گروه شورشی ELN کلمبیا طرفدار آتش بس دوجانبه در صورت از سرگیری مذاکرات صلح است

پابلو بلتران، که رهبری هیئت ELN در کوبا را بر عهده دارد، گفت که او و سایر نمایندگان در هاوانا از زمان شکست مذاکرات در سال 2019، در هفته‌های آینده – با توجه به تضمین‌های مناسب از ایمنی – به خانه بازخواهند گشت و همراه با رفقای خود در جنگل استراتژی خود را به خوبی

کد خبر : 255506
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۵۲
گروه شورشی ELN کلمبیا طرفدار آتش بس دوجانبه در صورت از سرگیری مذاکرات صلح است


پابلو بلتران، که رهبری هیئت ELN در کوبا را بر عهده دارد، گفت که او و سایر نمایندگان در هاوانا از زمان شکست مذاکرات در سال 2019، در هفته‌های آینده – با توجه به تضمین‌های مناسب از ایمنی – به خانه بازخواهند گشت و همراه با رفقای خود در جنگل استراتژی خود را به خوبی تنظیم می‌کنند. پیش از مذاکرات آتی

بلتران با زبان نرم، که با ELN هم در نبردهای شهری و هم روستایی در کلمبیا جنگید، گفت که آتش بس دوجانبه قبلی در سال 2017 “مثبت” بود و باید “تکرار شود”.

او در محله ای سرسبز و آرام در خارج از هاوانا به رویترز گفت: «در حال حاضر ما در حالت تهاجمی نیستیم. نگرش ما یک نگرش مثبت و سازنده است تا به دولت سیگنال دهیم که امیدواریم از سرگیری شود [talks]”

انتخاب رئیس جمهور چپ گرای گوستاوو پترو، یکی از اعضای سابق گروه چریکی M-19، به باز شدن درها برای مذاکرات جدید کمک کرد. پترو قول داده است که با اجرای کامل توافقنامه صلح سال 2016 با شورشیان فارک که اکنون از حرکت خارج شده اند و گفتگو با باندهای جنایتکار به دنبال “صلح کامل” باشد.

با این حال، شکاکان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا ELN، که در سال 1964 توسط کشیش‌های کاتولیک رادیکال تأسیس شد و مدت‌ها غیرقابل پیش‌بینی بود و در میان چندین جبهه تقسیم شده بود، می‌تواند با مذاکره‌کنندگان دولتی به توافق برسد یا خیر.

بلتران این نگرانی ها را رد کرد.

او گفت: «زمانی که ما (تا آخرین آتش‌بس در سال 2017) موافقت کردیم، 100 درصد جبهه‌های ما رعایت کردند. هیچ کس نمی تواند بگوید، ELN یک چیز را امضا کرد و سپس آن را دنبال نکرد.

بلتران گفت، روز سه‌شنبه، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا موافقت کرد که ونزوئلا به‌عنوان ضامن در مذاکرات ایفای نقش کند، که گامی کلیدی است که به مذاکره‌کنندگان ELN در کوبا اجازه می‌دهد تا با رهبران دیگر شورشی که هنوز در کلمبیا و در امتداد مرز ونزوئلا فعالیت می‌کنند، متحد شوند.

بلتران گفت: «ما باید یک بار دیگر روی رویکرد خود به توافق برسیم زیرا این اولین بار است که ما با یک دولت مترقی… بی سابقه است. “دستورالعمل های جدید مورد نیاز است.”

او گفت که پس از آن، گفت‌وگوها با دولت می‌تواند طی «چند هفته» از سر گرفته شود.

تلاش های قبلی برای مذاکره با ELN، که حدود 2400 جنگجو دارد و متهم به تامین مالی خود از طریق قاچاق مواد مخدر، استخراج غیرقانونی معدن و آدم ربایی است، تا حدی به دلیل مخالفت در صفوف آن پیشرفت نکرده است.

(گزارش توسط دیو شروود، گزارش اضافی توسط نلسون آکوستا؛ ویرایش توسط مارگریتا چوی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.