گزارش گوترش از نتایج نشست شورای امنیت درباره افغانستان

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پایان نشست روز چهارشنبه این سازمان با وزرای خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزرای پنج کشور دراین نشست تاکید کردند همگی خواستار افغانستانی هستند که حقوق زنان و دختران رعایت شده، پناهگاهی برای تروریسم نبوده و دولتی

کد خبر : 108076
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
گزارش گوترش از نتایج نشست شورای امنیت درباره افغانستان



به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پایان نشست روز چهارشنبه این سازمان با وزرای خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزرای پنج کشور دراین نشست تاکید کردند همگی خواستار افغانستانی هستند که حقوق زنان و دختران رعایت شده، پناهگاهی برای تروریسم نبوده و دولتی جامع و شامل حال تمامی گروه‌های مردمی در آن تشکیل شود.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره اینکه آیا احتمال رسیدن به موضعگیری یکپارچه‌ای میان پنج کشور عضو درباره طالبان وجود دارد یا نه، گفت: وحدت همه جا وجود دارد.

در این نشست که به پیشنهاد انگلیس در سالن شورای امنیت برگزار شد و بیش از یک ساعت ادامه داشت، علاوه بر گوترش، وزرای خارجه آمریکا، چین، روسیه، انگلیس و فرانسه نیز حضور داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای گفته است که اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در دیدار با آنتونیو گوترش بر ضرورت فوری ارائه کمک‌های بشردوستانه بی‌وقفه به افغانستان تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که در این دیدار موضوعات افغانستان و وضعیت کنونی این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، مذاکره کنندگان بر ضرورت فوری ارائه کمک‌های بشردوستانه‌ای بی‌وقفه به جمهوری اسلامی افغانستان و کشورهای پذیرای پناهندگان و غیرقابل قبول بودن گسترش تهدیدهای تروریستی و مواد مخدر در منطقه تأکید کردند.

خاطرنشان می‌شود که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار بر ضرورت یافتن پاسخ جمعی به چالش‌ها و تهدیدهای زمان با تکیه بر منشور سازمان ملل متحد و سایر هنجارهای حقوق بین‌الملل تأکید کرد.

لاوروف تاکید کرد که در این رابطه، اعضای دائمی شورای امنیت در برابر کل جامعه جهانی مسؤولیت خاصی را بر عهده دارند.

طالبان که پس از به دست گرفتن قدرت در افغانستان، به دنبال کسب مشروعیت بین‌المللی است، از سازمان ملل خواست به نمایندگی از افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل که نشست‌هایش عصر دوشنبه آتی به پایان می‌رسد، سخنرانی کند.

اما آمریکا اعلام کرد، کمیته‌ای که در سازمان ملل مسؤول تعیین نمایندگان کشورهای عضو این سازمان است، اعلام کرد که کمیته پیش از نوامبر نشستی نخواهد داشت.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.