به عراق به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: روابط تاریخی و گسترده دو کشور ایران و آلمان ایجاب می کند که گفتگو و همکاری جایگزین رفتارهای احساسی و در تعارض با منافع مشترک شود. 

طرفین در این ارتباط بر لزوم حاکم شدن رویکرد واقع بینانه در مناسبات برلین- تهران تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در گزارشی توئیتری از دریافت تبریکات وزرای خارجه قطر، عراق و عمان در خصوص بازگشت مناسبات طبیعی با عربستان خبر داد و نوشت:امروز در تماس‌های تلفنی، تبریکات نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و وزرای خارجه عراق و عمان را در مورد توافق تهران و ریاض برای بازگشت مناسبات دو کشور به حالت طبیعی و گشایش سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض دریافت کردم.  سیاست همسایگی دولت دکتر رییسی در مسیر درست خود به پیش می رود.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.