گزارشی از پایان تابستان صحنه/ مسعود کرامتی و بهاره رهنما هم آمدند

[ad_1] مجموعه تئاتر شهر با تغییراتی در برنامه اجراها، فعالیت خود را ادامه می‌دهد. تالار اصلی مجموعه تئاترشهر همچنان میزبان نمایش «بک تو بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان است که اجرای آن از ۲۶ مردادماه آغاز شده و هر شب با بازی سجاد افشاریان، نیکو بستانی و مهدی زندیه روی صحنه می‌رود. در

کد خبر : 403144
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
گزارشی از پایان تابستان صحنه/ مسعود کرامتی و بهاره رهنما هم آمدند

[ad_1]

مجموعه تئاتر شهر با تغییراتی در برنامه اجراها، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

تالار اصلی مجموعه تئاترشهر همچنان میزبان نمایش «بک تو بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان است که اجرای آن از ۲۶ مردادماه آغاز شده و هر شب با بازی سجاد افشاریان، نیکو بستانی و مهدی زندیه روی صحنه می‌رود.

در تکه‌ای از این نمایش آمده:

علی: عجیب آدم‌هایین که کسی و ندارن باهاشون تماس بگیرن، اونا کل سهمیه تلفن ماهیانه زندانشونو می فروشن به یه بوکس بهمن کوچیک؛ عجیب‌تر آدم‌هایین که یه عالمه کس و کار دارن اما خودشون دلشون نمی‌خواد با کسی حرف بزنن، اونا هر یه نخ بهمنی که می‌کشن یه عالمه حرف نزده است که دود میشه …

نمایش «بک تو بلک» هر شب در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ و با مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۲۰۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ هزارتومان اجرا می‌شود.

تالار چهارسو نیز همچنان شاهد اجرای نمایش «سوسمار» به نویسندگی حمید جبلی و کارگردانی رحمت امینی است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده :

دقایقی مانده به سال تحویل، زن و مردی که در حال آماده سازی سفره هفت سین و آغاز سال تازه هستند، تخم مرغی برای رنگ کردن تهیه میکنند؛ ساعاتی بعد، تخم مرغ ترک می خورد و…

نمایش «سوسمار» که اجرای آن از ۶ شهریورماه آغاز شده، با بازی بهار مشیری، ابوذر ساعدی، فرزانه برهمن، عرفان معصومی و نوید جهانزاده روی صحنه می‌رود.

این نمایش که اجرای آن تا ششم مهر ماه ادامه دارد، هر شب ساعت ۲۰:۱۵ با مدت زمان یک‌ ساعت و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومانی، میزبان علاقه‌مندان است.

تالار قشقایی از روز ۲۷ شهریورماه دوباره نمایش «هیدن» به نوینسدگی مشترک ریحانه رضی و کوروش شاهونه و کارگردانی شاهونه اجرا خواهد شد.

بازیگران این نمایش حمید ‌رحیمی، ریحانه ‌رضی، عطا عمرانی، آیت ‌بی ‌غم، فرناز ‌حسینمردی، مبینا هَداوند خانی هستند.

نمایش «هیدن» تا پایان شهریور ماه ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌رود و مدت زمان آن ۷۰ دقیقه است.

تالار سایه از روز جمعه ۳ شهریورماه شاهد اجرای دو نمایش «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند» به نویسندگی وکارگردانی مجید شکری و «آوینیون» به نویسندگی و کارگردانی حسن معینی است.
در خلاصه داستان نمایش «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند» آمده:

جوانی برای متحول کردن زندگی خود، از طریق یک آگهی به موسسه‌ای عجیب که مدعی است با ضریب موفقیت بالا این کار را انجام می‌دهد مراجعه می‌کند.

این نمایش هر شب ساعت ۱۸ با مدت زمان ۷۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان اجرا می‌شود و مجید شکری،‌ مرتضی دلداده، سارا رضایی و بنیامین صیادی‌نیا بازیگران آن هستند.

نمایش دیگر تالار سایه با عنوان «آوینیون» درباره گروه تئاتری است که قصد دارند اجرایی را بر اساس نمایشنامه «مکبث»، برای شرکت در جشنواره تئاتر آونیون فرانسه آماده کنند اما در این مسیر دچار چالش هایی می شوند. «آوینیون» درباره شکل دادن به مفهوم اجرا در تئاتر است.

این نمایش هر شب ساعت ۲۰ و با مدت زمان ۹۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۱۰ هزارتومان اجرا می‌شود و در آن عبدالحمید گودرزی،‌ امیر جوشقانی، ملیحه بقایی و سعید عساکره به عنوان بازیگر حضور دارند.

