گسترش سویه دلتا و اعمال ممنوعیت های جدید در پایتخت پرتغال

به دلیل افزایش شدید شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کلانشهر لیسبون پایتخت پرتغال، برای این شهر طی دو روز و نیم، محدودیت های قرنطینه و تردد اعمال می شود. به گزارش ایسنا، ظاهرا علت این وضعیت، شیوع گونه جدید کرونا موسوم به دلتا است که کارشناسان آن را نگران‌کننده می‌دانند. دولت پرتغال در

کد خبر : 68173
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
گسترش سویه دلتا و اعمال ممنوعیت های جدید در پایتخت پرتغال



به دلیل افزایش شدید شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کلانشهر لیسبون پایتخت پرتغال، برای این شهر طی دو روز و نیم، محدودیت های قرنطینه و تردد اعمال می شود.

به گزارش ایسنا، ظاهرا علت این وضعیت، شیوع گونه جدید کرونا موسوم به دلتا است که کارشناسان آن را نگران‌کننده می‌دانند.

دولت پرتغال در بیانیه‌ای اعلام کرد کلانشهر لیسبون از بعد از ظهر جمعه ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) تا صبح دوشنبه قرنطینه می‌شود. به این ترتیب در این مدت دو میلیون و ۸۰۰ هزار ساکن پایتخت پرتغال و حومه آن فقط در صورت داشتن دلیل موجه اجازه دارند از شهر خارج شوند.

در این مدت مسافران ورودی به لیسبون نیز فقط در موارد استثنایی می‌توانند وارد شهر شوند. در شبانه‌روز گذشته ۹۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در لیسبون شناسایی شده و این بالاترین میزان ابتلای روزانه از چهار ماه پیش به این سو بوده است.

مبتلایان جدید شناسایی شده در لیسبون در بازه زمانی ۲۴ ساعته ۷۵ درصد مجموع مبتلایان سراسر پرتغال بوده است و این در حالی است که فقط ۲۷ درصد شهروندان پرتغالی در کلانشهر لیسبون و حومه آن سکونت دارند.

چند ماه پیش پرتغال از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در جهان به شمار می‌رفت و شاخص ابتلا در آن به ۹۰۰ رسیده بود. این شاخص بیانگر میانگین موارد ابتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در یک دوره هفت روزه است.

طی هفته‌های گذشته پرتغال موفق شده بود با اعمال محدودیت‌های شدید و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا حدود زیادی شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ را مهار کند.

به گزارش وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان (تاگس‌شاو)، سخنگوی دولت پرتغال می‌گوید در حال حاضر گونه جهش‌یافته کرونا موسوم به دلتا که پیشتر در هند شناسایی شده بود با سرعت در لیسبون در حال گسترش است.

سخنگوی دولت پرتغال با اشاره به قرنطینه لیسبون افزود اتخاذ چنین تدابیری ساده نیست اما مسئولان فکر کردند این کار برای جلوگیری از سرایت وضعیت پایتخت به سراسر کشور ضرورت دارد.

هرچند مارسلو ربلو دی سوسا، رئیس جمهوری پرتغال، با وجود افزایش موارد ابتلا به تازگی، اعمال دوباره محدودیت‌های گسترده برای مقابله با کرونا را رد کرده است.

او می‌گوید: افزایش موارد جدید ابتلا به تنهایی اعمال محدودیت‌های سخت را توجیه نمی‌کند، به خصوص تا زمانی که موارد بستری مبتلایان بدحال در بیمارستان به مراتب کمتر از اوج پاندمی در زمستان باشد.

با این حال آنتونیو کوستا، نخست‌وزیر پرتغال در این زمینه اندکی محتاطانه‌تر نظر داده است.

وی می‌گوید: نمی‌توان تضمین کرد که ما مجبور به بازگشت به محدودیت‌های شدید نباشیم.

بنابر گزارش دویچه وله، گونه دلتای ویروس کرونا در برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلیس نیز شیوع پیدا کرده است. در انگلیس با وجود پیشرفت چشمگیر واکسیناسیون عمومی، سرعت و شدت شیوع گونه دلتای کرونا بسیار بیشتر از آلمان بوده و طی حدود دو ماه اخیر به گونه غالب تبدیل شده و مسئولان آن را “نگران‌کننده” طبقه‌بندی کرده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.