گزارشی از افتتاحیه دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در قزوین

[ad_1] ایسنا/قزوین در آئین افتتاحیه دومین جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی علاوه بر معرفی آثار برتر جشنواره بر معرفی کهن شهر قزوین از گذر رسانه و تولید محتوای چند رسانه‌ای تأکید شد و از چهره‌های شاخص فرهنگی، علمی و هنری قزوین تقدیر به عمل آمد. دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی کشور

کد خبر : 437329
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۴
گزارشی از افتتاحیه دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در قزوین

[ad_1]

ایسنا/قزوین در آئین افتتاحیه دومین جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی علاوه بر معرفی آثار برتر جشنواره بر معرفی کهن شهر قزوین از گذر رسانه و تولید محتوای چند رسانه‌ای تأکید شد و از چهره‌های شاخص فرهنگی، علمی و هنری قزوین تقدیر به عمل آمد.

دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی کشور در حالی چهارشنبه شب هشتم آذر ماه در قزوین فعالیت خود را آغاز کرد که قزوین میزبان ستارگان آسمان فرهنگ و هنر کشور بود.

آئین افتتاحیه جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با قرائت پیام عزت‌الله ضرغانی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شد.

در ادامه محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، در این مراسم اظهار کرد: اگر کشور ما هیچ سرمایه‌ای جز میراث فرهنگی نداشت، تنها همین حوزه می‌توانست موجب افتخار و درخشش ما در سطح جهان باشد.

وی بیان کرد: در حالی که نیاز به تولید محتوا در زمینه میراث فرهنگی در سطح کشور احساس می‌شود برگزاری جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اقدامی بسیار خلاقانه بوده و از طرفی انتخاب قزوین به عنوان میزبان دومین جشنواره در حالی که این استان بیشترین آثار ثبت شده تاریخی در سطح کشور را دارد اقدامی بسیار مطلوب محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: شناساندن ظرفیت‌های گردشگری در قزوین یکی از اولویت‌های مدیریتی این استان است و تیم مدیریتی استان قزوین نیز برای توسعه این بخش برنامه‌ریزی و دغدغه دارند و در این میان وجود ستاره‌های درخشان و فرهیخته در آسمان این دیار موجب دلگرمی ماست.

از ٨٠ اثر برگزیده در جشنواره تقدیر می‌شود

به گزارش ایسنا، علیرضا تابش، دبیر این جشنواره نیز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اظهار کرد: این جشنواره کمک می‌کند تا ابعاد کمتر شناخته شده میراث تاریخی قزوین با ابزار هنر و رسانه بهتر معرفی شود.

دبیر جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌ فرهنگی ادامه داد: این دوره با شعار میراث در آینه تاریخ تلاش کرده است تا تصویری از ظرفیت فرهنگ غنی را پیش روی نخبگان قرار دهد.

وی افزود: جشنواره به دنبال معرفی ابعاد کمتر توجه شده میراث تاریخی و فرهنگی قزوین است و در این راستا فراخوانی صورت پذیرفت که طی آن و ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و همه آن‌ها بیانگر زندگی و پویایی در جامعه بود.

تابش در ادامه با اشاره به روند داوری آثار تصریح کرد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در هشت بخش تقسیم شد و با کمک داوران مورد قضاوت قرار گرفت و امروز ۸۰ اثر برگزیده معرفی می‌شود.

این مسئول به برگزاری کارگاه‌های اندیشه‌ای که ۲ روز در تهران و یک روز در قزوین برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این کارگاه ها از اساتید برجسته برای انتقال تجارب علمی استفاده کرده‌ایم و همچنین ۱۴۰ اثر با اجازه صاحبان اثر در مدت سه روز جشنواره نمایش داده می‌شود.

وی یادآور شد: در تورهای گردشگری ظرفیت‌های تاریخی قزوین معرفی می شود و با نمایش‌های آیینی و فیلم‌ها امیدواریم خاطره خوشی برای میهمان به همراه داشته باشد.

معرفی شایسته میراث فرهنگی با زبان هنر

در ادامه علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در افتتاحیه جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اظهارکرد: هنر، صحن وسیعی است که انسان مجاهد ایرانی می‌تواند آن را در اختیار خود درآورد و ما جشنواره میراث فرهنگی را در این مسیر درک می‌کنیم.

وی بیان کرد: حرکت پویای جشنواره دوم، خبر از گاه تازه‌ای در معرفی میراث فرهنگی می‌دهد و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان قزوین دوشادوش دبیرخانه جشنواره کوشید تا برگی زرین در ادوار این جشنواره ملی رقم بخورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری پیش رویدادها، کنشگری برای معرفی شایسته استان با زبان گویای هنر و رسانه و تعامل همه جانبه با ظرفیت‌های مردمی و دولتی همه حاکی از آن است که بنده و همکارانم در این اداره کل تمام همت خود را بر آن نهادیم تا میزبانی شایسته برای اهالی هنر و ادب این مرز و بوم باشیم.

