گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (۸شهریور۱۴۰۰) / بازگشت حقیقی ها به صندوق های درآمد ثابت

[ad_1] هوشمند نیوز – امیر مهدی زاده؛  بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۸۳۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF

کد خبر : 98039
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (۸شهریور۱۴۰۰) / بازگشت حقیقی ها به صندوق های درآمد ثابت

[ad_1]

هوشمند نیوز – امیر مهدی زاده؛  بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۸۳۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود ۱۴۰میلیارد تومان واحدهای صندوق «اعتماد» را از حقوقی‌ها خریدند (۴۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) را به ارزش ۵۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۰درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری مشترک آسمان امید (آسامید) رشد ۰.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) با زیان ۷.۸درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۴درصد) در رابطه با صندوق گنجینه یکم آوید (گنجین) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۱۰۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۱درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۳۱ میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۳.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۷۲۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۶۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۱۱هزار میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی دو هزار میلیارد تومان بود.

2

1

 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.