گزارش CPI استرالیا اتاق تنفس RBA را ارائه می دهد

[ad_1] صبح شلوغی برای بازارهای آسیایی بود. گزارش CPI استرالیا برای سه ماهه اول امروز صبح مورد توجه قرار گرفت. نرخ تورم سالانه استرالیا از 7.8 درصد به 7.0 درصد در سه ماهه اول در مقابل 6.9 درصد پیش بینی شده کاهش یافت. در سه ماهه، قیمت مصرف کننده 1.4٪ در مقابل 1.3٪ پیش بینی

کد خبر : 351027
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۳
گزارش CPI استرالیا اتاق تنفس RBA را ارائه می دهد

[ad_1]

صبح شلوغی برای بازارهای آسیایی بود. گزارش CPI استرالیا برای سه ماهه اول امروز صبح مورد توجه قرار گرفت.

نرخ تورم سالانه استرالیا از 7.8 درصد به 7.0 درصد در سه ماهه اول در مقابل 6.9 درصد پیش بینی شده کاهش یافت. در سه ماهه، قیمت مصرف کننده 1.4٪ در مقابل 1.3٪ پیش بینی شده افزایش یافت. در سه ماهه چهارم، قیمت مصرف کننده 1.9 درصد افزایش یافت.

به گزارش ABS،

  • نرخ تورم سالانه کالاها از 9.5 درصد به 7.6 درصد کاهش یافت که کاهش قیمت سوخت خودرو و تخفیف در مبلمان، لوازم خانگی و پوشاک به این کاهش کمک کرد.
  • با این حال، نرخ تورم خدمات بیشترین افزایش سالانه خود را از سال 2001 به ثبت رساند که ناشی از افزایش قیمت برای سفرهای تعطیلات، خدمات پزشکی، اجاره‌بها و رستوران‌ها بود.
  • تورم سالانه مواد غذایی از 9.2 درصد به 8.0 درصد کاهش یافت اما همچنان بالا باقی ماند.

آخرین گزارش CPI از تصمیم RBA برای ایستادن در ماه آوریل پشتیبانی می کند. به طور قابل توجهی، RBA ممکن است به زدن دکمه مکث ادامه دهد. با این حال، فیلیپ لو، فرماندار RBA هشدار داد که زدن دکمه مکث به معنای پایان دادن به چرخه انقباض سیاست پولی نیست.

در حالی که گزارش CPI امروز می تواند از حفظ بیشتر حمایت کند، تورم همچنان بالاست. افزایش تورم درها را برای افزایش بیشتر نرخ بهره باز می گذارد.

واکنش AUD/USD به گزارش CPI استرالیا

قبل از گزارش CPI، AUD/USD به پایین ترین سطح اولیه 0.66229 دلار سقوط کرد و به بالاترین سطح پیش از آمار 0.66391 دلار رسید.

AUD/USD به گزارش CPI پاسخ داد و به بالاترین سطح پس از آمار 0.66342 دلار رسید و به پایین ترین سطح 0.66111 دلار سقوط کرد.

امروز صبح، استرالیا در 0.66252 دلار ثابت بود.

نمودار ساعتی AUDUSD 260423

بعدی

در اواخر امروز، داده‌های تجاری و کالاهای بادوام اصلی ایالات متحده مورد توجه قرار خواهند گرفت. کاهش بیش از حد انتظار در سفارشات اصلی کالاهای بادوام، ترس از رکود را تشدید خواهد کرد. هیچ صحبتی از سوی فدرال رزرو وجود ندارد که سرمایه گذاران آن را در نظر بگیرند. فدرال رزرو روز شنبه وارد دوره خاموشی شد.

به غیر از تقویم اقتصادی، اخبار مربوط به بخش بانکی و درآمد شرکت های ایالات متحده نیز صفحه را تغییر می دهند. نام‌های بزرگ در تقویم درآمد ایالات متحده شامل Meta Platforms (META) است.

یک شبه، شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده و نتایج درآمدهای UPS (UPS) به ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده دامن زد و دارایی‌های پرریسک‌تر را در قرمز عمیق قرار داد. خبر کاهش سپرده‌ها در بانک فرست ریپابلیک (FRC) به وضعیت نزولی افزود و منجر به کاهش شدید شرط‌بندی‌ها بر روی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه‌های می و ژوئن شد.

طبق گزارش CME FedWatchTool، احتمال افزایش ۲۵ نقطه ای نرخ بهره در ماه می از ۹۰.۵ درصد به ۷۶.۱ درصد در روز سه شنبه کاهش یافت. به طور قابل توجهی، شانس افزایش ماه ژوئن از 24.7 درصد به 9.2 درصد کاهش یافته است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.