گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیران خارجه دو کشور؛ قدردانی تاجیکستان از ایران و استقبال ایران از اقدام اخیر امارات

به گزارش هوشمند نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی عصر روز پنج شنبه با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات عربی متحده در خصوص پیگیری روند رو به رشد روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد. وزیر امور خارجه کشورمان

کد خبر : 128129
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیران خارجه دو کشور؛ قدردانی تاجیکستان از ایران و استقبال ایران از اقدام اخیر امارات



به گزارش هوشمند نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی عصر روز پنج شنبه با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات عربی متحده در خصوص پیگیری روند رو به رشد روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و امارات را روابطی سنتی و مثبت  توصیف کرد و اظهار داشت: رابطه تهران و امارات برای هر دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اطمینان داریم روند خوب در بهبود روابط  منجر به توسعه کامل مناسبات فیمابین می شود.

امیر عبداللهیان حل برخی مشکلات اجرایی میان دو کشور را موجب تسهیل و توسعه روابط تجاری دانست و ابراز امیدواری نمود با همکاری میان دو دولت، مشکلاتی که در مبادلات مالی ایجاد شده در سایه مناسبات فی‌مابین و حقوق بین الملل مرتفع شود.  

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای پیش رو اعلام کرد: ما برای رسیدن به یک توافق خوب آماده‌ایم و معتقدیم که طرف های مقابل بایستی به تعهدات خود بازگردند. 

وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفتگو با احوال پرسی از امیرعبداللهیان، برای ایشان سلامتی و تندرستی کامل آرزو کرد. 

وی با اشاره با مشکلات در تبادلات تجاری دو کشور، اظهار داشت مشکلات موجود از طریق کارشناسان دو کشور در حال بررسی است و تلاش برای رفع مشکلات ایجاد شده جریان دارد.

وزیر خارجه امارات با اشاره به بحران های زیست محیطی، اعلام کرد باید همکاری جهانی و منطقه ای برای حل معضلات زیست محیطی شکل بگیرد و ما آمادگی داریم تا با کشورهای منطقه در این زمینه همکاری کنیم. 

امیرعبداللهیان سفر وزیر خارجه امارات به منطقه از جمله دمشق را گامی مثبت خواند.

وزیر خارجه امارات از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به امارات دعوت کرد. امیرعبداللهیان نیز متقابلا از وی برای سفر به کشورمان دعوت بعمل آورد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات با اشاره به اولویت همسایگی دولت جدید ایران، گفتگو و همکاری فزاینده اهل منطقه را مهم و حائز اهمیت دانستند و بر ضرورت تقویت این روند تاکید کردند.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز با رمطان لعامره، وزیر امور خارجه الجزایر در خصوص روند روابط دوجانبه و موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مناسبات خوب سیاسی میان ایران و الجزایر، ابراز امیدواری نمود روابط دو کشور در همه زمینه ها بیش از پیش توسعه پیدا کند. 

 امیر عبداللهیان برگزاری نشست اخیر اتاق بازرگانی دو کشور را گامی مفید ارزیابی کرد و ابراز داشت، برگزاری این نشست فرصت خوبی برای ارتقای سطح روابط تجاری دو کشور ایجاد خواهد کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رای منفی الجزایر به عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا، این اقدام الجزایر را قابل تحسین دانست و افزود: الجزایر  بر اساس حکمت و منطق عمل کرده و این اقدام شما و همچنین موضع گیری منطقی الجزایر در بازگشت مجدد سوریه به اتحادیه عرب ارزشمند است. 

وی همچنین ابراز امیدواری نمود نشست آتی اتحادیه عرب منافع مهمی برای امت اسلامی در پی داشته باشد. 

وزیر امور خارجه الجزایر نیز در این گفتگو، برای وزیر امور خارجه کشورمان آرزوی سلامتی و بهبودی کامل نمود و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد خبرهای خوبی در خصوص نابودی کامل بیماری کرونا و همچنین پایان موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای ایران باشیم. 

وی با اشاره به برگزاری نشست اتاق بازرگانی دو کشور، برگزاری آن را برای توسعه روابط تجاری و ارتقای حجم مبادلات میان دو کشور مثبت ارزیابی نمود. 

وزیر امور خارجه الجزایر ضمن دعوت رسمی از امیرعبداللهیان برای سفر به این کشور،  اهمیت تشکیل کمیته سیاسی و کمیته پیگیری مناسبات را مورد توجه قرار داد. 

طرفین روند روابط سیاسی و پارلمانی را فی‌مابین را مثبت و سازنده ارزیابی کرده و همچنین با اشاره به تحولات اخیر در لیبی، تاکید کردند، مشکلات در لیبی با حضور گروه های لیبیایی و بدون دخالت خارجی قابل حل است.

لازم به ذکر است که سراج الدین مهر الدین وزیر امور خارجه تاجیکستان با ارسال پیام مکتوب خطاب به حسین امیر عبداللهیان، ضمن قدردانی از میزبانی صمیمانه وزیر امور خارجه  کشورمان در برگزاری نشست وزرای امور خارجه همسایه افغانستان، اطمینان کامل خود از نتایج دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این نشست و نقش موثر آن در توسعه همکاری های فیمابین را  ابراز داشت.

وزیر امور خارجه تاجیکستان همچنین در این پیام برای امیرعبداللهیان سلامتی آرزو کرده است.

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.