گفتگوی بلینکن با همتای سعودی درباره یمن و افغانستان

[ad_1] بلینکن روز پنجشنبه به وقت محلی در گفتگوی تلفنی با همتای سعودی خود درباره افغانستان و مسائل منطقه ای از جمله نگرانی از  دفاع انصارالله یمن از خود دربرابر حملات ائتلاف سعودی گفتگو کرد. به گزارش وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این گفتگوی تلفنی تعهد واشنگتن را برای مشارکت راهبردی طولانی مدت با عربستان

کد خبر : 99581
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱:۳۷
گفتگوی بلینکن با همتای سعودی درباره یمن و افغانستان

[ad_1]

بلینکن روز پنجشنبه به وقت محلی در گفتگوی تلفنی با همتای سعودی خود درباره افغانستان و مسائل منطقه ای از جمله نگرانی از  دفاع انصارالله یمن از خود دربرابر حملات ائتلاف سعودی گفتگو کرد.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این گفتگوی تلفنی تعهد واشنگتن را برای مشارکت راهبردی طولانی مدت با عربستان سعودی و کمک به این کشور برای دفاع از مردم و سرزمین خود ابراز کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه نیز از انصار الله یمن خواست آتش بس را حفظ کرده و با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن وارد مذاکره شوند.

بلینکن با نادیده گرفتن اقدامات نیروهای ائتلاف سعودی برای انجام حملات هوایی علیه مردم یمن، دفاع انصارالله یمن در قبال حملات این ائتلاف را موجب  طولانی شدن رنج مردم و به خطر انداختن تلاش های صلح خواند.

وزیر خارجه آمریکا، دفاع اخیر انصارالله یمن از خود را برای دفع حملات نیروهای ائتلاف سعودی را به شدت محکوم کرد و گفت که انصار الله با حمله به فرودگاه غیرنظامی در “ابها” ، هشت غیرنظامی را زخمی کردند و به یک هواپیمای تجاری آسیب رساندند.

سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی به یمن روز سه شنبه اعلام کرد در پی حمله پهپادی به تاسیسات نظامی فرودگاه ابها در جنوب غرب استان عسیر عربستان هشت نفر زخمی شده اند.

فرودگاه بین المللی “ابها” در جنوب غرب استان عسیر عربستان در ۱۸ کیلومتری شهر “ابها” واقع شده و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد.

این فرودگاه در ادامه تجاوز نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان به خاک یمن به منظور انجام حملات هوایی به صنعا و بمباران دیگر استان‌های یمن مورد استفاده نظامی قرار گرفت.

پس از این اقدام انصارالله یمن هشدار داد که در صورت ادامه سوء استفاده نیروهای ائتلاف از این فرودگاه برای انجام حملات هوایی علیه مردم یمن، تاسیسات و آشیانه‌های هواپیماهای نظامی آن را مورد هدقف قرار خواهد داد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.