گسترش «ساس» یک مشکل جهانی است

[ad_1] ساس‌ها حشراتی موذی هستند که اخیراً به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر وجود آن‌ها در مناطقی از فرانسه و کره جنوبی در کانون توجه قرار گرفته‌اند. به گزارش هوشمند نیوز به نقل از نشریه «کانورسیشن»، هرچه افراد بیشتری عکس‌های مرتبط با گزش ساس را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند، بیشتر احساس نگرانی می‌کنیم. با

کد خبر : 428747
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۴۹
گسترش «ساس» یک مشکل جهانی است

[ad_1]

ساس‌ها حشراتی موذی هستند که اخیراً به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر وجود آن‌ها در مناطقی از فرانسه و کره جنوبی در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از نشریه «کانورسیشن»، هرچه افراد بیشتری عکس‌های مرتبط با گزش ساس را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند، بیشتر احساس نگرانی می‌کنیم. با این حال، هنوز هیچ داده عمومی در مورد هجوم ساس‌ها در پاریس وجود ندارد.

با این وجود آژانس بهداشت ملی فرانسه به شهروندان این کشور توصیه کرده است که هنگام سفر، تخت هتل محل اقامت خود را برای اطمینان از نبود ساس کنترل کنند و در انتقال مبلمان دست دوم یا تشک‌های دست دوم به خانه‌های خود احتیاط به خرج دهند.

انبوهی از حشره ساس به تازگی در متروی پاریس، قطارهای سریع السیر و فرودگاه «شارل دوگل» در پایتخت فرانسه مشاهده شده است. مسافرانی که از دیدن این حشرات در وسائل حمل و نقل یا مکان‌های عمومی منزجر شده‌اند، ویدئوهایی را از آنچه شاهدش بوده‌اند در شبکه های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

ساس‌ها که در دهه ۱۹۵۰ تا حد زیادی از زندگی روزمره مردم در فرانسه رخت بربسته و ناپدید شده بودند، در دهه‌های اخیر بیشتر به دلیل تراکم بالای جمعیت و استفاده انبوه از وسائل حمل و نقل عمومی بار دیگر به تدریج پدیدار شدند. مقامات بهداشتی فرانسه می‌گویند که ساس‌ها از سال ۲۰۲۰ به این سو برای بهداشت عمومی در این کشور مشکل‌ساز بوده‌اند.

در همین حال، گزارش ماه ژوئیه آژانس ایمنی بهداشت عمومی در فرانسه نشان می‌دهد که یک دهم از کل خانواده‌های فرانسوی طی چند سال گذشته با مشکل ساس روبرو بوده‌اند.

معضل گسترش «ساس»، یک مشکل جهانی است

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که ساس‌ها به سراسر کره‌جنوبی هجوم برده و مقامات این کشور مجبور شده‌اند اقدامات و بازرسی‌های مربوط به کنترل آفات را تشدید کنند.

در واقع، یافتن داده‌هایی که مکان و تاریخ وجود ساس را تأیید یا رد می‌کنند، بسیار سخت است. اکثریت قریب به اتفاق مردم در سراسر جهان برای کنترل آفات به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند اما داده‌های این بخش اغلب به‌عنوان «حساس تجاری» طبقه‌بندی می‌شوند و معمولاً برای اهداف تحقیقاتی به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

اگرچه مشخص نیست که مقیاس معضل هجوم ساس‌ها در پاریس واقعی است یا تبلیغات رسانه های اجتماعی، اما یک نکته درست است: ساس‌ها فقط در پایتخت فرانسه وجود ندارند. در واقع، آنها تقریباً در تمام سکونتگاه‌های انسانی وجود دارند و گزارش‌هایی از زندگی ساس‌ها با انسان‌ها در تاریخ باستان نیز وجود دارد.

* نگرانی مردم لندن از هجوم ساس‌ها

«صادق خان»، شهردار لندن نیز اعلام کرده که اقدامات لازم برای جلوگیری از هجوم گسترده ساس‌ها به سیستم حمل و نقل عمومی این شهر در حال انجام است.

صادق خان اذعان کرده که ساس‌ها منجر به ایجاد نگرانی در بین مردم شده‌اند و آن‌ها نگرانند که این حشرات به لندن نیز هجوم بیاورند.

وی افزود که با مقامات فرانسه در این مورد صحبت کرده و از تجربیات آن‌ها برای مقابله با این حشرات استفاده می کند.

شهردار لندن خاطرنشان کرده که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

* گسترش فصلی ساس‌ها

کارشناسان تعداد موارد تایید شده وجود ساس‌ها را که توسط مقامات محلی برای نابودی آن‌ها در سه شهر بزرگ انگلیس اقداماتی انجام شده است، بررسی کرده‌اند: «بیرمنگام»، «منچستر» و «شفیلد». کارشناسان از داده‌های مربوط به موارد تایید شده ساس در هر ماه بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ استفاده کردند و این را از طریق یک مدل آماری به نام مدل اثر ترکیبی افزایشی تعمیم‌یافته (GAMM) انجام دادند.

