گزارش هاآرتص از حمله مأموران سیا و موساد به موسویان

به گزارش هوشمند نیوز هاآرتص نوشت: موسویان شعبده باز حرفه ای است. او یکی از اعضای اردوگاه عمل گرایان در ایران به حساب می آید و در عین حال موفق می شود از اعتبار دانشگاهی آمریکا برخوردار شود. “او مارمولکی است که مرزهای خود را می داند. یک افسر ارشد سابق اطلاعاتی اسرائیل که درمورد موسویان

کد خبر : 155237
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
گزارش هاآرتص از حمله مأموران سیا و موساد به موسویان



به گزارش هوشمند نیوز هاآرتص نوشت: موسویان شعبده باز حرفه ای است. او یکی از اعضای اردوگاه عمل گرایان در ایران به حساب می آید و در عین حال موفق می شود از اعتبار دانشگاهی آمریکا برخوردار شود. “او مارمولکی است که مرزهای خود را می داند. یک افسر ارشد سابق اطلاعاتی اسرائیل که درمورد موسویان بررسیهای خوبی دارد، گفت: “او سعی خواهد کرد همه را راضی نگه دارد، اما در نهایت او یک عامل تبلیغاتی ایران است”

به دنبال اظهارات اخیر سید حسین موسویان، محقق مدعو در دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه پرینستون، غوغایی در میان ناظران ایران در ایالات متحده به راه افتاده است. موسویان برای یک فیلم مستند ایرانی درباره قاسم سلیمانی، ژنرال سپاه پاسداران و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که دو سال پیش توسط سیا در عملیاتی که اسرائیل نیز در آن دست داشت، ترور شد، مصاحبه کرد.

موسویان در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای ثروتمند تاجر فرش اهل کاشان به دنیا آمد. این خانواده با یک جنبش انقلابی با گرایش اسلامی ارتباط نزدیک داشت که حزب جمهوری اسلامی از آن رشد کرد.

نماینده تجارخرده بورژوازی بود و به لیبرالیسم اقتصادی در کنار محافظه کاری مذهبی اعتقاد داشت. با گذشت زمان، موسویان به عضویت حزب درآمد. در بزرگسالی در دانشگاه ایالتی ساکرامنتو کالیفرنیا در رشته مهندسی تحصیل کرد و سپس به ایران بازگشت و مدرک دوم را در دانشگاه تهران گرفت. او در مقطع دکتری تحصیل کرد. در رشته روابط بین الملل در دانشگاه کنت انگلستان، دکترای خود را در سال ۲۰۰۲ اخذ کرد.

علیرغم گذشته مشکوک او، در سال ۲۰۰۹، دانشگاه پرینستون در انتصاب استاد ارشد موسویان در مدرسه امور عمومی و بین‌الملل وودرو ویلسون تردیدی نداشت. این عنوان به موسویان اعتبار و مقام عالی علمی در موسسات تحقیقاتی در ایالات متحده و اروپا بخشید و او به یک مدرس و ستون نویس مورد تقاضا در برخی از مهم ترین روزنامه های جهان از جمله نیویورک تایمز تبدیل شد. از آن زمان، او خط باریک ایران و غرب را پیموده و از بهترین های هر دو جهان بهره برده است.

موسویان بارها و بارها مورد انتقاد قرار گرفته است، اما ممکن است این بار از مرزها عبور کرده باشد. نورمن رول، مشاور ارشد سابق سیا که مدیر اطلاعات این آژانس برای ایران بود، اظهارات موسویان را «نفرت‌انگیز» خواند. رول در حال حاضر یک عضو ارشد در متحد علیه ایران هسته‌ای است، یک سازمان غیردولتی که خانه بسیاری از مقامات ارشد سابق – سناتورها، نمایندگان کنگره، دیپلمات‌ها، مقامات ارشد دولت، و کهنه سربازان اطلاعاتی ارشد از ایالات متحده و اروپای غربی – از جمله تامیر پاردو، رئیس سابق موساد است.

جو لیبرمن، رئیس و سناتور سابق ایالات متحده، اظهارات موسویان را محکوم کرد و از پرینستون خواست فوراً او را برکنار کند. لیبرمن با اشاره به ترورهای سال ۱۹۹۲ در آلمان، گفت که استخدام موسویان لکه‌ای بر شهرت و اعتبار دانشگاه است. لیبرمن گفت: “در زمانی که جامعه اطلاعاتی آمریکا ارزیابی می‌کند که جمهوری اسلامی برای ایجاد شبکه‌هایی برای حملات تروریستی به خاک آمریکا تلاش می‌کند، نباید جایی در پرینستون یا هر نهاد دیگر آمریکا برای سفیر موسویان وجود داشته باشد.ما می توانیم یک نتیجه گیری کنیم. سفیر موسویان برای ارتباط با پرینستون یا هیچ حزب دیگری در خارج از ایران مناسب نیست”.

 موسویان و دانشگاه پرینستون از پاسخ به درخواست هاآرتص برای اظهار نظر خودداری کردند.

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.