با اتمام نمایش «شازده کوچولو» در کارگاه نمایش، این تالار از روز ۲۶ شهریورماه میزبان نمایش «تفنگ‌های کارار» نوشته برتولت برشت به کارگردانی بهروز سروعلیشاهی می‌شود.

گزارشی از پایان تابستان صحنه/ مسعود کرامتی و بهاره رهنما هم آمدند

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «بی‌طرفی در شرایطی خاص که می‌بایست مبارزه کرد، صرفا نقابی است که «بزدلی» پشت آن پنهان شده است. اواخر دهه سی میلادی. اسپانیای تحت سلطه ژنرال فرانکو، درگیر جنگ داخلی است. خانم کارار، حالا که شوهرش را کشته‌اند، می‌خواهد پسرانش را از مبارزه علیه رژیم فرانکو بازدارد اما … »

این نمایش با بازی سایه کبیری، مهدی بازدار، بهروز سروعلیشاهی، مجید تیزرو، فریبا بکلو، عبدالرضا صفری دریایی، آرزو خلیلی ز ۲۶ شهریور تا ۱۴ مهر هر شب ساعت ۱۹ و به مدت ۶۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

«کمین» ژاله در «سنگلج»

تماشاخانه سنگلج از فردا ۲۷ شهریور ماه میزبان نمایش «کمین ژاله» به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:

چند سرباز در کمینی گرفتار می‌شوند که سرگروهبانی سال‌هاست در آن‌جا مراقب ژاله است و…

این اثر نمایشی با بازی مرتضی نجفی، حمد مکملی، امیر امدی راد، حسن یاوری، امیرمحمد خوشنواز، پیام نوروزی هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۹۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

کابوس قربانیان اردوگاه جنگ همچنان در «مولوی» ادامه دارد

تالار اصلی مرکز تئاتر مولوی هم فعالیت خود را با اجرای نمایش «انسان/ اسب/ پنجاه/ پنجاه» نوشته هاله مشتاقی نیا و کار مرتضی اسماعیل کاشی ادامه می‌دهد.

بازیگران این نمایش هنرجویان جوان بازیگری هستند. این اثر نمایشی هر شب راس ساعت ۲۰ و به مدت زمان ۷۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: درهای ساختمان موزه‌ای که سال‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مردِ بازیگری باز می‌شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آن جا فرار کرده بودند. ارواحِ کشته‌شدگان که بازیگرانی بودند با فعالیت‌های ضدفاشیستی، فراخوانده می‌شوند و در جهانی وهم‌آلود نمایشی را که مجبور بودند زیرِ شکنجه بازی کنند تا زنده بمانند، دوباره جان می‌گیرد.

آخرین اجراهای «زیگموند» و «مکبث» در تماشاخانه ایرانشهر

تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر همچنان میزبان دو نمایش «مکبث فریز مبکث» به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی آرش دادگر است که با بازی چند بازیگر شناخته شده همچون حسام منظور، صدف اسپهبدی و فرید قبادی، آرش دادگر در کنار تعداد دیگری از بازیگران ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

«زیگموند» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کورش‌نیا دیگر نمایشی است که در این سالن اجرا می‌شود.

این نمایش با بازی فرزین محدث، شهروز دل افکار و یلدا عباسی هر شب راس ساعت ۲۱ به مدت زمان ۷۰ دقیقه روی صحنه می‌رود و اجرای آن تا پایان شهریور ادامه دارد.

این اثر نمایشی درباره دو روز پایانی زندگی زیگموند فروید، پدر روانکاوی است.

«باز باش» و «بدل» در تالار انتظامی

تالار انتظامی خانه هنرمندان نیز شاهد اجرای نمایش «بدل» نوشته و کار آهو امیر صمیمی است. این نمایش تا اواخر شهریور ساعت ۲۱ با مدت زمان ۷۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

«بزباش» نوشته یاسمن اسماعیل‌زادگان و کار صدرا صباحی دیگر نمایشی است که در این تالار روی صحنه است. این نمایش تا ۲۶ شهریور ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

گزارشی از پایان تابستان صحنه/ مسعود کرامتی و بهاره رهنما هم آمدند

تالار حافظ میزبان نمایش «سه شب با مادوکس» نوشته ماتئی ویسنی یک است که با ترجمه محمود نوروزی و کارگردانی شیوا دیناروند روی صحنه می‌رود.

مسعود کرامتی، بهاره رهنما، وحید نفر، جواد یحیوی و میلاد رمضانی گروه بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «شخص مرموزی به نام مادوکس وارد شهر کوچکی می‌شود و سه شب در آنجا اقامت می‌کند. اهالی شهر مدعی هستند همگی در یک زمان و مکان با مادوکس ملاقات کرده‌اند.