نتایج نشان داد که اوج قابل توجهی در موارد هجوم ساس‌ها در حدود ماه‌های اوت و سپتامبر هر ساله وجود داشت. همچنین تعداد ساس ها به طور پیوسته نیز در حال افزایش بوده است.

با این حال، برای مقابله با هجوم این حشرات، باید بیشتر در مورد آن‌ها بدانیم.

معضل گسترش «ساس»، یک مشکل جهانی است

* در مورد ساس‌ها چه می دانیم؟

ساس ها حشرات کوچکی هستند که پرواز نمی‌کنند و از خون انسان تغذیه می کنند. چندین گونه از این حشره وجود دارد اما یکی از آنها که بیشتر مردم می شناسند «Cimex lectularius» نام دارد.

خون ما منبع اصلی تغذیه این حشرات است اما اگر مجبور باشند از جانداران دیگر از جمله پرندگان، حیوانات خانگی و خفاش ها نیز تغذیه می کنند. ساس ها دارای میکروبیوتای پیچیده روده هستند که به آنها کمک می کند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از خون ما استخراج کنند. ساس‌های کوچکتر برای رشد از یک مرحله زندگی به مرحله دیگر به یک وعده غذایی خون نیاز دارند – بنابراین، برای بالغ شدن، هر ساس حداقل به پنج وعده خون نیاز دارد. با این حال، یک ساس بالغ می تواند یک سال تمام بدون وعده غذایی زنده بماند.

این حشرات که به دلیل عادت به لانه‌سازی در تشک‌ از آنها به عنوان ساس رختخواب نیز یاد می‌شود، اغلب در لباس‌ها و یا چمدان‌ها نیز جا خوش می‌کنند؛ این نوع از حشرات بیشتر شب هنگام فعالند.

نیش ساس باعث ایجاد نواحی قرمز، تاول یا التهاب‌های بزرگ روی پوست می شود و می تواند با خارش‌های شدید یا واکنش‌های آلرژیک همراه شود.

ساس‌ها نمی توانند پرواز کنند. همانطور که می توانید تصور کنید، راه  رفتن آنها را خیلی دور نمی کند اما به آنها اجازه می دهد در اطراف بلوک های آپارتمانی پخش شوند. ساس‌ها برای جابه‌جایی در فواصل طولانی‌تر به انسان‌ها می‌چسبند اگرچه دانشمندان نمی‌توانند دقیقاً درباره نحوه انجام این کار پاسخ دقیقی بدهند.

مطالعات در سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار ثابت کرد که در غیاب انسان، این حشرات در لباس های کثیف جمع می شوند.

* چگونه از گسترش ساس‌ها جلوگیری کنیم؟

اگر می‌توانستیم درباره پراکندگی ساس‌ها بیشتر بدانیم، شانس بیشتری برای جلوگیری از گسترش آن‌ها خواهیم داشت.

نیویورک که در حدود دهه ۲۰۱۰ با شیوع گسترده ای از این حشرات مواجه شد، نشان داده است که اگر بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر همکاری کنند، می توان با ساس‌ها مقابله کرد.

طبق همان گزارشی که هجوم ساس‌ها در سال ۲۰۱۰ را تایید کرد، تعداد ساس ها در نیویورک رو به کاهش است. کارشناسان معتقدند که این وضعیت به دلیل سیاست های مدیریت آفات است که مقامات نیویورک از سال ۲۰۱۰ معرفی کردند.

معضل گسترش «ساس»، یک مشکل جهانی است

در ابتدا، آنها یک خط کمک غیر اضطراری راه اندازی کردند تا مردم در صورت یافتن ساس با آن تماس بگیرند. این شهر همچنین سیاستی را تصویب کرد که در آن از سال ۲۰۱۰، مالکان موظف بودند هجوم ساس‌ها را به مستاجران گزارش کنند. از سال ۲۰۱۷، مالکان باید تمام واحدهایی را که مورد هجوم ساس واقع شده‌اند، به مقامات محلی و ساکنینی که در همان ساختمان زندگی می‌کنند، گزارش دهند.

آینده وجود و هجوم احتمالی ساس ها نامشخص است. ساس‌هایی که امروز می بینیم در برابر بیشتر آفت کش ها مقاوم هستند. آنها با انسان ها تکامل یافته اند – بنابراین بهترین گزینه برای کاهش تأثیر آنها بر زندگی ما این است که محققان و متخصصان کنترل آفات، زمان کمتری را صرف کشتن آنها کنند و زمان بیشتری را برای درک نحوه عملکرد آنها در دنیای ما صرف کنند. شاید پس از آن، ما راهی برای محدود کردن یا حتی حذف آنها از خانه هایمان برای همیشه پیدا کنیم.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.