گزینه های 101: نکاتی برای معامله گران

[ad_1] در ابتدایی ترین شکل خود، گزینه های معاملاتی حق خرید یا فروش دارایی را با قیمتی مشخص در تاریخ معینی ارائه می دهد. گزینه ها را می توان برای سفته بازی، پوشش ریسک، یا تولید درآمد استفاده کرد. گزینه‌ها می‌توانند اهرمی را ارائه دهند و در عین حال حداکثر قرار گرفتن در معرض ضرر

کد خبر : 182243
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۵۶
گزینه های 101: نکاتی برای معامله گران

[ad_1]

در ابتدایی ترین شکل خود، گزینه های معاملاتی حق خرید یا فروش دارایی را با قیمتی مشخص در تاریخ معینی ارائه می دهد. گزینه ها را می توان برای سفته بازی، پوشش ریسک، یا تولید درآمد استفاده کرد. گزینه‌ها می‌توانند اهرمی را ارائه دهند و در عین حال حداکثر قرار گرفتن در معرض ضرر شما را محدود کنند. هنگام خرید یک گزینه، فقط می توانید حق بیمه ای را که برای آن پرداخت کرده اید (به اضافه هر کمیسیون و کارمزد) از دست بدهید، که معمولاً تنها کسری از هزینه طولانی یا کوتاه بودن بازار اصلی است. در حالی که پتانسیل سود با گزینه های معاملاتی وجود دارد، معامله گران نیز باید پتانسیل خطر زیان مرتبط با معاملات گزینه ها را به دقت در نظر بگیرند.

دو نوع گزینه وجود دارد، “تماس” و “قرار دادن”. یک “call” طولانی برای معاملات صعودی استفاده می شود، در حالی که از “put” طولانی برای معاملات نزولی استفاده می شود. اختیار خرید به خریدار این حق را می دهد که دارایی را با قیمت مشخصی که به عنوان “قیمت ضربه ای” شناخته می شود، در تاریخ انقضا یا قبل از آن خریداری کند. قرارداد فروش به خریدار این حق را می دهد که در تاریخ انقضا یا قبل از آن، دارایی را با قیمتی خاص (“قیمت ضربه ای”) بفروشد یا کوتاه کند. تاریخ انقضا به سادگی تاریخی است که در آن گزینه منقضی می شود.

در پول

همچنین باید بدانید زمانی که گزینه ای «در پول»، «در پول» و «بی پول است» به چه معناست. برای تماس، اگر قیمت سهام بالاتر از قیمت اعتصاب باشد، گزینه “در پول” در نظر گرفته می شود و اگر کمتر از قیمت اعتصاب باشد، گفته می شود که “بی پول است”. “. به عبارت دیگر، برعکس است – بالاتر از قیمت اعتصاب “بی پول” و پایین تر از اعتصاب “در پول” است. گزینه های “در پول” به این معنی است که قیمت اعتصاب برابر یا بسیار نزدیک به قیمت بازار است.

داشتن دانش کاری از “یونانی ها” برای درک چگونگی حرکت قیمت گزینه ها در رابطه با دارایی اساسی مهم است. چهار یونانی اصلی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید – دلتا، گاما، تتا و وگا.

دلتا: اندازه گیری تغییر در قیمت بازار پایه

دلتای یک اختیار، اندازه گیری تغییر در قیمت یک گزینه در نتیجه میزان حرکت بازار پایه است. مقدار دلتا از 0 تا 100 برای تماس و 0 تا -100 برای قرار دادن متغیر است. برای تماس، ارزش دلتا با افزایش قیمت بازار پایه افزایش می‌یابد و زمانی که ارزش بازار پایه کاهش می‌یابد، کاهش می‌یابد. برای یک قرار، ارزش دلتا زمانی کاهش می یابد که قیمت بازار پایه کاهش می یابد و زمانی که ارزش بازار پایه افزایش می یابد، افزایش می یابد.

گاما: نرخ تغییر دلتا

گاما میزان تغییر دلتا را اندازه گیری می کند. از میان چهار یونانی، در ابتدا می‌توانید با کمترین دانستن درباره‌ی این یکی خلاص شوید.

تتا: ارزش زمانی

تتا میزان کاهش بخش زمانی حق بیمه اختیار را اندازه گیری می کند. بسیار مهم است که بدانیم زمان چگونه بر قیمت گزینه ها تأثیر می گذارد. ارزش زمانی یا تتا، هر چه گزینه به تاریخ انقضا نزدیک‌تر باشد، ارزش گزینه را با سرعت فزاینده‌ای کاهش می‌دهد.

وگا: ارزش نوسانات ضمنی

Vega به ما می گوید که با افزایش یا کاهش سطح، حق بیمه یک گزینه چقدر افزایش یا کاهش می یابد. نوسانات ضمنی نوسانات (یا “مورد انتظار”). درک این موضوع بسیار مهم است زیرا نوسانات ضمنی می تواند به طور چشمگیری بر قیمت یک گزینه تأثیر بگذارد و بنابراین تعیین کننده سنگینی برای نوع استراتژی است که می خواهیم استفاده کنیم.

خلاصه

گزینه ها ممکن است در ابتدا کمی دلهره آور به نظر برسند، اما با کمی زمان می توانید آنچه را که باید بدانید تا آنها را در برنامه خود بگنجانید، بیاموزید. طرح معاملاتی. اگر به درستی استفاده شود، یکی از مزایای بزرگ گزینه ها این است که می توانند توانایی شما را برای مدیریت پویا ریسک در بازارها به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

نکات کلیدی که باید به خاطر بسپارید:

  • گزینه‌ها حق خرید یا فروش دارایی را با قیمتی مشخص در تاریخ معین ارائه می‌دهند
  • می توان از آنها برای سفته بازی، پوشش ریسک یا تولید درآمد استفاده کرد
  • یک “call” طولانی برای معاملات صعودی استفاده می شود، در حالی که از “put” طولانی برای معاملات نزولی استفاده می شود.
  • داشتن دانش کاری از “یونانی ها” برای درک چگونگی حرکت قیمت گزینه ها در رابطه با دارایی اساسی مهم است.
  • نوسانات ضمنی تا حد زیادی تعیین می کند که قیمت یک گزینه ارزان یا گران در نظر گرفته شود
  • گزینه‌ها می‌توانند اهرمی را ارائه دهند و در عین حال حداکثر میزان ضرر شما را محدود کنند. هنگام خرید یک گزینه، فقط می توانید حق بیمه (به علاوه هر کمیسیون و کارمزد) را که برای آن پرداخت کرده اید از دست بدهید



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.