این نمایش از ۲۹ شهریور تا ۲۵ مهر هر شب ساعت ۱۸ و سی دقیقه روی صحنه می‌رود

عمارت ارغوان این روزها میزبان چند نمایش مختلف است.

«خانه روشنی» نوشته نوشین تبریزی و کار بابک قادری از جمله آثاری است که در این عمارت اجرا دارد. این نمایش تا سوم مهر ماه راس ساعت ۱۹ در این سالن میزبان تماشاگران است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:

خانواده بزرگ و ثروتمندی یک شب دور هم جمع می‌شوند، پدر خانواده قرار نیست که دوباره بازگردد. رازهای خانواده یکی پس از دیگری افشا می‌گردد و …

این نمایش با بازی مرضیه ‌صدرایی، فیروز حیدرزاده، پژمان ‌عبدی، آیلار ‌نوشهری، مهسا ‌ایرانیان، عقیل ‌بهرامی، بهداد ‌قادری، مهناز ‌نوروزی، شهناز ‌نوروزی، مبینا ‌هادی، مسلم ‌گلچین اجرا می‌شود.

«زماد» نوشته و کار میلاد چنگ دیگر نمایشی است که در ارغوان اجرا دارد. این نمایش تا ۳۱ شهریور راس ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:

دهکده‌ای که مدت‌هاست آفتاب را از دست داده و هوای ابری بر آن سیطره دارد و بقای این دهکده تبدیل به چالش شده است. اهالی، به دنبال علت این امر هستند. طبق افسانه‌هایی که حول محور این دهکده شنیده شده است، باید دست به اقدامی چالش‌ برانگیز بزنند. حال اینکه، تنها گرگ باقی مانده‌ی سرزمین هم، در غاری مشرف به دهکده زیست دارد.

بازیگران این نمایش، شهرزاد علیمحمدی، مهدی ‌صمیمی، آلا طباخان، علی ‌انیسی، محمد ‌عورکی، مروارید ‌افسری، میترا ‌طره، سید حسین آیت، حمید ‌اسپرهم، شکیبا ‌شاهوردی، آیسان محمد اسمعیلی، سلوا امیرلو هستند.

دیگر نمایشی که در این سالن اجرا دارد، «السپادیا» نوشته و کار آرش امیری است که تا سوم مهر ماه ساعت ۲۱ روی صحنه است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:

گروهی از خلافکاران در کشور لیختن اشتاین مشغول پخش مواد مخدر هستند. تیمارستان لئون محل امن آنهاست تا اینکه گروهی ناشناس وارد شهر میشوند. ال پسادیا جدیده دنیا قراره جای بهتری بشه.

گزارشی از پایان تابستان صحنه/ مسعود کرامتی و بهاره رهنما هم آمدند

این نمایش با بازی کوروش ‌محمدرضا، فاطیما ‌راد، پریسا ‌محسنی، آرش ‌امیری، امیر ‌ملکی، النا ‌زنگنه، محمدرضا ‌مرادی ‌ماسوله، پریسا ‌قربانی، متین ‌فرهنگ، فرناز ‌سرخوش، سها ‌داداشی، علی ‌کاظم ‌پور، علی قاسمی، مژده حقی، هانیه ‌میرلوحی، علیرضا ‌حافظی، حسین طغرایی به صحنه می رود.

سالن ملک هم کار خود را با اجرای نمایش «مرثیه‌ای برای گودو» نوشته امیر نجفی و کار بنفشه ریاضی ادامه می‌دهد. این اثر نمایشی تا ۳۱ شهریور هر شب راس ساعت ۱۸ اجرا دارد.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده:

«چی میپوشی؟ چی میخوری؟ با کی میری؟ چرا برگشتی؟ چند نفره گروهتون؟ اینجا کجاست؟ دوستات اینجا کیان؟ چرا اینکارو کردی؟ تو کجا بودی پس؟ شب بود یا روز؟»

بازیگران نمایش «مرثیه‌ای برای گودو» به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

محمد ‌ابوالحسنی، محمدصادق ‌اردانی، عبداله ‌جلوداریان، زهرا ‌دباغیان، شقایق ‌رحمانی، محسن ‌رنجبر، مژده ‌سیدقاسم، فرشته ‌علیپور ‌شاهوار، محمد ‌فتاحی، ملان ‌محسنی، مهدیه ‌محمدخانی، حسام ‌مطوری، بهاره ‌نهاوندی، نامیرا نیک اندیش.

«خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی» نوشته حمیدرضا آذرنگ و کار آرش دهقان شاد دیگر نمایشی است که اجرای خود را در این سالن آغاز کرده است.

این اثر نمایشی با بازی امین میری، آیه کیان پور، علی پویا قاسمی و دنیا فتحی اجر می‌شود.