۵۴ کاروانسرای ایرانی در یونسکو به ثبت رسیده است

علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی در ادامه این مراسم ضمن تأکید بر اثر شادی آفرین جشنواره بین عموم مردم عنوان کرد: قزوین مفاخر بسیاری دارد که جشنواره زمان مناسبی برای گرامیداشت این ستارگان آسمان فرهنگ و علم و هنر است.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: جشنواره می‌تواند استان را به کانون توجهات بدل کند و این مهم از مسیر توجه و نگاه‌های اهالی فرهنگ و رسانه عبور می‌کند.

وی با اشاره به ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی در یونسکو، خاطرنشان کرد: در چهل و پنجمین اجلاس یونسکو تعداد ۵۴ کاروانسرای ایرانی ثبت جهانی شد که یکی از آن‌ها سرای تاریخی سعدالسلطنه است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی در پایان سخنان خود یادآور شد: ایران یک میلیون سال سابقه سکونت بشری و ٧ هزار سال تاریخ دارد. در این کشور یک میلیون اثر تاریخی وجود دارد و از این تعداد ۳۵ هزار اثر ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، تقدیر از خانواده شهیدان حسن‌پور و لشگری و تجلیل از ۶ چهره ماندگار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، استاد غلامحسین امیرخانی،خوشنویس، استاد بهاءالدین خرمشاهی، فرهنگ‌نویس، شاعر و روزنامه‌نگار، پروفسور باقر ساروخانی، پدر جامعه شناسی ارتباطات در ایران، دکتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و  قائم‌مقام فرهنگستان علوم و مرشد حسین حاج‌ولیان، پیشکسوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در دستور کار دبیرخانه قرار داشت.

در نهایت در این مراسم پس از تقدیر از خانواده شهدا با حضور علی‌اکبر صالحی، باقر ساروخانی و مرشد حاج‌ولیان مراسم تجلیل از این سه استاد توسط مسئولان صورت گرفت.

ادعای حقوق بشری غرب سراسر دروغین است

علی اکبر صالحی پس از اینکه از سوی مسئولان تقدیر شد در سخنانی اظهار کرد: خداوند متعال را برای مسلمان بودن و درک درست فلسفه زندگی و برای ایرانی بودن و داشتن یک تاریخ هفت هزار ساله شاکر هستیم.

وی با بیان اینکه ایران در برخی از برهه‌های تاریخی درخشیده است، بیان کرد: در چند برهه اجداد ما ایران را در عرصه بین‌المللی برترین حکومت کردند و به گواه تاریخ در دوره هخامنشی که جمعیت دنیا ۷۰ میلیون نفر بوده ۵۰ میلیون نفر تحت امپراطوری ایران زندگی می‌کردند.

قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم ایران گفت: اینکه امروز در کشور نقصان‌ وجود دارد موضوعی پذیرفته است و این نقصان‌ را باید از جانب ما مسئولین دانست چرا که انقلاب اسلامی سرفراز و بدون نقص است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع مقاومت گفت: مظلومیت ملت ما امروز آشکار شده و ۴۴ سال فریاد ما مبنی بر اینکه غرب و اسرائیل پایبند هیچ اصولی نیستند برای دنیا مشخص شده است.

صالحی تصریح کرد: امروز تمام وجدان‌های بیدار فهمیدند که این قراردادهای بین‌المللی تا زمانی که در حمایت از قدرت‌های بزرگ و تأمین کننده منافع آن‌ها باشد برایشان ارزش دارد اما اگر به سمت ضعفا برود ارزش ندارد و این آغازی بر پایان تمام ادعاهای دروغین جانبداری از حقوق بشر و حقوق انسان است که غرب قرن‌هاست ادعای آن را دارد.

معرفی برگزیدگان جشنواره 

به گزارش ایسنا در پایان برنامه از برگزیدگان آثار در ۲ بخش ویژه قزوین و ملی تقدیر به عمل آمد، در بخش ویژه استان قزوین، در بخش موسیقی «محسن نورانی»، برای قطعه «لالایی سوئیت سمفونی قزوین»، در بخش پژوهش از «علی دل‌زنده» برای اثر «شناخت فضایی و معنایی خانه‌های سنتی قزوین» و در بخش عکس از «فرزین احمدی» برای عکس «سعدالسلطنه» تجلیل شد. در بخش نمایش، «حسین علیجانی» برای نمایشنامه «دره سفید» و در بخش ولاگ «حسین عصار» تجلیل شد.

در بخش ملی جشنواره در هنرهای رایانه‌ای «فرجاد سپهر جهان‌آرا» و در بخش سرگرمی از «حبیب داستانی» تقدیر شد. همچنین برای طراحی لوگوی نابینایان «حسین کاظمی» مورد تقدیر قرار گرفت.

«علی موذن» برای اثر «هویت دیداری مجموعه ارثیه» و «مهرشاد کاظمی»، برای سامانه «سایت جامع گردشگری تهران» تجلیل شدند. «موزه آستان قدس رضوی» هم برای مجموعه آثار ارائه شده در جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت.

تندیس جشنواره به «محمد یاری» در بخش شرکت دانش‌بنیان تعلق گرفت. در بخش کتاب هم «علی گلشن»، «حبیب‌الله محمودیان» و در معرفی کتاب از «شادی گنجی» تجلیل شدند. در بخش رساله از «مهدی صفایی‌نژاد» و «داود بهایی‌فر» و «حسین واحدی» تجلیل شد.

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.