گزارش شورای جهانی طلا می گوید: بانک های مرکزی به تقاضای قوی برای طلا در سال 2023 ادامه می دهند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] بر اساس گزارش اخیر شورای جهانی طلا (WGC)، بانک‌های مرکزی تقاضای ادامه یافته برای طلا را در سال 2023 نشان می‌دهند که بانک‌های مرکزی جهان در ژانویه 31 تن از این فلز گرانبها را انباشته کردند. ترکیه بزرگترین خریدار طلا بود و 23 تن به ذخیره بانک مرکزی خود اضافه کرد، در حالی که

کد خبر : 329513
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۵:۳۰
گزارش شورای جهانی طلا می گوید: بانک های مرکزی به تقاضای قوی برای طلا در سال 2023 ادامه می دهند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

بر اساس گزارش اخیر شورای جهانی طلا (WGC)، بانک‌های مرکزی تقاضای ادامه یافته برای طلا را در سال 2023 نشان می‌دهند که بانک‌های مرکزی جهان در ژانویه 31 تن از این فلز گرانبها را انباشته کردند. ترکیه بزرگترین خریدار طلا بود و 23 تن به ذخیره بانک مرکزی خود اضافه کرد، در حالی که بانک خلق چین نیز 15 تن طلا خریداری کرد.

خرید طلای بانک مرکزی با وجود چالش های احتمالی در سال 2023 ثابت می ماند

در زمان نگارش این مقاله، اونس تروی طلای خوب 0.999 برابر با 1857.50 دلار در هر واحد است که 1.12 درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافته است. قیمت طلا از 31 ژانویه 2023 کاهش یافته است، زمانی که قیمت هر اونس در برابر دلار آمریکا به 1950 دلار در هر واحد رسید. در 2 مارس، شورای جهانی طلا (WGC) گزارشی با عنوان «هیچ ژانویه خشکی برای خرید طلای بانک مرکزی وجود ندارد» منتشر کرد که در آن به این موضوع پرداخته شد که چگونه سوابق ژانویه 2023 نشان می دهد که بانک های مرکزی جهان تقاضای ثبت شده در پایان سال 2022 را حفظ کرده اند.

به گفته کریشان گوپول، نویسنده این گزارش، خریدهای زیادی از ترکیه، چین و قزاقستان انجام شده است. گوپول نوشت: «در ماه ژانویه، بانک‌های مرکزی مجموعاً 31 تن (تن) خالص به ذخایر طلای جهانی (+ 16 درصد مادر) اضافه کردند. “این همچنین به راحتی در محدوده 20 تا 60 تن از خریدهای گزارش شده است که در 10 ماه گذشته متوالی خرید خالص انجام شده است.”

خرید و فروش بانک مرکزی در ژانویه 2023 44 تن بود که یک بانک مرکزی با فروش 12 تن موجودی خود را جبران کرد. بزرگترین خریدار طلا، بانک مرکزی ترکیه (ترکیه) بود که در طول ماه تقریباً 23 تن خرید کرد. بر اساس سوابق این کشور، ترکیه اکنون 565 تن طلا دارد.

گزارش شورای جهانی طلا می گوید بانک های مرکزی به تقاضای قوی برای طلا در سال 2023 ادامه می دهند.

همانطور که Gopaul توضیح داد، چین در رتبه دوم قرار گرفت و بانک خلق چین در همان بازه زمانی 15 تن را خریداری کرد. نویسنده WGC توضیح می دهد: «بانک ملی قزاقستان ذخایر طلای خود را در ژانویه به میزان متوسط ​​4 تن افزایش داد و ذخایر طلای خود را به 356 تن رساند. این گزارش خاطرنشان می کند که داده ها بر اساس سوابق صندوق بین المللی پول (IMF) است و برخی از داده ها ممکن است در گزارش ماهانه بعدی WGC تجدید نظر شود.

علاوه بر ترکیه، چین و قزاقستان، نویسنده WGC توضیح می دهد که بانک مرکزی اروپا (ECB) دو تن را به دلیل پیوستن کرواسی به منطقه یورو به دست آورد و این کشور ملزم به انتقال دارایی های ذخیره خود به بانک مرکزی اروپا بود. فروشنده 12 تن طلا در ژانویه 2023 بانک مرکزی ازبکستان بود و این کشور اکنون حدود 384 تن طلا دارد.

گزارش WGC نتیجه می‌گیرد که سازمان شک ندارد که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به خرید طلا در بقیه سال ۲۰۲۳ ادامه خواهند داد. منطقی است باور کنیم که تقاضای بانک مرکزی در سال 2023 ممکن است برای رسیدن به سطح سال گذشته تلاش کند.

برچسب ها در این داستان

2023، دارایی ها، خریدار، بانک های مرکزی، چین، تقاضا، بانک مرکزی اروپا، اقتصاد، اقتصاد، بانک مرکزی اروپا، منطقه یورو، مالی، جهانی، طلا، دارایی ها، صندوق بین المللی پول، صندوق بین المللی پول، سرمایه گذاری، ژانویه، قزاقستان، کریشان گوپول، بازارها، فلز، خرید خالص، فلز گرانبها، قیمت، خرید، سوابق، ذخایر، فروش، فروشنده، اونس تروی، ترکیه، دلار آمریکا، ازبکستان، WGC، شورای جهانی طلا

به نظر شما آینده تقاضای طلای بانک مرکزی چه خواهد بود؟ آیا در ماه ها و سال های آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد یا کاهش خواهد یافت؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، World Gold Council، Tradingview

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.