این نمایش که اجرای آن از ۱۶ شهریور اغاز شده، هر شب راس ساعت ۱۹ و سی دقیقه به صحنه می‌رود.

خانه نمایش «دا» نیز فعالیت خود را با اجرای نمایش «هزار کار کردیم تا مقبول باشیم» نوشته و کار حسین سخنور و «قوی‌ترین» نوشته آگوست استریندبرگ و کار مهسا گنجی ادامه می‌دهد.

در خلاصه داستان نمایش «هزار کار کردیم تا مقبول باشیم» امده: از وسط چند بازی پرت شدیم به دوره‌های تاریخی متفاوت مشروطه، نهضت ملی و معاصر. اتفاقات این ایام را از منظر سه زن با هم می‌بینیم.

این نمایش تا ۲۹ شهریور با بازی فاطمه تیمورپور، معصومه حسن‌زاده، مهلا زمانی راس ساعت ۲۰ و سی دقیقه روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «قوی‌ترین» درباره شک و سوظنِ خانم ایکس به خانم املی است. قویترین زندگیِ دو بازیگرِ تئاتر را از دو جامعه و سطح طبقاتی متفاوت، در سال ۱۸۸۸ در وضعیتی نابسامان در استکهلم سوئد در کافه‌ای که فقط مختص به خانم‌هاست ، به تصویر می‌کشد. درگیری‌های ذهنی، روحی، روانی بین طبقات بالا و پایین و جنگ و جدل در مثلثِ قدرت و عشق و پیش داوری‌های بینِ دو زن را شاهد هستیم.

بازیگران این نمایش هنگامه ارجمند، نازنین حلاج فر، نیلوفر ‌صاهی، تابان عسگری، نیلوفر موید، مهسا گنجی هستند.

این اثر نمایشی از ۲۷ شهریور تا ۷ مهر ساعت ۱۹ و به مدت ۵۵ دقیقه اجرا می‌شود.

تماشاخانه اهورا هم میزبان دو نمایش است.

«مراسم قطع دست در اسپوکن» نوشته مارتین مک دوناست با کارگردانی پویا کریمی یکی از اثاری است که در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده: این اثر روایتی است خونسردانه از دروغ و قساوت و شوخ‌طبعی. قهرمان آن از کل دارِ دنیا یک چیز طلب می‌کند و آن دستش است که در نوجوانی قطع شده. او حاضر است برای پس گرفتن دستش تن به هر کاری بدهد در همین حین دو جوان برای پیدا کردن دست او داوطلب میشوند که…

این اثر نمایشی از ۱۹ تا ۲۶ شهریور راس ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

در این تماشاخانه نمایش دیگری نیز با نام «مرثیه‌ای بر انسانیت» نوشته آلبر کامو با ترجمه و کارگردانی امیرمحمد کاردان اجرا می‌شود.

این اثر نمایشی با بازی متینا باقری، نعیم بختیاری، امیر حسین جعفری، غزل دلف، بهنام عمو خلیلی، علیرضا ولدخانی، محسن کروبی روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: یک خدمتکار سیاهپوست در دهه ۱۹۵۰ در آمریکا فرزند خردسال یک خانواده ثروتمند را به قتل می‌رساند و علت آن به زودی مشخص می‌شود.

متینا باقری، نعیم ‌بختیاری، امیرحسین جعفری، غزل دلف، بهنام عموخلیلی، علیرضا ولدخانی، محسن کروبی بازیگران این نمایش هستند.

این اثر نمایشی از ۲۷ شهریور تا ۱۴ مهر هر شب ساعت ۲۱ اجرا دارد.

تالار محراب نیز با در اختیار داشتن چند سالن میزبان چند نمایش گوناگون است.

نمایش «کشتارگاه»

«مجلس آهوخانی» نوشته مهدی ملکی و کار محسن جهانگیریان تا پایان شهریور ساعت ۱۹ و سی دقیقه اجرا دارد.

«۳ از ۲*۵» دیگر نمایش تالار محراب است که با کارگردانی مجید یاراحمدی ساعت ۲۰ اجرا می‌شود.

«کشتارگاه» به نویسندگی فائزه رزاقی و کارگردانی مشترک یاسمن خالصی و میثم فراهانی دیگر نمایشی است که در این تالار روی صحنه است. این نمایش از ۱۶ شهریور تا اول مهر هر شب راس ساعت ۲۰ به صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده است: همه ما یه کارهایی کردیم که امروز ازشون پشیمونیم اما بعضی کارها رو اگه صد بار دیگه هم برگردیم عقب، باز انجامشون میدیم.

گفتنی است در این گزارش بخشی از آثار روی صحنه معرفی شده‌اند و عکس‌ها از سایت تیوال استفاده شده است.

5757

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.