گزارش ادعا می کند روسیه و ایران قصد دارند یک کارتل جهانی گاز ایجاد کنند، مسکو بورس فلزات گرانبهای خود را راه اندازی می کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] پس از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پایان ژوئن مبنی بر اینکه اعضای کشورهای بریکس برنامه‌های خود را برای ایجاد یک «ارز ذخیره بین‌المللی» جدید رسمی کرده‌اند، طبق گزارش‌ها، روسیه در حال ایجاد پایه‌های یک کارتل جهانی گاز با ایران است. سایمون واتکینز، روزنامه‌نگار مالی و نویسنده پرفروش ادعا می‌کند که «هدف این

کد خبر : 246888
تاریخ انتشار : جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
گزارش ادعا می کند روسیه و ایران قصد دارند یک کارتل جهانی گاز ایجاد کنند، مسکو بورس فلزات گرانبهای خود را راه اندازی می کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

پس از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پایان ژوئن مبنی بر اینکه اعضای کشورهای بریکس برنامه‌های خود را برای ایجاد یک «ارز ذخیره بین‌المللی» جدید رسمی کرده‌اند، طبق گزارش‌ها، روسیه در حال ایجاد پایه‌های یک کارتل جهانی گاز با ایران است. سایمون واتکینز، روزنامه‌نگار مالی و نویسنده پرفروش ادعا می‌کند که «هدف این اتحاد کنترل هر چه بیشتر دو عنصر کلیدی در ماتریس عرضه جهانی است». در عین حال، روسیه قصد دارد بورس فلزات گرانبها به نام استاندارد جهانی مسکو (MWS) ایجاد کند.

دلار آمریکا و روبل همچنان قوی هستند، افزایش شدید قیمت کالاها “بیشترین آسیب را به اقتصاد اروپا وارد می کند”

هفته گذشته اقتصاددانان وزارت توسعه اقتصادی روسیه خاطرنشان کردند که کاهش تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور بسیار کمتر از برآورد قبلی خواهد بود. علاوه بر این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر از ایالات متحده انتقاد کرد و تأکید کرد که ایالات متحده برای حفظ هژمونی خود به درگیری نیاز دارد. در بحبوحه جنگ اوکراین و روسیه، دلار آمریکا قوی بوده و روبل روسیه یکی از بهترین ارزهای فیات در سراسر جهان بوده است.

به نظر نمی رسد تحریم ها علیه روسیه بر این کشور بین قاره ای واقع در شرق اروپا تأثیر بگذارد، بلکه بر همه جای دیگر اروپا تأثیر می گذارد. برای مثال، نویسنده فوربس، کنت راپوزا، در الف گزارش روز سه شنبه منتشر شد که «بازارهای اروپا و امنیت انرژی [has been] با تحریم های روسیه مختل شده است.» راپوزا اصرار داشت که تحریم‌ها باعث افزایش شدید قیمت کالاها شد که بیشترین آسیب را به اقتصاد اروپا وارد کرد. اروپا از بدترین تورم در سال‌های اخیر رنج می‌برد گزارش ها جزئیات این که نفت روسیه همچنان پمپ بنزین های اروپا را با قیمتی متورم پر می کند.

روزنامه نگار اصرار دارد که روسیه و ایران در حال ساختن پایه های یک کارتل جهانی گاز هستند

در پایان ژوئن پوتین توضیح داد که یک ارز ذخیره بین‌المللی جدید مبتنی بر سبدی از ارزها توسط اعضای کشورهای بریکس در دست بررسی است. پس از اظهارات پوتین، تقریباً دو هفته بعد، گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت ایران (NIOC) یادداشت تفاهمی را امضا کردند.

گزارش ادعا می کند روسیه و ایران قصد دارند یک کارتل جهانی گاز ایجاد کنند، مسکو بورس فلزات گرانبها خود را راه اندازی می کند.

پوتین در همان روز به تهران سفر کرد تا با رهبران ترکیه و ایران در مورد مسائل گفتگو کند. سایمون واتکینز، روزنامه‌نگار مالی از oilprice.com معتقد است که این قرارداد نشان‌دهنده ساخت پایه‌های یک کارتل جهانی گاز توسط روسیه و ایران است. سرمقاله همچنین خاطرنشان می کند که تامین کننده جهانی LNG قطر، بزرگترین شرکت گاز طبیعی مایع جهان، نیز می تواند به این مشارکت بپیوندد.

واتکینز در 23 آگوست گفت: “با پایه گذاری در مجمع کنونی کشورهای صادرکننده خلیج فارس (GECF)، این “اوپک گاز” امکان هماهنگی نسبت فوق العاده ای از ذخایر گاز جهان و کنترل بر قیمت گاز را در سال های آینده فراهم می کند.” این دو کشور با اشغال جایگاه های اول و دوم در جدول بزرگ ترین ذخایر گاز جهان – روسیه با کمی کمتر از 48 تریلیون متر مکعب و ایران با نزدیک به 34 تریلیون متر مکعب – در موقعیت ایده آلی برای انجام این کار قرار دارند. نویسنده oilprice.com اضافه کرد.

برنامه های روسیه برای راه اندازی بورس فلزات گرانبهای استاندارد جهانی مسکو

گزارش‌هایی که نشان می‌دهد کشورهای بریکس در بحبوحه بررسی یک ارز بین‌المللی جدید هستند و مشارکت اخیر گازپروم و شرکت ملی نفت ایران به دنبال تلاش‌های روسیه برای انتقال طلا است. طبق گزارش capital.com، روسیه قصد دارد بورس فلزات گرانبهای خود را مشابه انجمن بازار شمش لندن (LBMA) ایجاد کند.

ایندرباتی لاهیری، یکی از همکاران Capital.com می گوید که ایده مبادله فلزات روسیه “به طور موقت استاندارد جهانی مسکو (MWS) نامیده می شود. علاوه بر این، پولیوس، بزرگترین تولیدکننده طلای روسیه، اوراق قرضه را به یوان چین منتشر کرده است و این شرکت این کار را دو بار در 30 روز انجام داده است. رویترز جزئیات می دهد که از زمان آغاز جنگ اوکراین و روسیه در ماه فوریه، “تقاضا برای یوان افزایش یافته است.”

برچسب ها در این داستان

اوراق قرضه یوان چین، کشورهای بریکس، یوان چین، اقتصاد، اقتصاد، ارز فیات، امور مالی، مالی، مالی، کارتل گاز، گازپروم، اقتصاد جهانی، طلا، فروش طلا، استاندارد جهانی مسکو، شرکت ملی نفت ایران، گاز طبیعی، شرکت ملی نفت ایران، نفت، Oilprice.com، بورس فلزات گرانبها، قطر، روبل روسیه، سیمون واتکینز، دلار آمریکا، ولادیمیر پوتین

نظر شما در مورد امضای تفاهم نامه گازپروم و شرکت ملی نفت ایران و نظر سایمون واتکینز در مورد وضعیت چیست؟ نظر شما در مورد ایده مبادله فلزات گرانبهای استاندارد جهانی مسکو چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 5700 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، اعتبار عکس سرمقاله: Grigory Sysoyev، Sputnik، AP

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.