گزارش ها ادعا می کنند – بیت کوین نیوز، تحریم ها ممکن است بر دسترسی روسیه به رمزارز تأثیری نداشته باشد

[ad_1] با باران تحریم‌ها علیه روسیه، به دنبال تصمیم کرملین برای حمله به اوکراین، گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که بعید است دسترسی این کشور به دارایی‌های رمزنگاری شده محدود شود. در حالی که نخبگان روسی ممکن است از آنها برای دور زدن محدودیت‌ها استفاده کنند، روس‌های معمولی نیز احتمالاً به تجارت سکه‌های دیجیتال

کد خبر : 171187
تاریخ انتشار : جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
گزارش ها ادعا می کنند – بیت کوین نیوز، تحریم ها ممکن است بر دسترسی روسیه به رمزارز تأثیری نداشته باشد

[ad_1]

با باران تحریم‌ها علیه روسیه، به دنبال تصمیم کرملین برای حمله به اوکراین، گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که بعید است دسترسی این کشور به دارایی‌های رمزنگاری شده محدود شود. در حالی که نخبگان روسی ممکن است از آنها برای دور زدن محدودیت‌ها استفاده کنند، روس‌های معمولی نیز احتمالاً به تجارت سکه‌های دیجیتال در پلتفرم‌های خارجی ادامه می‌دهند.

ارزهای دیجیتال ابزاری بالقوه برای میلیاردرهای روسی هستند که تحریم ها را دور می زنند

تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا که در پاسخ به حمله نظامی مسکو به اوکراین اعمال شده‌اند، توانایی روسیه و نخبگان آن را برای انجام تجارت با دلار و یورو تهدید می‌کند. بلومبرگ در گزارشی خاطرنشان کرد، با این حال، از آنجایی که این کشور اخیراً راهی را برای تنظیم ارزهای دیجیتال انتخاب کرده است، ممکن است این مجازات ها وزن کمتری داشته باشد.

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین که اغلب در پلتفرم های غیرمتمرکز معامله می شوند، می توانند ابزاری موثر برای دور زدن محدودیت ها باشند. به گفته متیو سیگل، سرپرست تحقیقات دارایی های دیجیتال در مدیر سرمایه گذاری Vaneck، “نه دیکتاتورها و نه فعالان حقوق بشر با هیچ سانسوری در شبکه بیت کوین مواجه نخواهند شد.”

در این مقاله آمده است که میلیاردرهای روسی، کسانی که قبلاً هدف قرار گرفته‌اند، می‌توانند به طور بالقوه از ارز دیجیتال برای فرار از تحریم‌ها استفاده کنند. از طریق تراکنش‌های ناشناس، سکه‌های دیجیتال می‌توانند فرصت‌هایی را برای خرید کالاها و خدمات و حتی سرمایه‌گذاری در دارایی‌های خارج از فدراسیون روسیه و اجتناب از بانک‌ها به آنها ارائه دهند. ماتی گرینسپن، مدیرعامل شرکت مشاوره مالی کوانتوم اکونومیکس، گفت:

اگر فردی ثروتمند نگران مسدود شدن حساب‌هایش به دلیل تحریم‌ها باشد، می‌تواند به سادگی ثروت خود را در بیت کوین نگه دارد تا از چنین اقداماتی محافظت شود.

علاوه بر گزینه خرج کردن و ارسال مستقیم سکه، دارندگان کریپتو همچنین می‌توانند وجوه خود را از طریق کیف پول‌های متعدد انتقال دهند و از صرافی‌های مستقر در حوزه‌های قضایی که از محدودیت‌ها حمایت نمی‌کنند استفاده کنند. همین امر در مورد مشاغل در کشورهای تحت تحریم نیز صدق می کند. به عنوان مثال، ایران به دلایل مشابه اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال در تسویه حساب های بین المللی را در نظر گرفته است.

رسانه‌های روسی می‌گویند صرافی‌ها دسترسی روس‌ها به کریپتو را منع نمی‌کنند

یکی از اقدامات پیشنهادی قطع ارتباط روسیه با سوئیفت، سیستم جهانی پرداخت بین بانکی است. به گفته آرتم دیو، رئیس بخش تحلیلی در Amarkets، بعید است که چنین حرکتی بر تک تک کاربران ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. وی در اظهار نظر برای RBC Crypto، نظر خود را بیان کرد که تصمیمات نظارتی روسیه تأثیر بیشتری خواهد داشت.

در گزارش دیگری، این رسانه خبری به نقل از یک نماینده ناشناس از یک صرافی بین‌المللی رمزنگاری می‌گوید که بعید است پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های دیجیتال محدودیت‌هایی را برای کاربران روسی خود در نتیجه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه اعمال کنند. منبع توضیح داد:

تأثیری بر افراد نخواهد داشت، برای مشاغل به ویژه برای صادرکنندگان و واردکنندگان منفی خواهد بود.

تاتیانا کوسیخ، وکیل شرکت حقوقی Advocate Premium می‌گوید: «صرافی‌های رمزارز سازمان‌های غیرمتمرکز هستند، بنابراین با الزامات تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا مطابقت ندارند.

در همین حال، نمایندگان Currency.com، صرافی ارز دیجیتال که توسط کارآفرین فناوری بلاروسی، ویکتور پروکوپنیا تأسیس شده است، به RBC گفتند که این پلتفرم قصد ندارد مشتریان را از روسیه یا سایر کشورها، علیرغم درگیری فعلی در اوکراین، ممنوع کند. آنها معتقدند که اکثر صرافی های دیگر، به جز صرافی های مستقر در ایالات متحده، همین مسیر را دنبال خواهند کرد.

برچسب ها در این داستان

حمله، میلیاردرها، رمزنگاری، دارایی‌های رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، دارایی‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتال، اتحادیه اروپا، تهاجم، مجازات‌ها، محدودیت‌ها، روسیه، روسیه، تحریم‌ها، ایالات متحده، اوکراین، جنگ

آیا فکر می‌کنید روسیه و شهروندانش پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، دسترسی به بازار جهانی کریپتو را حفظ خواهند کرد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.